Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Subaru Legacy a Outback po faceliftu

U modelu Legacy (v provedení kombi i sedan) nabízí Subaru novou výkonnou verzi 2.0GT DIT s novým přeplňovaným čtyřválcem 2.0 s protiběžnými písty, rozvodem DOHC a přímým vstřikováním paliva. Tato provedení se prodávají v Japonsku.

Produktová koncepce staví na všestranném zdokonalení, které má zahrnovat design, spotřebu paliva, jízdní vlastnosti i bezpečnost. Ve snaze o další evoluci výrazně přesahující očekávání zákazníků přišel koncern FHI s faceliftem modelů Legacy a Outback, které se pyšní mnohem širšími úpravami, než je pro každoroční modifikace typické. Některá z provedených vylepšení: nový designový motiv Subaru; lepší spotřeba paliva díky motoru Boxer nové generace v kombinaci s novou bezestupňovou převodovkou Lineartronic (CVT); zdokonalená koncepce dynamického ovládání podvozku (Subaru DC3) zajišťující vyšší požitek z jízdy s pocitem bezpečí; a již proslulý pokrokový systém Subaru EyeSight na podporu řízení (verze 2).
Provedení 2.0GT DIT používá nový přeplňovaný čtyřválec 2,0 l s protiběžnými písty a přímým vstřikováním paliva, v kombinaci s převodovkou Lineartronic (CVT) přizpůsobenou vyššímu točivému momentu nového motoru. Verze 2.0GT DIT nabízí optimální vyvážení jízdních schopností a nízké spotřeby paliva. Kromě toho používá nové naladění podvozku a exkluzivní prvky v interiéru i na vnějšku vozu s modrými dekory. Provedení 2.0 GT DIT tak přináší sportovní charakter s pocitem velmi kvalitního provedení.
Stylistické úpravy se dotkly čelních partií se světlomety a šestiúhelníkovou maskou chladiče typickou pro současné vozy Subaru. Přepracovaný přední nárazník akcentuje celkovou šířku této části vozu. Originální maska chladiče, nárazník a velká mlhová světla Outbacku poukazují nejen na příslušnost k Subaru, ale zároveň mu dodávají atletičtější vzhled.
Ke sportovnější atmosféře v interiéru přispěla změna zbarvení přístrojového panelu do tónu černého kovu. K čalounění sedadel ve všech stupních výbavy slouží výhradně vysoce kvalitní materiály. Spínače elektronické parkovací brzdy a systému „SI-DRIVE“ se přesunuly na lépe dosažitelné místo. Elektroluminiscenční ukazatel s multifunkčním displejem u nových provedení. Uprostřed rychloměru se nachází barevný LCD displej o úhlopříčce 3,5". K hospodárnější a bezpečné jízdě přispívá zobrazování informací o spotřebě paliva a provozních stavech systému EyeSight.


Plochý čtyřválec 2,5 l DOHC

V modelech Legacy a Outback se používá plochý zážehový čtyřválec 2.5 nové generace. Zlepšil se točivý moment v nízkých až středních otáčkách. Motor se vyznačuje vyváženými a atraktivními jízdními schopnostmi, pohotovou reakcí při zrychlování a nízkou spotřebou paliva. Nová bezestupňová převodovka Lineartronic (CVT) prošla optimalizací konstrukce – nyní je lehčí a kompaktnější. Současně účinně přispívá ke snížení spotřeby paliva.
Díky zlepšení odezvy převodovky se zdokonalila i hladká akcelerace, která je pro bezestupňovou převodovku charakteristická. Nová převodovka Lineartronic (CVT) nabízí lineární a hladké zrychlování s rychlou odezvou na pokyny od řidiče. Funkce Auto Start Stop, známá z nové Imprezy, se objevuje i v modelech Legacy a Outback
Další vylepšení se dotkla tuhosti podvozku a karoserie ve snaze dosáhnout ideálního nastavení systému zavěšení, které by lineárně reagovalo na libovolný povrch vozovky. Legacy se díky tomu vyznačuje sportovním, nicméně bezpečným jízdním chováním, ale i vysokým cestovním pohodlím. Úpravy se dotkly nastavení tlumičů a pružin přední i zadní nápravy. K vyšší tuhosti podvozku a karoserie přispívá nový pomocný rám v zadní části vozu, který též stojí za vynikající jízdní stabilitou. Optimalizací prošly technické parametry tlumičů a pouzder. Díky silnějším úchytům systému zavěšení se zlepšily reakce na pokyny od řízení. Výsledkem je ještě intenzivnější požitek z jízdy a pocit jistoty za volantem Legacy.
Modernizace jednotlivých funkcí přispěla k intuitivnějšímu ovládání a ještě bezpečnějšímu pocitu při řízení. Kvalitnější rozpoznávání obrazu snímaného kamerou znamená lepší schopnost vozu vyhnout se nehodě za jízdy nízkou rychlostí nebo v zatáčkovitých úsecích. Když vůz využívá adaptivní tempomat s funkcí sledování v celém rozsahu rychlostí, po zastavení automobilu jedoucího vpředu může být aktivována funkce „Auto Start Stop“, aniž by řidič sám brzdil. Když se vůz vpředu opět rozjede, funkce Auto Start Stop ve spolupráci se systémem EyeSight po spuštění motoru obnoví i funkci adaptivního tempomatu. Toto vylepšení přispívá ke snížení spotřeby paliva i snazšímu ovládání celého vozu. Systém je propojen s multifunkčním displejem, aby řidič snadno rozpoznal případná varování a provozní stavy systému EyeSight, např. činnost adaptivního tempomatu s funkcí sledování v celém rozsahu rychlosti. Pokud řidič současně sešlápne plynový i brzdový pedál, sníží se výkon motoru a v zájmu bezpečnosti se upřednostní povel brzdám.


Legacy kombi (Touring) / sedan (B4) 2.0GT DIT

Verze 2.0GT DIT, spojující přeplňovaný plochý motor 2,0 l s přímým vstřikováním paliva a bezestupňovou převodovku Lineartronic upravenou pro vyšší točivý moment, nabídne nejen suverénní jízdní schopnosti s mohutným zátahem, ale i nízkou spotřebu paliva. Na vybraných místech v interiéru i na vnějšku vozu jsou použity dekory v modrém tónu. Sportovní charakter dokládá nové nastavení podvozku. Při vývoji této verze byl kladen důraz na potěšení z jízdy opírající se o vysokou kvalitu.
Přeplňovaný čtyřválec 2.0 DOHC s protiběžnými písty a přímým vstřikováním paliva. Motor Boxer nové generace používá technologii přímého vstřikování paliva. Vstřikováním paliva přímo do válců se zvýšila účinnost spalování, což se pozitivně odrazilo ve výkonu motoru i spotřebě paliva. Nasazením nového turbodmychadla typu Twin Scroll s výtečnou odezvou za nízkých otáček motoru bylo dosaženo vysokého výkonu motoru i točivého momentu. Dělené turbodmychadlo Twin Scroll bylo vyvinuto speciálně s ohledem na snížený zdvihový objem motoru. Vyšší točivý moment nově vyvinutého přeplňovaného čtyřválce 2,0 l s protiběžnými písty a přímým vstřikováním paliva přenáší nová bezestupňová převodovka Lineartronic
Systém SI-DRIVE byl speciálně odladěn pro 2.0GT DIT. V případě režimu Sport# (S#) může řidič volit z osmi nastavení. Kromě hladkého řazení CVT si řidič může vychutnávat i sportovnější jízdu navolením režimu s přímou zpětnou vazbou, podobně jako u vozů s manuální či automatickou převodovkou.
Podvozek byl odladěn exkluzivně pro výkonnostní verzi 2.0GT DIT. Tužší odpružení zlepšuje stabilitu při rychlém cestování. Náklony vozidla minimalizuje nastavení tlumičů a větší průměr stabilizátorů; 2.0GT DIT se tak při změně jízdních pruhů a průjezdu zatáčkami pyšní příkladnou stabilitou.


JL 14.5.2012








Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar