Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Studenecké míle - ohlédnutí za krásnou akcí

Podkrkonošské městečko Studenec žilo o uplynulém sobotě sedmým ročníkem veteránské soutěže Studenecké míle, na kterou zavítalo celkem 144 vozidel – automobilů a motocyklů do roku 1970.

Sjíždí se sem nadšenci nejen o okolních měst a obcí, ale i ze vzdálenějších míst naší republiky kvůli příjemné domácí atmosféře. Bohužel se o víkendu konalo hned několik dalších akcí, jedna pro předválečná vozidla v nedalekém Jičíně, o tomto víkendu se jede ještě Oldtimer Bohemia Rally, příští týden je Veteránské Rojení i 1000 mil československých nebo Tatra v Českém ráji.

Vzhledem k tomu, že je mezi lidmi stále ještě hodně motocyklů Jawa nebo ČZ, Čezety nevyjímaje, tak to bylo vidět i na parkovišti u studenecké školy. Pozorným návštěvníkům ale neunikli ani třeba dva Indiany, nebo motocykly AJS, BSA či v nálezovém stavu Royal Enfield nebo Motobecane atd.

Dopolední výstavu obohatila vozidla hlavního organizátora Jindřicha Synka, který pochopitelně nemohl nechat doma své krasavce – Hupmobile, dva vozy Dodge nebo side Praga 500. Také patřily mezi nejobdivovanější, stejně jako dva Fordy T z počátku minulého století, Hupmobile A, Laurin Klement, BMW nebo krásná Tatra 57 Coupé.

Amfiteátr za školou je pro veteránské „depo“ jako stvořený a dostatečně velký. A kdo byl snad prohlídkou automobilů a motocyklů unaven, ten se mohl občerstvit chutnou klobásou za dnes nevídanou cenu pětadvaceti korun českých, kávou za deset nebo i nealkoholickým pivem a dalšími pochutinami. K tomu vyhrával vrchlabský dixieland.

V půl dvanácté se vydali v krátkých časových intervalech na trať automobilisté i motocyklisté od nejstarších vozidel až po sedmdesátá léta.

První „etapa“ byla více méně zahřívací, měřila jen pár kilometrů a vedla do Jilemnice. Nejstarší automobily zaparkovaly přímo před zámkem, mladší ročníky pak dole před kostelem. Problémem veteránských soutěží bývá často zajištění obědů, protože najít vhodnou restauraci je u nás stále problém. Na mílích to vyřídili jednoduše, oběd se podával ve školní jídelně. Byl tak dobrý, že nikdo ani nepospíchal, byť měli takřka celou trať s náročnými výjezdy i sjezdy teprve před sebou.

Trať jsme popsali už v pondělí, a tak se ní nebudeme vracet. Byla výborně vybraná a přes značné výškové rozdíly ji zvládaly v pohodě i Fordy T. Občas sice bylo třeba zastavit, otevřít kapotu a zchladit „koníky“. Kdysi vedla trať na Špindlerovku, ale kvůli neukázněným motocyklistům na moderních strojích, kteří si sem udělali „výlet“, KRNAP další výjezd zakázal. Škoda, že pár jedinců, kteří navíc neměli s veteránskou akcí nic společného, dokázalo akci zkazit jiným. Přáli bychom si, aby se časem situace uklidnila a KRNAP změnil názor a Studenecké míle pustil třeba na Zlaté návrší. V Rakousku nebo Německu by to problém nebyl, tam jsou historická vozidla „vážená“. Možná se dočkáme.

Ale vraťme se na míle. Nejvyšším bodem bylo výletní místo místo Rezek, kde si většina účastníků dopřála alespoň malou zastávku na kávu nebo něco dobrého. Pak se už spěchalo do Poniklé, rázovité podkrkonošské vesničky. Tady je čekal samotný vládce hor Krakonoš, ale i pověstné sejkory. Byly vynikající a jen za pětikorunu. Ani my jsme neodolali odpolední svačince.

Pak už zbývalo dojet do Studence, rozdat poháry, byť se o nic nesoutěžilo, poděkovat panu Jindrovi Synkovi a jeho přátelům za skvělý den a…za rok zase Přijďte pobejt.

J.Lasík 6.6.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar