Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alfa Romeo 4C Launch Edition jen pro 400 zájemců

Světová premiéra znamená návrat značky do světa lehkých sportovních kupé. Tato událost byla fanoušky značky Alfa Romeo očekávána velmi netrpělivě. Exkluzivní číslovaná edice, která bude na evropský trh dodána v pouhých 400 kusech, se může pochlubit řadou unikátních prvků.

Nová verze bude nabízená ve dvou barevných odstínech, bílé Carrara a červené Alfa a označena i speciálním symbolem, který bude překrytý lakem. Vzhled byl zušlechtěn karbonovým kitem(včetně spoileru a krytů vnějších zpětných zrcátek), dále zadním hliníkovým difuzorem v tmavém provedení, předními Bi-LED světlomety s tmavým podkladem a 18“ předními a 19“ zadními litými koly s leštěným povrchem.
Sportovní povahu zvýrazní přední vstupy vzduchu, brzdové třmeny ve specifické barvě, závodní výfukový systém a závodní vzduchový filtr BMC a speciálně odladěný podvozek se sportovně kalibrovaným zadním stabilizátorem i tlumiči pérování.
Interiér se může pochlubit sportovními sedadly v kombinaci tkaniny a kůže a prvky z alcantary. V případě červeného odstínu karoserie má vůz na volantu, ruční brzdě, koberečcích, madlech a sportovních sedadlech efektní kontrastní červené prošívání.
Nový kompaktní sportovní vůz byl navržen konstruktéry Alfy Romeo a bude vyráběn v továrně Maserati v Modeně, se na trhu objeví v průběhu letošního roku
Zároveň evokuje vzpomínky na legendární modely slavné značky. Pokud jde o rozměry, koncepci a některé stylistické rysy, vyčnívá mezi nimi zejména Alfa Romeo 33 Stradale. Vozidlo kombinovalo technickou výjimečnost s nezaměnitelným stylem. Stejným směrem se kdysi vydal i model 8C Competizione a nyní i model 4C.

Interiér charakterizují prvotřídní materiály, nápadný je uhlíkový kompozit, který tvoří centrální nosnou část vozu. Struktura byla ponechána ve své přirozené podobě, což posiluje dojem nízké hmotnosti, technologické vytříbenosti a jedinečnosti. Špičková anatomická sedadla se skořepinou z uhlíkového kompozitu zajišťují dokonalé držení těla v zatáčkách a řidiči zprostředkovávají dostatečný cit s vozovkou. Přístrojový panel je jednoduchý a byl navržen tak, aby učinil všechny funkce jednoduché a řidič se mohl orientovat snadno a rychle, na čemž se podílejí například digitální ukazatele a řazení převodových stupňů pádly na dokonale tvarovaném volantu. Kaplička s kontrolními ukazateli, připomíná svět závodních motocyklů a automobilů, poskytuje veškeré informace nezbytné k řízení a ovládání vozidla.
Svými kompaktními rozměry je kupé unikátní. Dosahuje délky 399 cm, šířky 200 cm, výšky 118 cm a rozvoru náprav 238 cm. Tyto rozměry zdůrazňují kompaktnost celého vozu a podtrhují jeho dynamiku. Koeficient přítlaku je stejný jako u závodních vozů a přispívá k mimořádné stabilitě i při vysokých rychlostech.
Vůz pohání nový zážehový přeplňovaný čtyřválec 1750 Turbo s přímým vstřikem paliva a výkonem 240 k. Před zadní nápravou umístěný motor má celohliníkovou konstrukci, speciální optimalizované sání a výfuk, které zlepšují odezvu v nízkých otáčkách, a klikový hřídel s osmi protizávažími. Mimo to se může pochlubit také přímým vstřikem paliva, dvojitým variabilním časováním ventilů, turbodmychadlem či revolučním systémem kontroly vyplachování válců, který eliminuje tzv. turboefekt. Točivý moment dosahuje 350 Nm, přičemž 80 % je k dispozici už v 1700/min.
Je spojen s inovativní automatickou dvouspojkovou převodovkou, která je díky své nízké hmotnosti a extrémní rychlosti řazení skutečným měřítkem v daném segmentu. Převodové stupně lze řadit také sekvenčně pádly za volantem. Pro Alfu Romeo 4C byla vyvinuta další verze voliče jízdní dynamiky Alfa DNA, který kromě dosavadních tří režimů Dynamic, Natural a All Weather, zahrnuje i další čtvrtý režim nazvaný Race. Ten byl navržen pro maximální potěšení z jízdy na okruhu. Pro aktivaci stačí dlouhé stisknutí voliče v pozici Dynamic. V tomto režimu systém deaktivuje elektronickou kontrolu stability a protiprokluzový systém, takže řidič má vůz pod plnou kontrolou. V závislosti na režimu se mění i barva displeje: žlutá pro Race, červená pro Dynamic, šedá pro Natural a modrá pro All Weather.
Tuhá, pevná, ale lehká konstrukce je základním předpokladem výkonného sportovního vozu. Šasi monokokové konstrukce je z uhlíkového kompozitu technologií pre-preg, jež byla odvozená od Formule 1 a bývá používána pouze na nejmodernější supersporty. Celý monokok váží 65 kg a nabízí místo řidiči a spolujezdci. Přední a zadní struktura šasi jako i střešní oblouky jsou z hliníku.
Samotná karoserie je kompletně s vysokopevnostního kompozitu. Výhodou je nízká hmotnost (o 20 % nižší než u oceli) a odolnost vůči korozi.
Skořepina sedadel je vyrobena částečně z uhlíkového kompozitu a částečně ze sklolaminátu, což zaručuje její vysokou odolnost vůči namáhání a současně nízkou hmotnost.
Výsledkem je výrazná redukce celkové hmotnosti (suchá hmotnost 895 kg) v kombinaci s nejlepší možnou torzní tuhostí a stabilními vlastnostmi. Alfa Romeo 4C se může pochlubit velmi propracovaným zavěšením kol, které tvoří lichoběžníkové zavěšení vpředu a MacPherson vzadu. Spolu s pohonem zadních kol a mimořádnou výkonovou hmotností zaručuje ojedinělé potěšení z jízdy, které umocňuje i optimální rozložení hmotnosti na nápravy 40:60.
Pro dosažení špičkového brzdného výkonu disponuje čtyřmi ventilovanými a perforovanými kotouči a předními čtyřpístkovými brzdovými třmeny.
Zásluhou nejmodernějších technických a technologických řešení nabízí Alfa Romeo 4C rychlost přesahující 250 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,5 s, boční zrychlení v zatáčkách 1,1 g a přetížení při maximálním brzdění 1,25 g.
Od této chvíle lze novou verzi kompaktního sportovního vozu Launch Edition oficiálně objednávat, v Česku za 1 500 000 Kč včetně DPH a na Slovensku za 60 000 eur včetně DPH. Všichni zákazníci, jež si tuto limitovanou edici objednají, dostanou jedinečnou příležitost zúčastnit se exkluzivní akce, která bude zahrnovat i pokročilý řidičský kurz, který je naučí, jak využít veškerý potenciál nového vozu při naprosté bezpečnosti.


Zkratka 4C

Zkratka 4C vychází ze slavné minulosti značky a připomíná její sportovní úspěchy. Označení 8C a 6C nesly v letech 1930 a 1940 významné cestovní a závodní automobily vybavené výkonnými osmi a šestiválcovými motory. Stejný charakter prokazuje i nový model, a to především díky své koncepci i konstrukci, jimiž dosahuje výkonové hmotnosti 4 kg/1 k.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar