Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Winter Trial napříč Českou republikou

V neděli v půl desáté dopoledne odmávl ing.Stanislav Minářík před budovou Autoklubu ČR první posádku dálkové veteránské soutěže Winter Trial. Poté se už na dva a půl tisíce kilometrů dlouhou trať vydávaly v minutových intervalech další posádky.

Triumph TR3

Triumph TR3

Lagonda LG 45, Alvis Speed

Lagonda LG 45, Alvis Speed

Gijs van Lennep

Gijs van Lennep

Fiat 124 Abarth

Fiat 124 Abarth

Porsche 356, Mini Cooper

Porsche 356, Mini Cooper

Alfa Romeo

Alfa Romeo

Porsche 356, Volvo 123

Porsche 356, Volvo 123

Na stovku startujících čekala první etapa, která vedla přes Českomoravskou vrchovinu do Brna, kam dorazily v podvečerních hodinách. Celá trasa vedoucí hlavně napříč Českou republikou je prošpikována mnoha zvláštními zkouškami pravidelnosti, které zčásti vedou po rychlostních zkouškách našich rallye jako Barum, Vsetín, Jeseníky, Bohemia nebo Český Krumlov, Šumava, ale také po vedlejších silnicích druhých a třetích tříd, náročných na orientaci.
Tak třeba k lahůdkám bude patřit zkouška v Orlických horách, která je na programu v úterý ve večerních hodinách. V každé etapě jsou nachystané pro účastníky nějaké „lahůdky“. Ve středu dopoledne si zase „letem světem“ prohlédnou krásy Českého ráje v okolí Trosek a Hrubé Skály, poté zamíří přes Hodkovice do Osečné a a na autodrom Sosnová. Na našem území vyvrcholí soutěž ve čtvrtek večer, kdy čeká na posádky náročná etapa v okolí Českého Krumlova (viz Historie), a po ní se už přesunou přímo do Rakouska, kde celá soutěž v pátek skončí v St.Wolfgangu.
Škoda, že se letos pojede na silnicích bez sněhu, kterého sice vloni také mnoho nebylo, ale někde přeci jen ležel, ale předloni si zasněžených cest užili všichni víc než dost.
Bezpochyby nejzajímavější postavou osmého ročníku Winter Trialu je holandský bývalý vynikající jezdec Gijs van Lennep, který jede s nenápadným automobilem Porsche 356 z roku 1963 a se startovním číslem 59 na dveřích. V roce 1971 a 76 vyhrál slavný závod 24 hodin Le Mans na voze Porsche, poprvé s dr. Marko, podruhé s J.Ickxem, v roce 1974 dojel druhý. Vítězství slavil také ve slavném závodě Targa Florio 1973. Na svém kontě má také osm startů ve formuli F1, v níž obsadil dvakrát šesté místo ve Velké ceně Nizozemí 73 a Velké ceně Německa 75.
Naproti tomu zajímavým a cenným automobilem je ex-tovární Fiat 124 Abarth, s nímž v sedmdesátých letech startoval vynikající italský soutěžák Raffaele Pinto, mistr Evropy 1972, vítěz Rallye Portugalsko 74, druhý v Rallye Korsika 77 a třetí v San Remu 76.
V pondělí lze vidět účastníky na trase Brno, Napajedla, Púchov, Bytča, Vsetín, Odry, Olomouc. V úterý je čeká hned po ránu technický úsek v okolí Šternberka, po silničkách podhůří Jeseníků, kde se kdysi jezdila soutěž stejného názvu. Po zvláštních zkouškách u Zábřehu a Nasavrk mají na programu zmíněný večerní „trial“ v Orlických horách, který začíná v Rychnově nad Kněžnou a vede směrech k Šerlichu, podél hranice s Polskem do Orlického Záhoří, přes Říčky a Rokytnici do Solnice.

Jindřich Lasík, 27.1.2008

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar