Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alfa Romeo 4C s odkazem na slavnou minulost

Nová Alfa Romeo 4C vychází z technologických řešení použitých na modelu Alfa Romeo 8C Competizione, který byl vyráběn v továrně Maserati v Modeně. Prostřednictvím této novinky se italská automobilka vrací na trh Spojených států amerických.

Na autosalonu v Ženevě se představí finální verze Alfy Romeo 4C. Toto sportovní kupé s motorem umístěným před zadní nápravou, pohonem zadních kol a dvěma anatomickými sedadly vystihuje skutečnou podstatu sportovního vozu, který ctí základní hodnoty značky Alfa Romeo, tedy výkon, italský styl a technickou dokonalost.
Nový kompaktní supersport, navržený konstruktéry Alfy Romeo a vyráběný v továrně Maserati v Modeně, se na trhu objeví v průběhu letošního roku.
Alfa Romeo 4C vychází z konceptu, který vzbudil obdiv na ženevském autosalonu v roce 2011 a získal trojici prestižních ocenění.
Zkratka 4C vychází ze slavné minulosti značky a připomíná její sportovní úspěchy. Označení 8C a 6C nesly v letech 1930 a 1940 významné cestovní a závodní automobily s výkonnými osmi a šestiválcovými motory. Stejný charakter prokazuje i nový model, a to především díky své koncepci i konstrukci, jimiž dosahuje výkonové hmotnosti 4 kg/1 k. Tato hodnota vypovídá především o vysokém výkonu, nízké hmotnosti a mimořádné dynamice nového modelu. Alfa Romeo 4C využívá ke splnění těchto požadavků technologie a materiály, které mají svůj původ v supersportovních vozech, jakým je například i Alfa Romeo 8C Competizione. Jde především o uhlíkový kompozit, hliník nebo pohon zadních kol. Alfa Romeo 4C však přebírá i řadu nejmodernějších technologií ze sériové produkce, ovšem upravených tak, aby zvýraznily sportovní povahu vozu. Příkladem mohou být nový celohliníkový zážehový přeplňovaný čtyřválec 1750 Turbo s přímým vstřikem paliva, jedinečná dvouspojková automatická převodovka Alfa TCT nebo volič jízdní dynamiky Alfa DNA s novým režimem Race.
Pohled na Alfu Romeo 4C, kterou navrhlo stylistické oddělení Alfa Romeo Style Centre, evokuje vzpomínky na řadu legendárních modelů. Pokud jde o rozměry, koncepci a některé stylistické rysy, vyčnívá mezi nimi zejména jeden konkrétní model, a sice Alfa Romeo 33 Stradale. Vozidlo, které technickou výjimečnost kombinovalo s nezaměnitelným stylem. Stejným směrem se kdysi vydal i model 8C Competizione a nyní i model 4C, avšak s ještě větším důrazem na kompaktní rozměry, dynamiku a agilitu.
Design a prvotřídní materiály charakterizují také interiér, navržený s jediným cílem, docílit skutečně maximálního potěšení z jízdy. V interiéru je nápadný uhlíkový kompozit, který tvoří centrální nosnou část vozu. Struktura byla ponechána ve své přirozené podobě, což posiluje dojem jedinečnosti, technologické vytříbenosti a nízké hmotnosti.
Svými kompaktními rozměry je tento sportovní vůz mezi konkurenty skutečně unikátní. Dosahuje délky pod 4 m, šířky 2 m, výšky 1,18 m a rozvoru náprav pod 2,4 m. Tyto rozměry zdůrazňují kompaktnost celého vozu a podtrhují jeho dynamiku. Díky skvělé práci designérů dosahuje vůz i výjimečných aerodynamických vlastností.


Nový zážehový přeplňovaný čtyřválec 1750 Turbo
K pohonu slouží další vývojová fáze zážehového přeplňovaného čtyřválce 1750 Turbo, který pohání Giuliettu Quadrifoglio Verde. Tato pohonná jednotka s inovativním hliníkovým blokem válců disponuje speciálním sáním a výfukem, které byly optimalizovány pro zvýšení sportovní povahy motoru. Motor 1750 Turbo se může pochlubit nejmodernější technikou, jakou je např. přímý vstřik paliva, dvojité variabilní časování ventilů, turbodmychadlo či revoluční systém kontroly vyplachování válců, který eliminuje tzv. turboefekt.
Zážehový přeplňovaný motor 1750 Turbo je spojen s inovativní automatickou dvouspojkovou převodovkou, která je díky své nízké hmotnosti a extrémní rychlosti řazení skutečným měřítkem v daném segmentu
S novou Alfou Romeo 4C se představí rovněž nový volič jízdní dynamiky Alfa DNA, který kromě dosavadních tří režimů Dynamic, Natural a All Weather zahrnuje další čtvrtý režim nazvaný Race. Ten byl navržen pro maximální potěšení z jízdy na okruhu.
Za vývojem finální verze Alfy Romeo 4C stojí vynikající technické a výrobní zkušenosti značek Alfa Romeo a Maserati. Spolupráce mezi oběma značkami byla zaměřená především na propojení designerského a konstrukčního oddělení Alfy Romeo s továrnou Maserati.





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar