Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alfa Romeo 4C Spider - historie pokračuje

Na autosalonu v Ženevě byla v předpremiéře představena Alfa Romeo 4C Spider. Jedná se o prototyp, který je stylistickým průzkumem pro volbu konečného řešení, které se objeví v sériové produkci začátkem příštího roku.

Modely s karoserií Spider mají v dlouhé historii Alfy Romeo své pevné místo. Vůz je přirozenou evolucí dlouhé historie spiderů Alfy Romeo. Vozů, které poskytovaly ohromující vzrušení, vynikající jízdní vlastnosti, nápadný design a výkonné pružné motory.
Koncept s motorem před zadní nápravou, s dvojicí anatomických sedadel a pohonem zadních kol, který vznikl ve stylistickém centru Alfy Romeo, potvrzuje zkušenosti značky v tomto segmentu, což ostatně dokládá řada nezapomenutelných vozů s karoserií Spider, jež se řadí mezi nekrásnější vozidla historie. Zmínit můžeme model Giulietta Spider z roku 1950, legendární Duetto známé mimo jiné z filmu Absolvent nebo podmanivou Alfu Romeo 8C Spider.
Zvláštním rysem předpremiérové verze je třívrstvý bílý lesklý lak, který svou hloubkou a hrou odlesků zvýrazňuje jemně tvarované plochy. Tento elegantní italský vzhled doplňuje plátěná střecha v duchu tradic Alfy Romeo, karbonový rám čelního okna, který hraje zásadní roli jak ve smyslu strukturální pevnosti, tak i aerodynamiky a je v souladu s funkční krásou Alfy Romeo.
Silný výrazný design a materiály zvýrazňují také interiér, který byl navržen a postaven pro maximální potěšení z jízdy. Vyniká zde zejména odhalený uhlíkový kompozit nosného monokoku, který zvyšuje dojem výjimečnosti, technologické vyspělosti a nízké hmotnosti. K dalšímu zvýšení jedinečných kvalit verze Spider designéři Alfy Romeo zvolili kožené čalounění, které vychází z tradic italského řemeslného zpracování.

Předpremiérová Alfa Romeo 4C Spider disponuje délkou přibližně 4 m a rozvorem náprav pod 2,4 m. Tyto rozměry zdůrazňují kompaktnost vozu a současně zvýrazňují jeho obratnost. Díky vynikající práci designérů dosahuje maximální aerodynamické úrovně s negativním koeficientem přítlaku, který přispívá k dosažení větší stability při vyšších rychlostech. Navíc hloubková studie aerodynamiky umožnila snížit turbulenci v prostoru pro cestující při stažené střeše, což přispívá k příjemné jízdě i ve vysokých rychlostech.

Spider prošel zvýšením pevnosti nosné struktury vyžadovaným bezpečnostními předpisy pro otevřená vozidla. Ve srovnání s kupé došlo jen k nepatrnému nárůstu hmotnosti, a sice pouhých 60 kg. Za tímto výsledkem stojí především využití prvků z uhlíkového kompozitu pro ochranné oblouky, spoilery a rám čelního okna.
Zadní okno nahradila navazující karoserie ze SMC (skelná tkanina prosycená pryskyřicí), která hostí opěrky hlavy a ochranné oblouky. SMC je velmi stabilní materiál, který se na rozdíl od hliníku v případě slabšího nárazu nedeformuje a má velmi vysokou odolnost vůči chemikáliím a vlivům počasí. Kromě toho velmi dobře odvádí hluk a přispívá k akustickému komfortu.
Vzadu upoutá dvoustupňový centrální výfukový systém s titanovou nebo karbonovou koncovkou od společnosti Akrapovic. Mezi nejvýraznější rysy tohoto systému patří elektricky ovládaný ventil s bezdrátovou technologií. Pouhým stlačením tlačítka na přístrojovém panelu se ventil zcela otevře, což přispívá k většímu výkonu a zvýšení silného nezaměnitelného zvuku.

Pohonná jednotka kupé byla zachována. Nový zážehový čtyřválec zahrnuje inovativní celohliníkový blok válců, který šetří dalších 22 kg, a specifické sání a výfuk, jež byly zlepšeny ve smyslu sportovní přitažlivosti vozu. Mimoto se může pochlubit nejmodernějšími technickými řešeními, včetně přímého vstřiku paliva, dvojitého variabilního časování ventilů, turbodmychadla a revolučního systému vyplachování válců, který eliminuje tzv. turboefekt.
Zážehový motor 1750 Turbo je spojen s inovativní dvouspojkovou automatickou převodovkou Alfa TCT, která ve svém segmentu představuje meřítko ve smyslu nízké hmotnosti a extrémní rychlosti řazení. Převodové stupně lze řadit také v sekvenčním režimu použitím pádel umístěných za volantem . Z 0 na 100 km/h zrychlí za 4,5 sekundy, nejvyšší rychlost činí 250 km/h a mimoto nabízí vynikající výkon brzd a příčné zrychlení. Toho je dosaženo také díky rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 40 % na přední a 60 % na zadní nápravu.

Stejně jako všechny poslední generace vozidel Alfa Romeo je i model 4C Spider vybaven voličem jízdní dynamiky Alfa DNA. Toto zařízení dovoluje řidiči měnit dynamiku vozidla v závislosti na podmínkách. Kromě třech standardních režimů Dynamic, Natural a All Weather zahrnuje systém také další režim nazvaný Race, který byl navržen pro zvýšení potěšení z jízdy na okruhu.


AR, 29.5.2014




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar