Rallye Č.Krumlov HA - Kalistův výkon z říše snů
Součástí Rallye Česlý Krumlov bylo i mistrovství ČR historických automobilů a Legendy Show, v nichž se cellem představilo více než čtyřicet automobilů. Oproti minulým rokům byly legendy letos přeci jen slabší, pokud jde o zahraniční účast, která spočívala pouze v rakouském jezdci Maurerovi s BMW 325i
Prostě, jak se říká – každý den není posvícení. Hodně rozruchu už před startem vyvolalo oznámení Mirka Janoty, který avizoval start s Lancií 037. Ovšem dva dny před startem mu Italové sdělili, aby si sám zajistil servis, přepravil vůz do místa konání soutěže a další věci zařídil. Pokud by bylo více času, potom by to takový problém nebyl, ale za dva dny moc nestihnete. Tím rallye přišla o jednoho z favoritů.
Ale vše divákům vynahradil Jiří Kalista a Michal Šofr se Subaru Legacy. Od první rychlostní zkoušky drželi krok se soudobými automobily, zajížděli časy v první desítce, poráželi vozy kategorie S2000. V absolutním pořadí se vyšplhali až na čtvrtou příčku za Pecha, Kopeckého a Jakeše. Ale historici jeli o jednu zkoušku méně než ostatní, a tak přišli o pomyslný absolutní bronz.
Pochopitelně, že s přehledem, tedy o devět a půl minuty před Jiřím Káňou s Fordem Sierra Cosworth vyhráli kategorii historiků. Takový náskok asi nečekal ani největší optimista. Po jeho výkonu se hned vznesla vlna pochybností o čistotě jeho vozu. Jak nám sdělil Standa Kafka, předseda komise HA, jedná se o jeden z mála historických automobilů postavený přesně podle předpisů od A do Z. Důvodů, proč byl tak rychlý je asi hned několik. Jednak jeho řidičské umění a nasazení, jednak historici mohou mít průměr restriktoru 38 mm, zatímco soudobé mají 33 mm, motor Subaru je prakticky stále stejný a roli mohly sehrát i pneumatiky.
V každém případě nezbývá před Kalistou jen smeknout a těšit se na další jeho starty. Chápeme, že řada jezdců s vozy S2000 za nemalé peníze, nemůže jeho výsledek skousnout.
Druhý dojel Jiří Káňa a třetí místo patřilo nejrychlejší škodovce posádky Jan Krejča a Pavel Šárka.
Na některých rychlostních zkouškách se také představilo 22 posádek v rámci Legend, mezi kterými opět nechyběl bývalý jezdec Barum týmu Jiří Urban z nedaleké Přísečné nebo už zmíněný Stanislav Kafka s originálem MTX 160 RS. Petr Vlašín představil pěknou repliku soutěžního Moskviče a diváky bavil krásnými smyky Stanislav Bláha s Wartburgem 353
J.Lasík 6.5.2014
Ale vše divákům vynahradil Jiří Kalista a Michal Šofr se Subaru Legacy. Od první rychlostní zkoušky drželi krok se soudobými automobily, zajížděli časy v první desítce, poráželi vozy kategorie S2000. V absolutním pořadí se vyšplhali až na čtvrtou příčku za Pecha, Kopeckého a Jakeše. Ale historici jeli o jednu zkoušku méně než ostatní, a tak přišli o pomyslný absolutní bronz.
Pochopitelně, že s přehledem, tedy o devět a půl minuty před Jiřím Káňou s Fordem Sierra Cosworth vyhráli kategorii historiků. Takový náskok asi nečekal ani největší optimista. Po jeho výkonu se hned vznesla vlna pochybností o čistotě jeho vozu. Jak nám sdělil Standa Kafka, předseda komise HA, jedná se o jeden z mála historických automobilů postavený přesně podle předpisů od A do Z. Důvodů, proč byl tak rychlý je asi hned několik. Jednak jeho řidičské umění a nasazení, jednak historici mohou mít průměr restriktoru 38 mm, zatímco soudobé mají 33 mm, motor Subaru je prakticky stále stejný a roli mohly sehrát i pneumatiky.
V každém případě nezbývá před Kalistou jen smeknout a těšit se na další jeho starty. Chápeme, že řada jezdců s vozy S2000 za nemalé peníze, nemůže jeho výsledek skousnout.
Druhý dojel Jiří Káňa a třetí místo patřilo nejrychlejší škodovce posádky Jan Krejča a Pavel Šárka.
Na některých rychlostních zkouškách se také představilo 22 posádek v rámci Legend, mezi kterými opět nechyběl bývalý jezdec Barum týmu Jiří Urban z nedaleké Přísečné nebo už zmíněný Stanislav Kafka s originálem MTX 160 RS. Petr Vlašín představil pěknou repliku soutěžního Moskviče a diváky bavil krásnými smyky Stanislav Bláha s Wartburgem 353
1.Kalista – Šofr | Subaru Legacy RS | 01:30:36.8 |
2.Káňa – Gál | Ford Sierra RS Cosworth | +09:35.0 |
3.Krejča – Šárka | Škoda 130 LR | +14:40.5 |
4.Knížek – Šimůnek | Škoda Favorit 136 L | +14:59.3 |
5.Steiner – Švec | Suzuki Swift GTi | +15:12.3 |
6.Bělohradský – Bašta | BMW 318 iS | +19:09.7 |
7.Hustý – Tesař | Alfa Romeo 1750 GTAm | +19:56.0 |
8.Karlík – Fabián | Lada VFTS | +20:52.3 |
9.Budil - Vejvoda | BMW 2002 TI | 22:34.0 |
10.Šubrt – Kubíni | Škoda 130 LR | +22.39.5 |
J.Lasík 6.5.2014
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout