Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi RS 6 Avant - průlomový výkon

V porovnání s předchůdcem je lehčí a hospodárnější, jízdní výkony jsou ještě lepší. Sprint z nuly na 100 km/h trvá jen 3,9 s, na přání zákazníka může být nejvyšší rychlost 305 km/h. Motor 4.0 TFSI dosahuje výkonu 412 kW (560 k), avšak v průměru vystačí s pouhými 9,8 l/100 km.

Nové Audi RS 6 Avant je vysokovýkonným sportovním vozem pro každodenní provoz, jehož výsostně sportovní charakter je dílem dceřiné společnosti AUDI AG - quattro GmbH. Její modely RS poháněné vysokovýkonnými jednotkami stojí na vrcholu modelové nabídky. Zkratka RS symbolizuje proto vždy nejvýkonnější motor v příslušné modelové řadě, trvalý pohon všech kol quattro, extrémní jízdní dynamiku a decentní vzhled.
Před rokem představený motor 4.0 TFSI je příkladem strategie downsizingu značky Audi. V Audi RS 6 Avant poskytuje V8 Biturbo ze zdvihového objemu 3993 cm³ výkon 412 kW (560 k) při 5700 a 6700/min. V rozpětí otáček od 1750 do 5500/min je k dispozici točivý moment 700 N.m.
Velký podíl na rychlém nárůstu hnací síly mají dvě velká turbodmychadla typu twin-scroll (se dvěma oddělenými přívody výfukových plynů). Společně s chladiči stlačovaného vzduchu jsou uložena mezi oběma řadami válců. Výfuková strana hlav válců směřuje dovnitř, strana sání je na vnějším okraji - tento koncept zajišťuje kompaktní konstrukci a krátké dráhy pro přívod vzduchu s minimálními ztrátami proudění.
Ke spontánním reakcím osmiválce přispívá rovněž řídicí jednotka motoru ve specifické úpravě RS a pozměněný sací trakt s větším průtokem.
Výkonný motor V8 Biturbo zrychlí nové Audi RS 6 Avant z klidu na 100 km/h za 3,9 s (nejlepší hodnota v segmentu). Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. Na přání dodávaný dynamický paket umožňuje jízdu rychlostí až 280 km/h. S dynamickým paketem plus je rychlost 305 km/h. Vysokovýkonný Avant vystačí v kombinovaném cyklu EU průměrně s 9,8 l/100 km. K tomu přispívá mj. sériově dodávaný systém start-stop a inovativní řízení chladicí soustavy. V porovnání s předchozím modelem klesla spotřeba paliva až o cca 40 procent.
Pokrokovou technologií pro hospodárný provoz je systém vypínání válců COD (cylinder on demand), který při nízkém až středním zatížení a otáčkách uzavírá sací a výfukové ventily válců 2, 3, 5 a 8. Motor 4.0 TFSI poté pracuje jako čtyřválec, dokud řidič opět nepřidá plyn.
Přepínání mezi provozem na čtyři a osm válců probíhá během několika setin sekundy. Řidič to vnímá prakticky jen na základě informace ve sdruženém přístroji. Technologie COD snižuje kombinovanou spotřebu cca o pět procent, při jízdě umírněnou rychlostí dokonce o cca 10 %.
Motor 4.0 TFSI spolupracuje s osmistupňovou převodovkou tiptronic, která se vyznačuje zkrácenými dobami řazení. Samočinná převodovka nabízí provozní režimy D a S.
Srdcem trvalého pohonu všech kol quattro s individuální regulací točivého momentu na jednotlivých kolech je samosvorný mezinápravový diferenciál se zvýšenou svorností. Na přání rozděluje sportovní diferenciál hnací sílu plynule mezi zadní kola, aby se dále zvýšila agilita a stabilita.
RS 6 Avant je prvním modelem RS se specificky vyladěným vzduchovým odpružením. Dynamicky nastavený systém adaptive air suspension snižuje karoserii o 20 mm. Adaptivní odpružení kombinuje vzduchové pružiny s elektronicky řízenými tlumiči a jeho činnost reaguje na stav vozovky, jízdní styl řidiče a zvolený režim systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select.
Jako alternativu místo vzduchového odpružení se nabízí tužší sportovní podvozek plus se systémem DRC. V tomto případě nalézají uplatnění ocelové vinuté pružiny a třístupňově nastavitelné tlumiče, diagonálně vzájemně propojeny olejovým vedením s centrálním ventilem. Úkolem DRC je potlačovat naklánění karoserie při dynamických změnách. Dalším prvkem výbavy na přání je dynamické řízení s plynule variabilním účinkem posilovače a převodem řízení.
Čtyři kotoučové brzdy s vnitřním chlazením mají vlnitou konstrukci vnějšího okraje, která snižuje hmotnost. Přední kotouče mají průměr 390 mm a jsou svírány šestipístkovými třmeny. Na přání lze objednat červeně lakované brzdové třmeny. K dispozici jsou brzdové kotouče z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny, které mají průměr 420 mm. Jejich třmeny jsou lakovány antracitově šedým odstínem. Elektronicky řízený stabilizační systém ESC disponuje sportovním režimem a lze ho deaktivovat.
K dynamice přispívá ve značné míře karoserie, která je z cca 20 procent z hliníku a mnoho komponentů je z pokrokových druhů oceli. Vůz je o cca 100 kilogramů lehčí než předchůdce
Sportovně elegantní palubní desce vévodí kulaté přístroje s bílými stupnicemi na černém podkladě a červené ručičky.
Novinkou v menu RS informačního systému řidiče je ukazatel řazení. S rostoucími otáčkami se v něm rozsvěcují zelené segmenty. Při otáčkách krátce před zásahem omezovače se pás zbarví červeně a začne blikat. Specifický informační systém řidiče v modelu RS 6 je završen ukazateli zařazeného převodového stupně, plnicího tlaku a teploty oleje a digitálním rychloměrem.
Sportovní sedadla RS s výraznými bočními polštáři, integrovanými opěrkami hlavy patří k sériové výbavě. Jejich potahy jsou tvořeny kombinací černé Alcantary a kůže. Mohou být alternativně čalouněna velmi kvalitní kůží Valcona v černé nebo stříbrné barvě s voštinovým prošíváním. Na přání jsou elektricky nastavitelná komfortní sedadla s paměťovou funkcí. Z výrobní linky sjíždí se dvěma sportovně tvarovanými zadními sedadly, na přání se dodává třímístná lavice. Zavazadlový prostor má objem až 1680 litrů.
Sériová výbava zahrnuje mj. světlomety xenon plus, zadní světlomety LED, systém sledování tlaku vzduchu v pneumatikách, osvětlené prahové lišty a speciální informační systém řidiče. Parkovací asistent plus a tempomat patří k sériové výbavě stejně jako třízónová automatická klimatizace, MMI Navigation plus s MMI touch a Audi sound system s deseti reproduktory.
Na přání jsou na výběr světlomety LED v originálním designu, keramické brzdy na přední a zadní nápravě, sportovní diferenciál na zadní nápravě a sportovní podvozek plus se systémem DRC . Kromě toho jsou pro RS 6 Avant k dispozici dynamický paket, dynamický paket plus, komfortní paket a prakticky veškeré highendové prvky výbavy na přání z modelové řady A6. Mezi ně patří také head-up displej, výkonné asistenční systémy a zvuková aparatura Bang & Olufsen Advanced Sound System s 15 reproduktory a celkovým výkonem 1200 W. Bluetooth Autotelefon online, dokonalý doplněk systému MMI Navigation plus, přináší posádce přímo do vozu internetové služby Audi connect.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar