Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Abarth 695 biposto 1.4 T-Jet pro silniční provoz

Kultovní hvězda expozice na autosalonu v Paříži, Abarth 695 biposto, představuje dokonalou kombinaci silničního a závodního vozu pro každodenní provoz a vyjadřuje závodní tradici značky Abarth. Úkolem inženýrů bylo nalézt dokonalou rovnováhu a výkonný vůz s povahou závodního speciálu přenést z okruhu na silnici.

Výsledkem je Abarth 695 biposto s motorem 1.4 T-Jet o výkonu 190 k (nejvýkonnější motor vestavěný do silničního modelu Abarth), hmotností 997 kilogramů, výkonovou hmotností pouhých 5,2 kg/k (nejlepší v kategorii) a zrychlením z 0 na 100 km/h za pouhých 5,9 sekundy. Tato rekordní agilita byla možná také díky širšímu rozchodu kol a kompaktní karoserii.

Volba použít v silničním voze prvky odvozené ze závodních automobilů učinila Abarth 695 biposto nejextrémnější „pětistovkou“ všech dob. Příkladem mohou být větší mezichladič umístěný vpředu, výfukový systém Akrapovic, nastavitelné tlumiče pérování Extreme Shox, digitální telemetrie MXL, sedadla Abarth Corsa by Sabelt se čtyřbodovými bezpečnostními pásy, brzdový systém Brembo, odlehčená 18“ litá kola OZ a titanový ochranný oblouk od Poggipolini.
Sada závodních oken zahrnující pevná přední okna s polykarbonátovými posuvnými komunikačními okénky doplňuje extrémní závodní povahu vozu.

Jde o první legální silniční vůz s převodovku s ozubenými zámky (čelním ozubením) odvozenou z motoristického sportu, umožňující zkušeným řidičům řazení vyšších převodových stupňů bez spojky. Tato unikátní a exkluzivní převodovka vznikla ze závodní převodovky Bacci Romano a je vhodná pro zkušené řidiče. Nabízená je jako alternativa k manuální pětistupňové převodovce. Pro zajištění jedinečného pocitu jako u závodního vozu je převodovka kombinována s osvětlenou kulisou řazení ve tvaru H a mechanickým samosvorným diferenciálem.

Stylistické propojení se závodními vozy je patrné na hliníkové kapotě se dvěma specifickými hrboly inspirovanými klasickým Abarthem 124, které vzdávají hold slavným vozům Abarth. Kapota navíc redukuje hmotnost vozu. Závodního ducha má samozřejmě také interiér, který je charakteristický obložením boků z karbonu (kit Carbonio). Uhlíkový kompozit činí model 695 biposto skutečně jedinečným.

Výběr prestižních materiálů a technických řešení odvozených od závodních vozů zahrnuje také hliníkové vložky před předními sedadly nahrazující tradiční koberečky. Tento prvek je charakteristickým rysem závodních a supersportovních vozů. Stejný kov byl použitý také pro brzdový, spojkový a plynový pedál a rovněž opěrku nohy řidiče a spolujezdce.

Tak jako u celé řady Abarth 500, značka připravila celou řadu tuningových sad i pro tento model.

Sada 124 Speciale zahrnuje všechny odolné a lehké materiály, které charakterizují exteriér vozu: hliníkovou kapotu se specifickým designem se dvěma hrboly a plnící víčka chladicí kapaliny, oleje a paliva z titanu.

Se sadou Carbonio lze vozu dodat vzhled supersportu vyšší kategorie: karbon charakterizuje kryty vnějších zpětných zrcátek, kryty sloupků karoserie, přístrojový panel, obložení dveří a vnitřní zpětné zrcátko.

Pro ty, jež mají závodění v krvi, navrhl Abarth sadu Pista. Ta zahrnuje příslušenství pocházející ze světa závodů, např. digitální telemetrii MXL2 od společnosti Aim a čtyřbodové bezpečnostní pásy připojené k sedadlům z uhlíkového kompozitu. Sadu doplňuje originální závodní helma Abarth.

Abarth 695 biposto není limitovanou edicí a po svém úspěchu od uvedení na trh v červnu je skutečným kandidátem na novou ikonu značky.

Ceníková cena Abarthu 695 biposto začíná na 39 000 eur (cena pro italský trh).


Jiří Franc

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar