Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Soutěž elegance Roztoky s elegantními veterány

Pětatřicet let má Soutěž elegance historických vozidel v Roztokách na starost pan ing. Jiří Černý z pořádajícího VCC Praha a jak nám prozradil, rád by předal svoji práci už někomu mladšímu a přijel se svým „rollsem“. Myslíme si, že ale ještě u své funkce vydrží.

]

Letošní Roztoky se podle nás vydařily po všech stránkách. Park přilehlého zámku s muzeem (bohužel je do poloviny června stále zavřené) se od ranních hodin začal plnit zajímavými veterány, jejichž počet se vyšplhal až ke stovce. Na rozdíl od minulých let začaly návštěvníci v hojném počtu přicházet už po desáté hodině. Dost možná i díky pěknému počasí a v poledne jste si už nic nevyfotili.
Obdivovat jste mohli nejen předválečné a poválečné automobily, ale i několik motocyklů, traktory, maringotku, nákladní automobil, závodní monopost Tatra 607 a dokonce i repliku prvního československého dvouplošníku Bohemia B.5 z roku 1919. V roce 2009 jej postavil pan Václav Vondráček a vybavil motorem Rotax 582 o výkonu 65 k.

Celodenní program zakončený ukázkovou jízdou, zpestřily mimo jiné i módní přehlídky klobouků nebo plavek. Ani letos nechyběl Maestro Václav Zapadlík, který nestačil podepisovat knihy nebo kalendáře. „Tohle ještě jde, ale podepisovat známky, to je něco“, říkal s humorem automobilový malíř, jehož díla obdivuje celý svět.

Z Jablonce opět přijel Mirek Krejsa s Lagondou, jak jinak než po ose. Manželé Markéta a Standa Profeldovi se v noci vrátili z Anglie a do Roztoky dorazili s Jaguarem SS, předseda pořádající VCC Praha Václav Kafka nechal obdivovat Lincolna L.
Neúnavný renovátor pan Václav Macháček dovezl do zámeckého parku hned čtyři automobily, jeden krásnější než druhý. Nejstarším byl americký Sears, připomínající spíš kočár, než automobil z roku 1907. Po loňské premiéře nechyběl ani krásný Cadillac 55 nebo už známé automobily LK-Škoda či Cadillac La Salle.

Pan Michal Hanslík si připravil českou premiéru amerického automobilu pro nás neznámé značky Wills Sainte Claire, s největší pravděpodobností jediný automobilů v Evropě. S Will St.Claire začala výroba poměrně hodně diskutovaného automobilu, ale hospodářsky ne právě dvakrát úspěšného. Když Harold Wills skončil v roce 1919 jako šéfinženýr u Fordu, tak založil vlastní firmu, v níž chtěl stavět perfektní automobily. Za tím účelem nevznikla jen továrna, ale pro zaměstnance dokonce celé město - Marysville na řece St. Clair ve státě Michigan. Vozy byly z vysoce kvalitního materiálu, například z molybdenové oceli a vykazovaly řadu pokrokových detailů jako třeba brzdy na všech kolech nebo světlomet pro couvání. Vidlicový osmiválec o objemu 4,3 litru a výkonu 67 k očekávání však nespňoval. V době začínající hospodářské krize se nové auto prodávalo jen velice obtížně, a tak Wills v roce 1926 podnik uzavřel.

Z novějších automobilů rozhodně zaujala pěkně zrenovovaná Paběda, kterou jsme neviděli hodně dlouho či Datsun 240 Z, přijely i tři Fordy Mustang atd.

Členové VCC Praha si však dlouho neodpočinou, neboť za měsíc, v sobotu 15.června pořádají vzpomínkovou jízdu Praha – Brno –Praha, o které vás budeme včas informovat.



J.Lasík 9.5.2014

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar