Subaru 360 vzniklo před 55 roky
V 50. letech používali Japonci k přepravě převážně motokola a malé skútry. V poválečné době se totiž do výroby automobilu nikomu moc nechtělo. Aktivity se chytla až společnost Fuji Heavy Industries, známá v té době především leteckou produkcí.
Jako první realizoval myšlenku mikro automobilu (japonsky - kei-car) šéfinženýr Shinroku Momose, který si byl dobře vědom, že vůz nesmí být delší než tři metry, musí mít úsporný motor a jeho cena nesmí přesáhnout 400 tisíc jenů, což v té době představovalo 1152 amerických dolarů. V roce 1958 se na trhu objevilo první Subaru 360 s jednoduchým vzduchem chlazeným dvoudobým dvouválcem boxer o objemu 356 cm³. Točivý moment 29 N.m při 3000/min přenášela třístupňová převodovka na zadní kola. Výkon 16 k (12 kW) při 4500/min stačil na rychlost 83 km/h a postupně narůstal až na 22 k (16 kW), ale to už měl objem 422 cm³ a nesl označení Maia.
Štěrbiny v zadní kapotě sloužily k chlazení motoru, zatímco přední prostor vyplňovala pouze rezerva. Žádná větší zavazadla se tam už nevešla.
Na svou dobu měl už pokrokové nezávislé zavěšení kol, takže se mohl dobře pohybovat i na polních cestách. Rozměry 2990 x 1300 x 1380 mm, hmotnost 385 kg.
Subaru 360 se stalo pro Japonce doslova kultovním vozidlem, do roku 1970 se jich vyrobilo zhruba pět tisíc, než je vystřídal větší model 450, s nímž automobilka poprvé vstoupila na zahraniční trhy.
Štěrbiny v zadní kapotě sloužily k chlazení motoru, zatímco přední prostor vyplňovala pouze rezerva. Žádná větší zavazadla se tam už nevešla.
Na svou dobu měl už pokrokové nezávislé zavěšení kol, takže se mohl dobře pohybovat i na polních cestách. Rozměry 2990 x 1300 x 1380 mm, hmotnost 385 kg.
Subaru 360 se stalo pro Japonce doslova kultovním vozidlem, do roku 1970 se jich vyrobilo zhruba pět tisíc, než je vystřídal větší model 450, s nímž automobilka poprvé vstoupila na zahraniční trhy.
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout