Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bezpečná kola pro radost

Střípky z Veteránského Rojení

Před jedenácti lety svolil pan Jaromír Šimonek své dceři Zuzce a jejímu manželovi Tomášovi uspořádat na svém panství Lobeč sraz historických automobilů a motocyklů. Už tehdy vymyslela sestra Tomáše Pavlíka plakát a názvem Veteránské Rojení. Ale nikdo zdaleka netušil, co tím všichni způsobí.

Z malého nenápadného srazu se stala prestižní veteránská akce, na níž není žádný problém vidět více než stovku převážně kvalitních a zajímavých historických automobilů (až na pár výjimek) českého, britského i světového průmyslu.
Aby se Veteránské Rojení neustále posouvalo dopředu, tak se Zuzka a Tomáš Pavlíkovi spojili s členy Czech Classic Car Clubu, hlavně pak Lubošem Kocmanem, Tomášem Strnadem, Pavlem Jiříčkem a dalšími, a snaží se vždy vymyslet něco nového.
Letos to byla jednak trať vedoucí po úsecích rychlostních zkoušek prvních ročníků Rallye Škoda, včetně legendární a všemi obávané kokořínské, kde si hned v prvním ročníku „vylámal zuby“ mj. Franz Wittmann, jenž o skálu zničil svoje BMW.
Bohužel ne všechny části dalších zkoušek jsou dnes průjezdné, ať z důvodu opravy silnice nebo zákazu vjezdu, ale není vyloučeno, že také v dalších letech povede trať po dalších zapomenutých erzetách. Jen bychom se přimlouvali možná nějaký kilometr přidat.
Vraťme se ale k Rallye Škoda. Protože se pan Jaromír Šimonek velice dobře zná s Jaroslavem Jelínkem, slovo dalo slovo a bývalý tovární jezdec týmu Škoda přijel na Lobeč i s pohárem za druhé místo v prvním ročníku. Se Škodou 120 dojel druhý za Vladimírem Hubáčkem s Renaultem Alpine. O své zážitky z dob dávno minulých se podělil pochopitelně s návštěvníky Veteránského Rojení, kteří si mohli také prohlédnout výstavu fotografií z našeho archivu, právě z rychlostních zkoušek z okolí Lobče a Kokořínska.
Zpestřením dopolední části byla i komentovaná přehlídka cyklistického spolku z Dubé, jehož členové se na českých historických bicyklech i v dobovém oblečení dostavili v hojném poštu. Určitě skvělý nápad a nebylo by možná od věci podobný způsobem odprezentovat některá zajímavá vozidla.
Jak jsme se už včera zmínili, zpočátku bylo rojení určeno jen pro anglické automobily. Dnes tomu už tak není, ale přesto byla stará dobrá Anglie zastoupena čtnácti značkami (MG, Jaguar, Austin Healex, Mini, Land Rover, Reliant, Hillman, Triumph, Jensen Healey, Standard, Morris 8, Rolls Royce, Daimelr) a tradiční originální double decker Leyland, v němž se vařila skvělá káva.
Jedním ze zajímavých automobilů byl určitě Land Rover Series I 88 Station Wagon (1958). Původně první služební auto balonářské společnosti Bristol Baloons (první britská firma s licencí pro komerční pasažérské lety). Auto bylo objevené zapomenuté po více než desetiletém stání vedle jakési budovy, kde na něj stékal déšť. Proto je v přední části lak opršelý až na hliník. Nyní je v dobrém a původním stabilizovaném stavu. Jedná se o jeden z několika desítek dochovaných kusů s pravostranným řízením.
Veteránské Rojení je za námi, ale tím sezona nekončí. V září pořádá Czech Classic Car Club ještě Veteránské Sosnění na okruhu v Sosnové.


J.Lasík, 12.6.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Legendy 2014 - motoristická slavnost
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar