Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Audi A3 Limuzína - světová premiéra v New Yorku

Audi vstoupí na jaře s modelem A3 Limuzína do třídy kompaktních sedanů, největšího tržního segmentu na světě. Čtyřdveřový vůz nabízí všechny přednosti řady A3 a na český trh bude uveden na podzim.

Audi A3 Limuzína zaujme sportovním vzhledem, jeho design mísí prvky klasického tříprostorového konceptu s filozofií kupé. Čtyřdveřový vůz má rozvor 2,64 metru a celkovou délku 4,46 metru.
S šířkou 1,80 metru o11 mm širší než A3 Sportback, výška 1,42 metru je o 9 mm nižší.
Čtyřdveřový vůz vyjadřuje svou originalitu rovněž odlišně tvarovanou kapotou, nárazníky, otvory pro přívod vzduchu a maskou chladiče Singleframe. Vzadu je do víka zavazadlového prostoru integrován spoiler. Audi bude hned od uvedení na trh nabízet rovněž přední světlomety LED.
Sedan poháněný motorem 1.4 TFSI má pohotovostní hmotnost 1205 kg (předběžná hodnota). Audi používá v konstrukci skeletu karoserie velké množství ocelových dílů tvářených za tepla, aby byla zajištěna nízká hmotnost a maximální pevnost, kapota motoru je z hliníku.

Poháněcí ústrojí (veškeré údaje jsou předběžné)

Nabídka motorů bude při uvedení na trh zahrnovat tři čtyřválce s přímým vstřikování paliva, přeplňováním, inovativním řízení chladicí soustavy a systémem start-stop. Nabídka motorů a převodovek se bude postupně rozšiřovat.
Turbodiesel 2.0 TDI dosahuje výkonu 110 kW (150 k) a nabízí točivý moment 320 N.m. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 8,4 s a může jet 213 km/h. Jeho průměrná spotřeba paliva je 4,2 l/100 km.
Klíčové výkonové parametry motoru 1.4 TFSI jsou 103 kW (140 k) a 250 N.m. Při nízkém zatížení motor deaktivuje systém COD (cylinder on demand) dva válce. V průměru spotřebuje 4,7 litru benzinu na 100 kilometrů. Akcelerace z 0 na 100 km/h trvá pouhých 8,4 s a nejvyšší rychlost je 213 km/h.
Jednotka 1.8 TFSI je vyladěna na 132 kW (180 k) a maximální točivý moment 250 N.m. Využívá mj. dvojité vstřikování přímo do spalovacích prostorů a do sacího potrubí. Z klidu na 100 km/h se rozjede za 7,3 s a jede 232 km/h. Jeho průměrná spotřeba paliva je 5,7/100 km.
V závislosti na motoru se používá buď šestistupňová mechanická převodovka, nebo S tronic. Ve spolupráci se systémem jízdní dynamiky Audi drive select nabízí S tronic v režimu „efficiency“ volnoběžnou funkci, která dále snižuje spotřebu paliva.


Podvozek
Všechny motory jsou skloněny o dvanáct stupňů dozadu, přední náprava je posunuta víc dopředu. Přední náprava má konstrukci typu McPherson se spodními rameny ve tvaru písmene A a hliníkovými otočnými ložisky. Je uložena v hliníkovém pomocném rámu. U čtyřprvkové zadní nápravy v ocelovém pomocném rámu jsou pružiny a tlumiče uloženy samostatně. Sportovní podvozky ve výbavových liniích Ambition případně v paketu S line snižují světlou výšku vozu až o 25 mm. Elektronicky řízený stabilizační systém ESC zahrnuje rovněž funkci elektronické uzávěrky diferenciálu.


Interiér
Přístrojová deska se zakřivenou čelní plochou je štíhlá a středová konzola je mírně natočena k řidiči. Na přání dodávaný barevný displej informačního systému ukazuje obrazy ve velmi podrobné 3D grafice. Počínaje systémem MMI Radio Systém disponuje ovládací rozhraní MMI elektricky výsuvným displejem. Jeho terminál je umístěn na konzole středového tunelu. Audi nabízí rovněž sportovní sedadla vpředu, která jsou ve výbavové linii Ambition součástí sériové výbavy. Na přání jsou pak k dispozici sportovní sedadla v úpravě S line s integrovanými opěrkami hlavy.
Díky rozvoru si mohou cestující na zadních sedadlech užívat také velkého prostoru a pohodlného nastupování. Zavazadlový prostor má objem 425 l
Stejně jako její sourozenci z modelové řady A3 používá A3 Limuzína nový modulární systém informačních a zábavních systémů MIB. Vrcholným systémem je MMI Navigation plus s pevným diskem SSD o kapacitě 64 GB, mechanikou DVD a hlasovým ovládáním s celoslovním zadáváním.
Novou službou Audi connect je informování o parkovacích místech, parkovacích garážích a podzemních garážích v blízkosti řidičem zvoleného cíle.


Výbava

Paket zádržných systémů zahrnuje kolenní airbag pro řidiče. Informační systém řidiče s barevným displejem ve výbavové linii Ambition sdružuje hospodárný program, ukazatel vhodného řazení a funkci doporučení odpočinku pro řidiče.
Výbavová linie Ambition má navíc sportovní podvozek, 17“ kola z lehké slitiny, sportovní sedadla a systém Audi drive select. Kromě těchto prvků sériové výbavy nabízí individuální prvky, jako je panoramatické skleněné střešní okno, komfortní klíček, přídavné topení a adaptivní xenonové světlomety. Ve spojení s MMI Navigation plus používají světlomety data o průběhu trasy, aby zajistily optimální osvětlení vozovky v závislosti na jízdní situaci.

Adaptivní tempomat ACC udržuje bezpečný odstup od vpředu jedoucího vozidla při rychlosti jízdy až 150 km/h. S asistenčním paketem, který kombinuje několik systémů, je funkčnost adaptivního tempomatu rozšířena až do 200 km/h. V kombinaci s převodovkou S tronic nabízí ACC také funkci stop&go pro nízké rychlosti.

Zadní radarový senzor Audi side assist hlídá bezpečnost při změně jízdního pruhu, zatímco Audi active lane assist pomáhá řidiči udržet vůz ve svém jízdním pruhu mírnými zásahy do elektromechanického řízení v případě potřeby. Videokamera systému Audi active lane assist slouží také k rozpoznávání dopravního značení. Nechybí parkovací asistent se zobrazováním okolí vozidla, který zbavuje řidiče práce s volantem při parkování na podélně i příčně orientovaná parkovací místa.

Dalším prvkem výbavy na přání je bezpečnostní systém Audi pre sense basic, integrována do systému adaptivního tempomatu. V případě hrozícího nárazu do vpředu jedoucího vozidla upozorňuje systém řidiče v několika krocích. Je-li to nezbytné, aktivuje dokonce prudké brzdění. V nouzových situacích při rychlosti jízdy pod 30 km/h brzdí Audi téměř maximální brzdnou sílou. Jestliže dojde k nárazu, zabraňuje systém brzdového asistenta sekundárním kolizím, protože nedopustí, aby se vůz dále pohyboval nekontrolovaným způsobem.

V Německu a mnoha evropských zemích včetně České republiky se objeví koncem léta. Základní cena nebyla dosud stanovena, v Německu bude Audi A3 Limuzína s motorem 1.4 TFSI stát kolem 25 000 eur.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar