Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Volvo XC90 bude nejvýkonnějším SUV

Zbrusu nové Volvo XC90 bude nabízet bezkonkurenční kombinaci výkonu a čistého provozu. Sedmimístný vůz s pohonem všech kol nabídne řidičům až 400 k při emisích CO2 přibližně 60 g/km. Dosud žádné SUV nedisponovalo tak vysokým výkonem při tak nízkých emisích.

Nová XC90 bude dostupná s celou řadou motorových variant Drive-E, z nichž všechny nabízejí mimořádnou kombinaci výkonu a hospodárnosti. Veškeré motory řady Drive-E spojuje jeden charakteristický prvek, a to, že se jedná o čtyřválce.

Nové Volvo XC90 s motorem Twin Engine ponese znak „T8“, přičemž bude plug-in elektrickým vozem, hybridním vozidlem a vysoce výkonným automobilem současně v jednom provedení.
Pro běžnou jízdu je určen výchozí hybridní režim. V rámci tohoto režimu je využíván dvoulitrový čtyřválcový benzínový motor Drive-E s přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem pohánějící přední nápravu v kombinaci s elektromotorem se silou 80 k (60 kW), jenž bude pohánět zadní kola.

Toto řešení využívá kompresor, který se stará o výkon v dolním rozsahu otáček a dodává motoru přirozený charakter silného agregátu, zatímco turbodmychadlo zajišťuje mocný výkon ve vysokých rychlostech. Elektromotor pohánějící zadní kola zajišťuje okamžitý nástup točivého momentu.

Pouhým stisknutím tlačítka může řidič přepnout do tichého režimu Pure s nulovými emisemi – například při elektrické jízdě po městě s dojezdem přibližně 40 kilometrů. V případě potřeby je možné okamžitě přepnout zpět a využívat kombinovanou kapacitu benzínového i elektrického motoru, kdy vůz disponuje silou asi čtyř stovek koní a maximálním točivým momentem 640 Nm.

Součástí nabídky je také motor D5 twin turbodiesel o výkonu 225 k a točivém momentu 470 Nm, který se může pochlubit nejlepší spotřebou ve své třídě, a to přibližně 6 l / 100 km, a také motor D4 turbodiesel s výkonem 190 k maximálním točivým momentem 400 Nm a spotřebou paliva kolem 5 l / 100 km.

Do nabídky patří také dvě benzínové varianty. První je motor T6 s přeplňováním kompresorem a turbodmychadlem o výkonu 320 k a točivém momentu 400 Nm. Druhou představuje motor T5 s 254 k a s točivým momentem 350 Nm.

Nejenže není nutné dělat kompromisy na výkonu a efektivitě, podvozek postavený na základě nové modulární architektury (SPA) automobilky Volvo Cars umožňuje navíc větší flexibilitu uvnitř vozu. Ostatní výrobci automobilů se soustředí na to, aby co nejlépe zkombinovali rozměrnou baterii s luxusním a prostorným interiérem, to se však Volvu podařilo překonat.









Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar