Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

V sobotu vzhůru do Soběšic

Závody automobilů do vrchu Zbraslav – Jíloviště a Ecce Homo ve Šternberku jsou široké motoristické veřejnosti dostatečně známy, oba patří mezi nejstarší v Evropě. Ale už méně se ví o třetím závodě Brno – Soběšice, který se konal pravidelně v letech 1924 až 1929, než musel ustoupit závodům na Masarykově okruhu.

Jako vzpomínkovou jízdu jej parta nadšenců oživila v roce 1974 a pokračovala v něm až do roku 1987, poté nastala pausa až do roku 1999. Od té doby se ale pořádá už pravidelně pod vedením pana Karla Kupky a jeho přátel třetí zářijovou sobotu.

A nejinak tomu bude i letos. V sobotu 27. září se sejdou příznivci automobilové a motocyklové historie v parku Kociánka, odkud v 11 hodin odstartují dvě závodní jízdy. Přihlášeno je 105 automobilů a 200 motocyklů, výhradně předválečného data výroby.

Nejstarším automobilem, který se vydá na trať bude Austro Daimler a Renault AX, oba vyrobené v roce 1910, dále Maxwell (1917) nebo Ford T Speedster (1920). Nebude chybět ani hasičský Austro Daimler, roku výroby 1927, nebo krásný Auburn 9-88 Speedster (1928), Alfa Romeo 8C Le Mans (1931), Adler Trumpf (1935), Jaguar SS 1000. Renovátor Vladislav Novák z Uherského Hradiště dorazí se dvěma vozy. Dcera Veronika pojede s Bentleyem Park Ward, sám pak bude řídit překrásnou dvanáctiválcovou Hispano Suiza J12 (1934). Zvláštní kategorii tvoří vozy Aero v počtu 13 kusů, Praga (6), Tatra (23) nebo Z (15). Z dvou stovek motocyklů je nejstarším Sunbeam z roku 1916 a Douglas (1920).


Závod je otevřený pro automobily nebo motocykly vyrobené do roku 1939 (také stroje konstrukcí pokračujících i v dalších letech), který splňuje zařazení do technické klasifikace FIVA A a B, specifikace 1 až 3. Jede se jako jízda pravidelnosti do vrchu.
Závodní tratí je část okresní silnice na ulici Kociánka (Král. Pole), Brno–Soběšice. Počíná v Král. Poli v areálu Ústavu sociální péče pro tělesně postiženou mládež Kociánka a končí v Soběšicích.


Tradičně bývají vypsány tyto zvláštní čestné ceny: za nejpůvodnější vozidlo, nejpůvodnější motocykl, sidecar nebo tříkolku, za nejzajímavější vozidlo závodu, za nejlépe zrenovovaný automobil, za nejlépe zrenovovaný motocykl, za nejvzdálenějšího motocyklistu, který přijel po vlastní ose, za nejvzdálenější automobil, který přijel po vlastní ose, za nejelegantnější dámu závodu, za dámskou posádku, za nejstylovější posádku, za nejmladšího účastníka s vlastnoručně uvedeným strojem do provozu, za nejstaršího účastníka, za nejstarší motocykl, za nejstarší automobil, za nejlepší dosažený čas, za motocykl Rudge, za nejlepší automobil Aero a cena ředitele závodu. Je možné, že budou vyhlášeny i další zvláštní ceny.

Na uzavřené trati je možné zajet trénink od 9.10 do 10.45 hodin. Start je pevný a koná se v 11.00 hodin v prostorách ústavu Kociánka.


J.Lasík 23.9.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar