Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Škoda 130 RS míří na historické Monte Carlo

Mekka automobilových soutěží bude hostit další věhlasný podnik. Krátce po skončení Rally Monte Carlo se do Monaka a na silničky v okolních Francouzských Alpách vrátí vozy, které se tam proslavily v dobách minulých a nebude chybět ani Škoda 130 RS s posádkou týmu ČK motorsport Karel Mach a Jan Bláha.

Kaplicko-dobrovodská dvojice se zúčastní 19. ročníku Rallye Monte-Carlo Historique s replikou speciálu, s níž na této soutěži v roce 1977 obsadil tovární jezdec mladoboleslavské automobilky Milan Zapadlo patnáctou příčku absolutně.

Takové ambice však Jihočeši v silné konkurenci více než tří stovek posádek, mezi nimiž nechybí ani devítinásobný mistr světa v rallye, Loebův navigátor Daniel Elena, rozhodně nemají. „O výsledcích to v našem podání ani letos moc nebude. Spíš než o závod jde o matematickou olympiádu. Zkoušky se jedou za běžného provozu a všichni musí dodržovat maximální povolenou rychlost. Kdo limit nedodrží opakovaně o dvacet kilometrů za hodinu, hrozí mu vyloučení,“ říká navigátor Jan Bláha.

Na trase čtrnácti náročných testů pravidelnosti, kde o konečném pořadí rozhoduje co nejpřesnější dodržování předem stanoveného rychlostního průměru (dvojice ČK motorsportu je zařazena do skupiny soutěžících s nejvyšším průměrem - pozn. autora), je čekají místa velmi dobře známá všem příznivcům rychlých kol. Jmenujme například průsmyky Col de Turini či Col de la Fayolle, horská městečka Burzet, Lachamp-Raphaël nebo Sospel.
„Rallye pravidelnosti je sportovně společenská akce, při které panuje úžasná atmosféra,“ vysvětluje pilot Karel Mach, muž, jenž v 90. letech závodil na sedačce spolujezdce po boku dalšího Jihočecha Stanislava Taliána. „Pojede se ve formátu jako před nějakými čtyřiceti lety. Z dřívějších ročníků si nejvíc pamatuji na okamžik, kdy nás přišel v jedné z časových kontrol pozdravit monacký princ Albert,“ vzpomíná.

Startu čtyřetapového závodu bude předcházet hvězdicová jízda z pěti evropských měst zakončená během sobotního odpoledne v Monaku. Ve středu odstartují účastníci v irské metropoli Glasgow a v norském Oslu, v pátek vyrazí z německého Bad Homburgu, francouzské Remeše a španělské Barcelony. A právě posledně jmenované město si jako svou startovní destinaci vybrali Mach s Bláhou.

První klasická etapa dlouhá 502 kilometrů mezi Monakem a Valence pro ně bude připravena v neděli, o den později je čeká 340 kilometrů dlouhý okruh kolem Valence, v úterý pojedou zpátky do Monte Carla (467 km) a tečku za náročným dobrodružstvím udělá noční etapa (182 km) s cílem ve zmíněném městském státě na pobřeží Středozemního moře. Trasa celé soutěže tak pro Škodu 130 RS bude měřit přibližně 2 472 kilometrů. Jestliže Karel Mach a Jan Bláha zvládnou několikadenní zápolení s ambiciózními soupeři a neúprosnými stopkami až do cíle, ve středu 3. února je čeká slavnostní galavečer v klubu Sporting Monte-Carlo.


Do Barcelony přes Chodsko


Ručičky na věži kaplické radnice ukazují tři minuty po čtvrt na devět večer a obytňák se střelnicí, jak v ČK motorsportu důvěrně přezdíváme krytému vleku s nepřehlédnutelným emblémem Rallye Český Krumlov, vyráží z tamního náměstí do Španělska. V kalendáři se píše úterý 26. ledna 2016.

Za volantem sedí mechanik a motokrosový mentor z nedaleké Blanské kotliny Honza Froněk, na sedadle spolujezdce Karel Mach a v závěsu se schovává Škoda 130 RS. Klenot soutěžácké historie, kterému parta mechaniků kolem rallyecrossaře Jardy Marchala věnovala v uplynulých týdnech desítky hodin. Celá souprava míří na start hvězdicové jízdy devatenáctého ročníku Rallye Monte-Carlo Historique.
I když do katalánské metropole Barcelony je to podle mapy dolů na jih, oni se vydávají opačným směrem. Necelou hodinu od začátku téměř dva tisíce kilometrů dlouhé cesty napříč Evropou vyzvedávají na ÚAMK v Českých Budějovicích spolujezdce Honzu Bláhu. Posádka je tedy komplet.

Jenže místo hraničního přechodu v Dolním Dvořišti míří natěšení Jihočeši ještě víc severně. V Domažlicích na ně totiž netrpělivě čeká Marcel Tuček, jenž vloni v říjnu vodil „eresu“ po tratích Rallylegend v San Marinu, tentokrát však bude létající Chod jedním z členů doprovodu. Ten kolem půlnoci na více než týden opustí republiku.

A kdo bude držet posádce ČK motorsportu palce? Věříme, že fanoušků budeme mít velkou spoustu. Mezi ně určitě patří starosta Kaplice Pavel Talíř, který dorazil do týmového štábu v Kavárně Pod věží udělit nám svou symbolickou záštitu.

Zpravodajství z účinkování posádky ČK motorsportu, podporované Ústředním automotoklubem České republiky, na 19. Rallye Monte-Carlo Historique 2016 sledujte průběžně na www.ckmotorsport.cz.



Pavel
Kacerovský 27.1.2016

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar