Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rallye Český Krumlov - historici o body a show legend

Dvacáté místo mezi všemi vozy by obsadila posádka Janota – Vyoral na Rallye Český Krumlov. Jejich Opel Kadett C – GT/E, 16V dokončil soutěž bez vážnějších technických problémů a zvítězil v hodnocení Mistrovství ČR v rally historických vozidel.

Bohužel, největšího ze soupeřů Ernsta Harracha postihly hned na začátku technické problémy jeho Mitsubishi. Ke srovnání aktuální výkonnosti tedy nedošlo, a také dva další soupeři Jirka Navrátil a Jirka Petrášek do Českého Krumlova nedorazili.
Opel Kadett C – GT/E se v celkových výsledcích objevoval nejčastěji kolem druhé desítky v klasifikaci bez rozdílu tříd. Vůz s atmosférickým dvoulitrem tak za sebou nechával modernější vozy. Nejen zasvěcení a odborní fanoušci rally oceňovali i atraktivní styl posádky Janota – Vyoral, který byl navíc podpořen skvělými dosaženými časy. Posádky historických vozů měly při 40. Rallye Český Krumlov identickou trať jako soudobé vozy, kromě poslední rychlostní zkoušky, kterou už historici neabsolvovali. Celkové umístění se tady musí odečíst z výsledků právě po 13. zkoušce, kdy byl Janota na skvělém 20. místě absolutně.
Miroslav Janota, jezdec Hájek Historic Czech National Rally Teamu: „Dobře vím, jaké to je závodit se slabší technikou proti mnohem výkonnějšímu vozu, proto si soupeřů, kteří zůstali v Krumlově za námi velmi vážím. Nepřijeli jsme sem ukazovat, že umíme porazit kluky se škodovkami, přijeli jsme se pěkně svézt a rozehřát se před dalšími závody mistrovství Evropy. V Krumlově jsme si užili bezproblémový závod, kdy nás jen trochu pozlobil karburátor a jednou jsem byl v retardéru trochu širší a upravil trochu design zadních partií našeho Opelu. To, že jsme v cíli poslední zkoušky, kterou jsme jako historici jeli, byli na dvacátém místě absolutně, má pro mě možná větší cenu, než vítězství mezi historiky. Děkuji pořadatelům za perfektní přijetí a pěkný závod v Českém Krumlově, a současně vyjadřuji soustrast nad ztrátou, která postihla všechny soutěžáky a hlavně rodinu spolujezdce Zimolky, který bohužel z Rallye Český Krumlov už domů nepřijede.“
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Je to nepříjemné, ale nad letošní Rallye Český Krumlov je černý stín. S výkonem posádky jsem spokojený. Před závodem jsem si přál, aby závod mezi historiky vyhráli a byli celkově kolem dvacátého místa absolutně. To se povedlo a potvrdilo se, že moje přání nebylo troufalé, a že naše posádka dokáže jet velmi rychle i v porovnání se soudobými vozy. Jsem rád, že jsme ukončili sérii smolných závodů a před Maďarskem, které je pro nás hodně důležité, máme pořádně bojovnou náladu a posádka je skvěle rozjetá.“
Druhé místo vybojoval se ztrátou čtyř minut Krejča se Škodou 130 LR a třetí Hylán se Škodou Favoritem ztrácel už deset minut. Mezi devíti posádkami, které soutěž dokončily, byli i Jindra Štolfa a Zdeněk Hawel se sériovou Škodou 130 L.


Legendy s třemi hvězdami

Součástí soutěže byly i demonstračních jízdy tzv. Legend. Jak se dalo tak trochu předpokládat nepřijel Giuseppe Volta s Lanciií 037, a vůbec zahraniční účast byla letos poněkud slabší. České posádky doplnil tak Ital Roberto Tordi s BMW M3 a Rakušané Johan Riedler s Audi 200 quattro a Mario Klang s Fordem Escort. Slovenskou poznávací značku jsme našli také na Škodě označené jako 130 PLR, byť s ní jela česká posádka. Důvod byl prostý, tento vůz by asi jen těžko dostal v ČR sportovní SPZ „R“, proto to vymyslely šalamounsky.
Na závěr jsme si nechali ale tři opravdové legendy našeho automobilového sportu. V roli předjezdce vystupoval bývalý tovární jezdec Milan Zapadlo, který řídil Škodu 110 R Coupé a na úvodní okruhové zkoušce dokazoval, že to stále umí. Ve startovním poli se pak ještě objevil Jiří Urban, další vynikající soutěžák 80. let s vozy Škoda 130 RS a 130 LR. V týmu Škoda nebo Barum patřil k naší absolutní špičce. A do třetice nesmíme zapomenout na Karla Jirátka a jeho BMW 2002. Starší generaci jistě není třeba představovat, pro ty mladší jen připomeneme, že ve své době byla jedním z vynikajících spolujezdců, který vystřídal hodně jezdců, ale nejvíce úspěchů zažil s Leo Pavlíkem nebo Pavlem Valouškem st.


1.Janota – VyoralOpel Kadett Coupe1:42:14.4
2.Krejča – ŠárkaŠkoda 130 LR+00:04:12.8
3.Hylán – MikulkaŠkoda Favorit 136 L+10.25.1
4.Blahout – NeoralVAZ 21074+11:33.5
5.Štolfa – HawelŠkoda 130 L+13:08.9



JL, 29.5.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar