Rallyelegendy v rakouském Saafeldenu
Zatímco součástí Rally Bohemia byly i demonstrační jízdy soutěžních automobilů let minulých, tak v rakouském Saafeldenu uspořádali pro tyto automobily samostatnou akci s názvem GR.B.-Rallyelegenden.
Pro šest desítek posádek bylo připraveno celkem šestnáct rychlostních zkoušek s délkou necelých sto kilometrů, přičemž jedna se jela třikrát, sedm dvakrát, jedna oběma směry a celou soutěž ukončil městský okruh. Kromě klasických zkoušek, jak je známe, se jelo dvakrát i na polygonu ÖAMTC nedaleko města, kde také proběhl shakedown. Nechyběly ani šotolinové úseky nebo pravá vysokohorská zkouška. Do oběda bohužel lilo, ale pak se vyčasilo, vysvitlo slunce a atmosféra byla rázem mnohem veselejší.
Asi největším zážitkem byl ovšem městský okruh mezi domy, na kterém se řada jezdců opravdu vyřádila, jezdilo se dveřmi napřed jak na mistrovství světa v osmdesátých letech. U nás by asi nic podobného nebylo možné.
Soutěž byla určená nejen pro automobily bývalé skupiny B, a tak mohly startovat prakticky jakékoliv vozy skupiny A2, A, kit car WRC, S1600 i S2000, GT či prototypy. Diváci tak měli možnost vidět velice pestrou směsici automobilů. Škoda jen, že některé posádky nedorazily nebo záhy v deštivém počasí odpadly. Marně se tak diváci těšili na Itala Paolu Dianu s Fiatem 131 Abarth nebo Marc Duez s Opelem Kadett. Naopak je rozhodně potěšil italský soutěžák Conforto Galli, který přiváděl do varu nejen diváky na klasických zkouškách, ale hlavně v ulicích města.
Z bývalých úspěšných soutěžáků se představil například Klaus Fritzinger s originální tovární Toyotou TA 22 z roku 1973. Další mistr Německa známý Alfons Stock řídil VW Golf II, rok 1985, Jiří Urban se na rakouské tratě vrátil se Škodou 130 RS v barvách Barum Teamu. Už v pondělí jsme zmínili, že startoval také Franco Cecatto, kterého s Fiatem 131 Abarth pamatujeme také z našich rallye v 80. letech. Aaron Burkart potěšil se Subaru Impreza WRC, Erich Müller zase s originálním Peugeotem 206 WRC po Grönholmovi.
Nesmíme zapomenout ani na německého šampiona Kalle Grundela s Peugeotem 205 T16 nebo evropského mistra v historikách Michaela Stoschka s krásným Porsche 911 SC Rothmans. Se Škodou Fabia S2000 jel nejmladší rakouský prioritní jezdec Chris Brugger a na trati si nevedl vůbec špatně.
JLasík 16.7.2014
Asi největším zážitkem byl ovšem městský okruh mezi domy, na kterém se řada jezdců opravdu vyřádila, jezdilo se dveřmi napřed jak na mistrovství světa v osmdesátých letech. U nás by asi nic podobného nebylo možné.
Soutěž byla určená nejen pro automobily bývalé skupiny B, a tak mohly startovat prakticky jakékoliv vozy skupiny A2, A, kit car WRC, S1600 i S2000, GT či prototypy. Diváci tak měli možnost vidět velice pestrou směsici automobilů. Škoda jen, že některé posádky nedorazily nebo záhy v deštivém počasí odpadly. Marně se tak diváci těšili na Itala Paolu Dianu s Fiatem 131 Abarth nebo Marc Duez s Opelem Kadett. Naopak je rozhodně potěšil italský soutěžák Conforto Galli, který přiváděl do varu nejen diváky na klasických zkouškách, ale hlavně v ulicích města.
Z bývalých úspěšných soutěžáků se představil například Klaus Fritzinger s originální tovární Toyotou TA 22 z roku 1973. Další mistr Německa známý Alfons Stock řídil VW Golf II, rok 1985, Jiří Urban se na rakouské tratě vrátil se Škodou 130 RS v barvách Barum Teamu. Už v pondělí jsme zmínili, že startoval také Franco Cecatto, kterého s Fiatem 131 Abarth pamatujeme také z našich rallye v 80. letech. Aaron Burkart potěšil se Subaru Impreza WRC, Erich Müller zase s originálním Peugeotem 206 WRC po Grönholmovi.
Nesmíme zapomenout ani na německého šampiona Kalle Grundela s Peugeotem 205 T16 nebo evropského mistra v historikách Michaela Stoschka s krásným Porsche 911 SC Rothmans. Se Škodou Fabia S2000 jel nejmladší rakouský prioritní jezdec Chris Brugger a na trati si nevedl vůbec špatně.
JLasík 16.7.2014
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout