Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bezpečná kola pro radost

Veteránské Rojení u zámeckého pána

Podobně jako v zahraničí, tak i u nás začíná mít každá veteránská akce své stálé osazenstvo. Možná až sedmdesát procent veteránistů se každý rok vrací na to své místo činu. A tak je tomu i na Veteránském Rojení, jehož jedenáctý ročník proběhl o tomto víkendu.

V tomto případě jde především o majitele anglických značek, pro které byl sraz původně určen. Ale během let jsou zváni i majitelé dalších světových a českých značek. Bohužel někteří přihlášení zůstali letos doma, ale přijeli zase jiní, a tak počet účastníků překonal hravě stovku.
Novinek jsme letos moc neviděli, asi největší byl malý tříkolový tahač návěsů Reliant, na němž přivezl sportovní automobil Marlet Special pan David Steinberger. Zároveň vytvořil na zámeckém dvoře pěkné stylové depo včetně funkčního parního stroje.
Ačkoliv se ve stejném termínu konala Jaguar Tour, tak do Lobče dorazily mimo jiné i tři Jaguary E-Type a také ještě o něco starší typ 420, rok výroby 1966.V jiném koutě zámeckého dvora si zase dali dostaveníčko majitelé historických Land Roverů, v druhém zase parkovaly vozy Hillman Minx nebo Mini.
Škoda, že Veteránské Rojení opomíjejí zatím majitelé předválečných automobilů, byť neplatí ani startovné, které je vždy více méně opravdu symbolické, stejně jako vstupné. Letos zachraňovaly čest Ford, dvě Pragy Piccolo a Standard Little. Určitě by na ně byl lepší pohled než na Škodu 120.
Rojení ale nejsou jen anglické automobily, ale objevili jsme třeba i pěknou Mazdu LA2 Coupe, která byla provozována v letech 1977 až 81 ve Švýcarsku. Poté byla v soukromé sbírce a od roku 81 do 2006 najezdila 120 km, dnes má 70 000 km a je v původním stoprocentním stavu, včetně autorádia Clairon Zajímavostí jsou i pneumatiky Michelin s kódem z roku 1978. Na voze jsou všechny žárovky původní stejně jako vše gumové, včetně všech vodních hadic u motoru. Jedinou úpravou byl v roce 2000 nástřik bezbarvého laku přes původní metalický. Pro švýcarský trh byl do vozu montován „pomalý zadek“, proto je jeho rychlost snížena o 25 km/h na 150 km/h
Původní připravovaná trasa po trase Rallye Škoda byla nakonec zkrácena ze sta na pětašedesát kilometrů, kterou ti nejrychlejší zvládli projet něco málo přes hodinu a pak půl hodiny čekali na svůj čas. Možná by neškodilo pro příště nějaký ten kilometr přidat. Ale to je jen náš názor. Bohužel nedopadla ani plánovaná přestávka na občerstvení, neboť pořadatelé nenalezli pochopení u starosty jedné malé, ale malebné vísky. Snad příště.
V každém případě se rojení vydařilo, naštěstí přálo i počasí a svítilo sluníčko. Takže pohoda se vším všudy. Pořadatelé Czech Classic Car Clubu a manželé Tomáš a Zuzka Pavlíkovi si mohou připsat další úspěšně zvládnutou akci. Ale nesmíme zapomenout ani na zámeckého pána Jaromíra Šimonka, jenž stojí sice v pozadí, ale na pořádání má nemalou zásluhou. A také letos vyjel na trať se Škodou Felicia s číslem jedna.


J.Lasík, 11.6.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Legendy 2014 - motoristická slavnost
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar