Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Veteránské Rojení v letním vedru

Druhá červnová sobota je už tradičně vyhrazena Veteránskému Rojení na zámku v Lobči, které i přes úmorné vedro až dusno přilákalo takřka stovku majitelů historických automobilů a několika motocyklů.

Protože se v minulých letech stávalo, že na akci dorazila spousta veteránistů, kteří svá vozidla zaparkovali v zámku a už nezaplatili vklad. Vloni jsme jich napočítali pětatřicet. Letos tedy pořadatelé Czech Classic Car Clubu kontrolovali zaplacení vkladu už při vjezdu. Kdo neposlal peníze předem, měl dvě možnosti – zaplatit na místě nebo zaparkovat před zámkem. Více bylo těch, co parkovali mimo areál. Bohužel solidnost lidí, kteří si neváží práce druhých, se dnes úplně vytratila.

I přes menší účast se takřka celý dvůr zaplnil nejen britskými značkami MG, Triumph, Austin Healey, Mini, Land Rover nebo Jaguar, ale dorazili i tradiční účastníci Rojení včetně několika předválečných automobilů. Smysl pro recesi projevil opět pan David Steinberger, tentokrát ve slušivých prvorepublikových plavkách s parním strojem a šestiválcovým Daimlerem DS420 z roku 1983.

Nechyběla ani Škoda Buggy, kterých bylo v letech 1972 až 1976 údajně vyrobeno pět kusů ve vývojovém oddělení a učňovském středisku. K sériové výrobě ale nikdy nedošlo. Dodnes se dochovaly. Vzadu uložený škodovácký čtyřválec 1,1 litru o výkonu 45 k poháněl zadní kola a vůz dosahoval rychlosti 45 km/h.

Bohužel, zřejmě přes vedro, ne všichni vyrazili na odpolední orientační jízdu dlouhou kolem osmdesáti kilometrů po Kokořínsku včetně několika nových úseků, kudy trať ještě nikdy nevedla.

Jedničku měl na své Škodě Felicia tradičně zámecký pan Ing. Jaromír Šimonek, který ještě dopoledne společně s bývalým továrním jezdcem Jaroslavem Jelínkem odhalil před zámkem bustu svého pradědečka ing. Jaromíra Šimonka, generálního ředitele Škodových závodů. Ten právě v Lobči podepsal před devadesáti roky smlouvu o fúzi s Václavem Klementem, a od té doby nesly automobily z Mladé Boleslavi označení Škoda.


J.L. 18.6.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar