Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Nissan DeltaWing - v Le Mans mimo soutež

Nejrevolučnější závodní vůz v oblasti automobilového sportu v této generaci, se zúčastní 24 hodin Le Mans 2012 s odvážným cílem dokázat, že je možné vyrobit závodní vůz, který je stejně rychlý jako tradiční účastníci, ale vystačí si jen s polovinou paliva.

Koncepce Nissanu DeltaWing, jakkoli se vyznačuje jedinečným a radikálním provedením, je jednoduchá. Když vytvoříte vůz s poloviční hmotností a polovičním aerodynamickým odporem, než mají tradiční závodní vozy, bude potřebovat jen polovinu výkonu, polovinu paliva a polovinu hmoty pneumatik, aby jel přibližně stejně rychle. Realizace už tak jednoduchá není, avšak společnosti Nissan, Michelin a řada dalších partnerů se do tohoto projektu obuly naplno..
Od června 2011 měl projektový tým 12 měsíců na to, aby myšlenku přenesl z kreslicího prkna na okruh Le Mans. DeltaWing využívá neuvěřitelné množství zakázkově vyrobených dílů, od lehkého motoru Nissan 1.6-litre DIG-T, který je menší a lehčí než tradiční pohonné jednotky, až po 10 cm široké pneumatiky, které musel Michelin vytvořit.
Nissan DeltaWing bude mít svou světovou závodní premiéru v závodě 24 hodin Le Mans, kde pojede mimo klasifikaci s číslem „0" a jeho cílem je dokázat životaschopnost svých technologií. Tvůrce a konstruktér Ben Bowlby přišel s touto myšlenkou před třemi lety.
Pro závod speciálně připravený 1,6litrový čtyřválcový motor, zcela nově vytvořený a nesoucí značku DIG-T s turbodmychadlem a přímým vstřikováním podává výkon přibližně 300 k a využívá několik aspektů technologií, které byly do tohoto projektu převzaty ze silničních vozů.
Společnost Nissan je součástí projektu DeltaWing tvořeného skupinou hlavních partnerů, kam patří i americký podnikatel v oblasti automobilových sportů Don Panoz, organizace All-American Racers bývalého amerického závodníka formule 1 Dana Gurneyho, závodní tým Highcroft Racing Duncana Daytona ověnčený dvěma vítězstvími v šampionátu a společnost Michelin Tyres North America. Všichni tito partneři spojili síly, aby tento jedinečný vůz proměnili ve skutečnost, avšak všichni také vědí, jaké nároky závod v Le Mans klade.
„Měli jsme jen něco přes 100 dnů od okamžiku, kdy se kola tohoto vozu poprvé dotkla asfaltu, na to, abychom jej dopracovali, a už jen vzhledem k tomuto by samo dokončení závodu v Le Mans znamenalo neuvěřitelný úspěch," říká Cox. „Je možné, že tento vůz do cíle závodu nedojede, a tato skutečnost by jiné výrobce odrazovala. Ale když nebudete zkoušet nové odvážné věci, nikdy se neposunete vpřed. Ať už se v závodě přihodí cokoliv, získáme z toho ponaučení. Mnoho poznatků jsme již získali a tento vůz nám toho v budoucnu může ještě spoustu přinést."



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar