Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi A6 a A6 Avant v novém vydání

Audi přináší na trh rozsáhle přepracovanou modelovou řadu A6. Limuzína a Avant jsou díky novým motorům, převodovkám, světlometům a ještě úspornější, výkonnější, atraktivnější a kvalitnější. S četnými novinkami přichází také A6 allroad quattro společně se sportovními modely S6, S6 Avant a RS 6 Avant.

V rámci modernizace byly citlivě změněny tvary masky chladiče Singleframe, světlometů, otvorů pro přívod vzduchu, nárazníků, bočních prahů, zadních světlometů a koncovek výfukové soustavy. Na přání dodává Audi světlomety s technikou LED a Matrix LED v kombinaci s dynamickými ukazateli směru.
Koncept lehké konstrukce je založen na použití mnoha komponentů z hliníku a oceli tvářené za tepla včetně tvrzení. Nový model A6 1.8 TFSI má pohotovostní hmotnost (bez řidiče) pouhých 1535 kg.

Všechny detaily v prostorném interiéru dokládají nekompromisní kvalitu. Elegantní barvy a pečlivě vybrané materiály umocňují kultivovanou atmosféru. Mimořádně náročné zákazníky osloví např. nová nabídka paketů Audi design selection v barvách interiéru šedá Flint (modely A6) a červená Arras (S6).

Bohatá sériová výbava zahrnuje mj. ovládací systém MMI Radio a komfortní automatickou klimatizaci. Přední sedadla mohou být na přání doplněna funkcemi odvětrávání a masáže se snadným ovládáním. Zavazadlový prostor modelu A6 Avant nabízí objem 565 až 1680 litrů. Nakládání usnadní na přání dodávané automatické ovládání zadního výklopného víka řízeného senzorem a elektricky ovládaný navíjecí kryt zavazadlového prostoru.

Nové modely A6 stojí v čele svého segmentu také v oblasti informačních a zábavních systémů, jejichž nabídka sahá až k systému MMI Navigation plus s MMI touch. Vrcholný navigační systém s elektricky výsuvným 8“ monitorem používá nyní novou technickou platformu s rychlým grafickým čipem Tegra 30 od společnosti Nvidia, partnera značky Audi

Nadmíru atraktivní je také nabídka asistenčních systémů, na jejímž vrcholu stojí adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go. Systémy Audi side assist, jehož radary sledují prostor za vozem, aby byla zajištěna bezpečná změna jízdního pruhu, a Audi active lane assist, který zabraňuje nežádoucím změnám směru jízdy, nyní úzce spolupracují. Asistent nočního vidění má rozšířenou funkčnost, bezpečnostní systém Audi pre sense basic patří k sériové výbavě. Důležité informace mohou být zobrazovány na přání dodávaným průhledovým displejem HUD (Head Up Display).


Rozsáhle přepracovaná nabídka motorů

Nabídka motorů pro A6 a A6 Avant zahrnuje tři agregáty TFSI s výkonem 140 kW (190 k) až 245 kW (333 k) a pět jednotek TDI s výkony od 110 kW (150 k) do 240 kW (326 k). Nejúspornější zážehové a vznětové motory nesou u značky Audi označení „ultra“ – 1.8 TFSI ultra v kombinaci s novou převodovkou S tronic vystačí průměrně s 5,7 l/100 km. V průběhu roku 2015 přijde na trh model 2.0 TDI ultra s výkonem 110 kW (150 k), a přestože bude k dispozici s kompletním sortimentem výbavy, dosahuje mimořádně nízké hodnoty spotřeby paliva 4,2 l/ 100 km. Vrcholný zážehový motor 3.0 TFSI byl rozsáhle přepracován.
Vznětové jednotky 3.0 TDI clean diesel, nabízené ve dvou výkonových stupních se 160 kW (218 k) a 200 kW (272 k), byly rovněž modernizovány. Motor 3.0 TDI clean diesel Biturbo dosahuje výkonu 235 kW (320 k). Speciální edice modelů A6 3.0 TDI competition a A6 Avant 3.0 TDI competition je vyladěna na 240 kW (326 k), přičemž krátkodobě má řidič k dispozici výkon dokonce 255 kW (346 k) díky funkci overboost.

Výkonný turbodiesel spolupracuje s osmistupňovou převodovkou tiptronic, pro všechny ostatní modely jsou na výběr šestistupňové mechanické převodovky s nízkým třením, nebo sedmistupňové S tronic. U variant s pohonem předních kol nahradila nová dvouspojková převodovka dosavadní převodovku multitronic. Trvalý pohon všech kol quattro může být u verzí s motory o výkonu 200 kW (272 k) a vyšším doplněn o sportovní diferenciál, který aktivně rozděluje hnací sílu mezi zadní kola.

Také podvozek s náročnou konstrukcí zavěšení kol spojuje komfort se sportovní ovladatelností. Systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select se dodává sériově. Na přání nabízí Audi dva sportovní podvozky a podvozek se vzduchovým odpružením adaptive air suspension. U A6 Avant 2.0 TDI ultra s výkonem 140 kW (190 k) jsou pružiny z kompozitu vyztuženého skelnými vlákny. Tato inovace značky Audi ušetří cca 4,4 kg, snižuje spotřebu paliva, zlepšuje preciznost a zvyšuje jízdní komfort. Nabízená kola mají průměr ráfku 17 až 20“. Verze poháněné motory s výkonem od 160 kW (218 k) jsou vybaveny novou brzdovou soustavou s lehkou konstrukcí, od výkonu 235 kW (320 k) je na přání k dispozici dynamické řízení.

Audi A6 allroad quattro

Karoserie byla zvýšena a spodní část přídě a zádě chrání kryty z ušlechtilé oceli. Design působí robustním dojmem, lamely v masce chladiče Singleframe jsou uspořádány vertikálně. V nabídce jsou čtyři motory V6 se zdvihovým objemem tři litry – 3.0 TFSI a tři výkonové stupně turbodieselu 3.0 TDI. Vzduchové odpružení adaptive air suspension je součástí sériové výbavy.

S6, S6 Avant a RS 6 Avant

Limuzína, poháněná motorem V8 4.0 TFSI s přeplňováním dvěma turbodmychadly a výkonem 331 kW (450 k), zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,4 s. U S6 Avant trvá „sprint na sto“ 4,6 s. Průměrná spotřeba paliva činí jen 9,2 l/100 km u Limuzíny, resp. 9,4 l/100 km u Avantu. Velký podíl na této hospodárnosti má systém COD (cylinder on demand), který při částečném zatížení ponechává aktivní jen čtyři z osmi válců.

Sériová výbava zahrnuje LED světlomety, trvalý pohon všech kol quattro a vzduchové odpružení adaptive air suspension sport, u něhož byla světlá výška karoserie snížena o 20 milimetrů. Matně černé třmeny svírají přední kotoučové brzdy za 19“ koly.

Vrchol dynamiky v rámci nové modelové řady A6 představuje Audi RS 6 Avant. Vysokovýkonný sportovní vůz pro všední den i volný čas zrychlí z 0 na 100 km za 3,9 s a na přání dosahuje 305 km/h. Jeho motor 4.0 TFSI je vyladěn na výkon 412 kW (560 k), v průměru se však spokojí s 9,6 l/100 km. I v tomto případě přispívá k úspornému provozu rozhodujícím způsobem systém COD.

Hnací sílu motoru V8 Biturbo přenáší osmistupňová převodovka tiptronic. Sériově dodávaný pohon všech kol quattro používá mezinápravový diferenciál s vyšší mírou svornosti. Vzduchové odpružení adaptive air suspension RS snižuje karoserii o 20 mm. Alternativně montuje Audi ještě dynamičtěji nastavený sportovní podvozek RS plus se systémem DRC (Dynamic Ride Control). Velké kotoučové brzdy se vyznačují konstrukcí se zvlněnými okraji, která snižuje hmotnost, kola mají průměr ráfku 20“. Na přání jsou k dispozici také 21“ kola.


Audi A6 1.8 TFSI1 043 900 Kč
A6 Avant 1.8 TFSI1 110 900 Kč
A6 allroad quattro 3.0 TDI1 493 900 Kč
Audi S61 961 900 Kč
Audi RS 6 Avant2 809 900 Kč.




Jiří Franc 3.12.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar