Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Retro Classics překonává rekordy

Jubilejní patnáctý ročník veteránského veletrhu Retro Classics ve Stuttgartu navštívilo během tří a půl dne 87 000 návštěvníků, což je o sedm tisíc více než vloni a zároveň nový rekord. Ani my jsme nemohli chybět, a tak vám dnes předkládáme první „ochutnávku“

Retro Classics je především záplava nejrůznějších typů vozů Mercedes Benz a Porsche, což je pochopitelné, když obě automobilky mají sídlo právě ve Stuttgartu. Prakticky žádný jiný výrobce se tady nereprezentuje, všichni se už po mnoho let soustřeďují na Techno Classica v Essenu.

Retro ovšem není jen o těchto dvou značkách, ale v osmi halách si každý najde to své. V nepřeberné nabídce youngtimerů jsme našli i krásné předválečné kousky. Hlavně na stánku společnosti Artur Bechtel to byla nabídka šestiválcových vozů Mercedes Benz z druhé poloviny třicátých let, jako například typy 290 Roadster, 320 Cabrio A a B 230 Cabrio B atd. Jejich cenu bohužel neznáme, ale určitě nebude malá.


Firma Recaro na svém stánku nejen připomínala kulaté výročí 50 let sportovních sedadel, ale vystavila i prototyp Autonova GT designera Michale Conrada. Vůz byl zapůjčený ze sbírek Audi Tradition. Řeknete si proč jej vlastní právě Audi? Je totiž postavený na podvozku NSU Prinz TT a pohání jej vzduchem chlazený čtyřválec NSU TT objemu 1085 cm³ a s výkonem 55 k. Vzhledem k hmotnosti pouhých 735 kilogramů vyvinul rychlost 168 km/h.
Podobnou raritou byl vůz Rometsch Lawrence Cabrio z roku 1959. O dva roky dříve v Berlíně založená firma Rometsch vyrobila vůz na podvozku Brouka. Ale vzhledem k vysokým výrobním nákladům se nemohl prosadit proti elegantnímu kupé Karmann Ghia, a tak v roce 1961 firma zanikla.

Unikátním bylo i jedinečné Glöckler Porsche 356 Coupe z roku 1955. Jedná se zřejmě o nejstarší Carreru světa. Předchozích patnáct motorů bylo prototypových nebo vývojových. Motor s číslem 16 byl prodán firmě Glöckler, která prodávala Porsche ve Frankfurtu, ale zároveň stavěla závodní automobily. Vůz se měl původně zúčastnit závodu Mille Miglia v roce 1954, ale nebyl včas hotový, a tak startoval v soutěži Lutych – Řím – Lutych. Později byl vůz prodán do USA, kde jej koncem osmdesátých let objevil jeden sběratel, a převezl zpět do Německa. Čtyřválec objemu 1,5 litru měl výkon 110 k, což umožňovalo rychlost 180 km/h. Unikát nabízela k prodeji specializovaná firma Mirbach.

Snad každý se zastavil u stříbrného proudnicového Mercedesu Benz 540 K, vyvinutého na přelomu let 1937/38. Díky aerodynamické, lehké hliníkové karosérii se stal vzorem ve své třídě pro další vývoj. Z plánované účasti v závodě Berlin – Řím ovšem sešlo a místo toho sloužil automobil jako zkušební u firmy Dunlop. Vyznačuje se elegantním designem, luxusní výbavou a velkolepým vnitřním prostorem. V padesátých letech byl vůz zničen a zůstal jen rám a zadní náprava. Zhruba dva a půl roku pracovali experti Mercedes Benz Classic na jeho znovuzrození. Pod kapotou se ukrývá řadový osmiválec 5,4 litru o výkonu 180 k při 3400/min. V roce 2014 dosáhl stejné nejvyšší rychlosti 185,7 km/h jako v roce 1938.

Retro Classics se v příštím roce uskuteční od 17. bis 19. března.



J.Lasík 30.3.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar