Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

V Oldtimer Bohemia rallye zvítězil Ford Mustang

Více než tři sta padesát kilometrů museli ujet účastníci šestého ročníku Oldtimer Bohemia Rallye, zařazené do mezinárodního kalendáře FIVA. Ovšem to v žádném případě nezaručuje účast zahraničních posádek. Do Mladé Boleslavi přijelo jen deset německých, nic víc.

Kvalitní zahraniční účast je v dnešní době závislá hlavně na osobních kontaktech, protože jen v okolních státech se přes léto uskuteční stovky nejrůznějších akcí. Třeba se situace v příštích letech zlepší. Letošní bohemka se musela také obejít bez historických automobilů z továrního Muzea Škoda. Ve stejné době totiž škodovka upřednostnila Concours d Elegance, kde vystavila osm automobilů.

A do třetice poměrně dlouhá soutěž nelákala ani majitele předválečných automobilů, přestože ji lze pohodlně zvládnout třeba i s malých Austinem Seven o objemu 778 cm³ z roku 1938, jak dokazoval pan Karel Petschke. Není snad víkend, aby se někde neobjevil se svou paní v některém veteránském podniku. Ještě mladší byla třeba Škoda 430 z roku 1932 nebo nádherný Wanderer W40 z roku 1936 karlovarského Zdeňka Touše, který nikdy nezapomene přijet ve slušivém oblečku, poplatném době, v níž automobil jezdil.

Pokud by se vyhlašovala elegance, tak bychom měli dva favority. Jednak otevřenou Škodu Rapid II 901 z roku 1937 nebo britský Triumph Renown, rok výroby 1951. Nynější majitel pan Tomáš Malkan jej objevil před pěti lety v Anglii. Byl sice pojízdný, ale vyžadoval renovaci. Před tím měl deset majitelů a poprvé byl přihlášen v prosinci 1951 v městě Gore na Novém Zélandu. Vůz s dvoulitrovým čtyřválcem o výkonu 75 k má stejnou karosérii jako Triumph 1800, ale je posazen na podvozku Standard Vangaurd.

Z časových důvodů jsme sledovali pouze páteční etapu, která vedla z Mladé Boleslavi směrem na Nový Bydžov do Hořic, kde si posádky odpočinuly a hlavně se trochu zchladily a odvezly pověstné trubičky. Druhá část vedla malebným Podkrkonoším přes Miletín, přehradu Les Království, kolem hradu Pecka, Novou Paku do Českého ráje a přes Sobotku zpátky do českého Detroitu. Druhý den pak pokračovaly do Roudnice nad Labem.

V Oldtimer Rallye Bohemia se hraje na přesnost, a tak o výsledku rozhoduje nejen dobrá orientace v itineráři, ale hlavně výpočty a odhad. V první „zahřívací“ části v pátek podvečer byl nejúspěšnější Pavel Ernest s Porsche 911 Targa před Hynkem Nedvědem s Jaguarem XK140. Páteční část zajel nejlépe Václav Postelt, který ji se Škodou 100 zvládl bez trestných bodů, jako jediný v celé soutěži. Druhý byl Jiří Hladík s Lotusem. Sobotní etapu vyhrál Ivo Štajdl s MG B-GT před Jiří Hladíkem.

V součtu všech bodů se stal vítězem Martin Cieslar s Fordem Mustang z roku 1976 před Martinem Mazačem na motocyklu Jawa-ČZ a Peterem Grasbeinterem s Citroënem 11 CV z roku 1955.


J.Lasík 11.6.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar