Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Sachsen Classic - oslava automobilových dějin

Jednou z největších veteránských soutěží a zcela bezpochyby největší v bývalém východním Německu je bezpochyby Sachsen Classic, která se jela již po třinácté, během níž opět několikrát posádky překročily hranici s naší republikou, a to v Krušných horách a Českosaském Švýcarsku.

Kdykoliv navštívíme Sachsen Classic, tak nám přijde líto, že podobnou soutěž nemáme u nás. Žádná z našich akcích totiž nedosahuje takové popularity, kvality a významu jako Sachsen Classic.

Letos se startovalo opět ve Zwickau, v jehož okolí se také uskutečnila první krátká odpolední etapa. V pátek se pak 180 posádek vydalo na druhou etapu kolem hradu Wolkenstein, podél hranice směr Seiffen, přes Saigerhütte, Klíny k přehradní nádrží Fláje a dále směr Moldava, Altenberg do Drážďan. Také trať třetí části zavedla účastníky k nám, do okolí Krásné Lípy. Většina historických automobilů se dobře vypořádala jak s náročnou tratí, tak s vedrem, které panovalo i v horských oblastech.

Sachsen Classic je vždy přehlídkou majestátních Horchů, bohužel jsme v pátek neviděli luxusní typ 853 cabriloet, ale „jen“ pětilitrový osmiválec typ 480 z roku 1932 nebo o něco slabší typ 410. Raritou byl sanitní Horch 830 BL. Krásný pohled je vždy na sportovní Wanderery W 25 s šestiválcovými motory 2,2 resp 2,6 litru. A co teprve zdařilá replika proudnicového Wandereru Spezial z roku 1936 ze sbírek Audi Tradition. Bohužel přihlášený vůz s číslem jedna - Hudson 33 mile, rok výroby 1912, vypověděl na poslední chvíli službu, a jeho majitel musel vzít za vděk Porsche 911. Ve startovním poli se ale objevil jeho mladší bratr Hudson Terraplane Convertible z roku 1936.

Z předválečných vozů nesmíme zapomenout na Bentley 4 ½ Litre s řadovým čtyřválcem, 4,3 litru o výkonu 120 k. Vážným aspirantem na cenu elegance, kdyby se udílela by byl Packard Straight 8 z roku 1929.

Startovní čísla 32 až 44 byla rezervována pro automobily Volkswagen od Brouků, přes „busíky“ Samba, modely VW-Porsche 914 až po VW Golf Rally z roku 1990, patřící už mezi tzv. youngtimery. Následovala přehlídka několika vozů Porsche, a pakj už zase pestrá směsice nejrůznějších značek. My jsme jich napočítali padesát. Mezi ty nejzajímavější patřily například malý Austin A 40 Sports, Riley RMD (1952), Facel Vega FV 3B Coupé (1957), Borgward Isabella Coupé (1961), majestátní Bentley S2 (1961), Ferrari 330 GTC (1967), a nechybělo ani několik škodovek. Soutěžní Škodu 130 RS neřídil nikdo jiný než sedminásobný mistr Německa v rallye Mathias Kahle.

V nádherném počasí, v nádherné krajině s krásnými automobily byla Sachsen Classic jedinečnou oslavou automobilové historie.

J:Lasík 18.8.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar