Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Wiesbaden se vrátila do Čech

Jak jsme vás už informovali, v minulém týdnu projela západními Čechami veteránská Rallye Wiesbaden za účasti čtyřicet posádek na automobilech převážně ze šedesátých let. Také při třetím „novodobém“ ročníku si němečtí pořadatelé nenechali ujít možnost zajezdit si na našich silničkách.

Navázali tak na tradici z let 1968 až 71, kdy stěžejní část Rallye Wiesbaden se konala právě u nás. Poprvé v roce 1968, kdy byla soutěž započítávaná do Mistrovství Evropy a měla vysokou sportovní hodnotu. Jako první se vydal na dva tisíce kilometrů dlouhou trať Fin Pauli Toivonen s Porsche 911 T a za ním 155 posádek z osmi národů. V Německu se odehrála pouze spojovací etapy, s dálničním průměrem 80 km/h a teprve v Čechách se začalo pořádně závodit jednak na třech uzavřených rychlostních zkouškách – Horská Kvilda (8,4 km), Poněšice (9,2 km) a Petrovice (8,4), ale také na speciálních tzv. sprintetapách. Ty byly na programu u Klášterce (46 km), Božího Daru (3%0 km) a Capartice (46 km). Trať vedla přes Přimdu, Klatovy, Prachatice, Kaplici, Jindřichův Hradec, Pacov, Orlík, Písek, Rokycany, Klášterec, Merklín, Karlovy Vary na Rozvadov a zpátky do Německa. O vítězství bojovali čtyři jezdci, dva s Porsche 911 – Toivonen a Zasada a dva s Renaultem Alpine – Piot a Vinatier. Všichni v té době patřili mezi absolutní evropskou špičku (mistrovství světa se v té době ještě nepořádalo).
O dva dny později dojel jako první do cíle Toivonen před Zasadou a Porsche tak mohlo slavit po úspěchu na Monte Carlu double. Třetí dojel Francouz Piot.
Dodejme, že start byl ve čtvrtek v deset hodin večer a teprve v pátek odpoledne si mohly posádky na čtyři hodiny odpočinout v Písku a nabrat síly před další nocí. Tak náročné byly tehdejší rallye.
Poslední ročník opravdové rallye se konal v květnu 1971 a vyhrál jej Walter Röhrl s Fordem Capri před Achimem Warmboldem s Opelem Kadett a Peterem Brinkem na Porsche 911.
O třicet let později se pořadatelé pokusili slávu Rallye Wiesbaden vzkřísit a uspořádali jízdu pravidelnosti, v níž zvítězil Matthias Kahle se Škodou 110 R. Na startu se sešla hrstka nadšenců, vloni jich bylo už dvacet, letos čtyřicet a příští rok? Určitě zase ještě víc.
Posádkám, které jezdí podobné soutěže pravidelnosti, kdy rozhodují desetiny sekundy ve zvláštních zkouškách se na našich úzkých a technických silničkách, často v místech, kde dávají lišky dobrou noc, nesmírně líbilo, protože v Německu nic podobného nemají. A co teprve večeře Na Spilce, tam se probralo snad úplně všechno.
Nejpřesnější dvojicí byli Klaus Steffens a Karin Steffens (BMW 323 i Baur) před Dirkem Gärtnerem s Ralfem Kernem s Porsche 911 RSR a Christianem Lochem s Marzelem Deggau na krásném Porsche 356 z roku 1957. Specialista na jízdy pravidelnosti a také několikanásobný mistr Německa v rallye Matthias Kahle neměl tentokrát svůj den se Škodou 130 RS skončil až na 24.místě.



J.Lasík 29.5.2013

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar