Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Solitude Revival - oslava závodního okruhu

Po 48 letech opět zahřměly motory závodních automobilů a motocyklů na německém okruhu Solitude u Stuttgartu. Naposledy se na přírodním okruhu Solitude závodilo v roce 1965, kdy zde startovaly motocykly, sportovní vozy a formule dvě.

Tím skončila éra mezinárodních závodů ve Stuttgartu. V roce 2009 u příležitosti 80.narozenin Hanse Herrmanna se uskutečnila vzpomínková akce. Po dvou letech došlo k repríze, ale už na celém okruhu a další pokračování proběhlo v uplynulém víkendu. Na přírodní okruh dlouhý takřka dvanáct kilometrů vyjely závodní motocykly a sajdkáry a automobily rozdělené na předválečné závodní, prototypy a cestovní automobily a historické formule z let 1960 až 1971.
V sobotu i v neděli čekal na návštěvníky takřka identický program, kdy na trať vyjížděly postupně všechny skupiny na zaváděcím vozem, aby nedocházelo k závodění. Nešlo totiž o žádný závod, ale pouze o demonstrační jízdy.
Úvod obstarala skupina tvořená převážně nejrůznějšími automobily Porsche jako oslava padesátého výročí modelu 911. Mezi nimi nechybělo Porsche 911 s dvojicí Peter Falk a Herbert Linge. Ani jednoho z nich není třeba příznivcům, automobilového sport představovat. Vynikající okruhový specialista Roland Asch pilotoval Porsche 911 Carrera a závodnická legenda Hand Herrmann se představil v Porsche RS60 Spyder.
Padesát automobilů se představilo v kategorii cestovních a GT speciálů, aby to podívaní při níž zaslzelo nejedno oko, včetně našeho kamaráda Jardy Skokana, který pamatuje mnoho těchto automobilů ze závodů na starém brněnském okruhu. Slyšet po čtyřiceti letech zvuk Fordu Capri 2600 RS, Alfy Romeo GTA, Opelu Commodore GS, BMW 2002, Ferrari 275 GTB, Fiatu Abarth prostě nemělo chybu. K tomu několik typů speciálů Abarth, Lancia Appia Zagato Sport, Porsche 356 Abanrth

Mezi nejstaršími předválečnými automobily nechyběla snad žádná významná značka tehdejší doby. Namátkou jmenujme automobily Maserati 4CL a 8 CM GP, Bugatti 35B a 37 A, Shafer Buick 8, Graham 8 Luicenti Special, Miller 151, Fiat 514 S, Alfa Romeo 8C a 6C, Aston Martin Ulster atd. Celkem čtyři desítky automobilů z let 1916 až 1939.

V kategorii prototypů a sportovních automobilů nestartoval tentokrát David Piper se svými Porsche 917, ale i tak byla přehlídka oslavou automobilového sportu. Kde jinde uvidíte najednou třeba Ferrari 512 M, Porsche Chanebe, Chevron B12, Porsche 910 nebo 904, Mercedes 300 SL, Talbot T26 Le Mans, Ferrari 500 Mondial, Maserati 200 Sl a podobné unikáty. Nebo neznámé značky jako Griffon proto, Crosslé 9S, René Bonnet Aerojet Renault. V této kategorii jsme měli svého zástupce – Jaroslava Práška s Chevronem B2 1/23 BMW z roku 1972- A na trati byl vidět.
Zajímavé automobily byly k vidění i v kategorii monopostů včetně Maserati 250 F.
Vzpomínková akce Solitude Revival doznala mnoha změn oproti předchozímu ročníku, ale bohužel organizace se moc nezměnila a mezi jednotlivými jízdami byly příliš velké pausy, a v sobotu začal program dokonce se značným zpožděním, a také diváků přišlo o něco méně, možná kvůli vysokým teplotám nebo i vysokému vstupnému 40 eur na jeden den


J.Lasík 22.7.2013

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar