Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rally Peking - Paris v rakouských Alpách

První ročník dálkové soutěže z Pekingu do Paříže se uskutečnil v roce 1907, o devadesát let později došlo k repríze veteránské jízdy, zčásti po původní trase. Poté následovaly jízdy v roce 2007 a 2010 a pak letos.

Na více než dvanáct tisíc kilometrů dlouhou soutěž (původní měřila 16 000 km a trvala 61 dní) se vydala stovka účastníků z Pekingu 28. května a o měsíc později a jeden den dorazí tuto sobotu do Paříže.
V minulých dnech projeli Slovenskem, kde přenocovali v Bratislavě. O den později projeli Rakouskem, kde je čekala mimo jiné horská zkouška na Stoderzinken v Gröbmingu, kde se pravidelně jezdí Ennstal Classic. Po noční pause ve Schladmingu startovali už v sedm hodin ráno nejdříve do zkoušky na Planai, kde na almu rychle posnídali, a už uháněli do švýcarského Davosu. Denní porce kilometrů se pohybovala od 668 kilometrů (Novosibirsk – Omsk) do 271 km (Uureg Lake – Border), pokud nepočítáme závěrečný úsek 190 km dlouhý z Troyes do Paříže.
My jsme sledovali právě rakouské etapy. Místo sluníčka a pohody je čekal jen samý déšť a zima. Ale co to bylo proti únavě z předchozích etap. Překvapilo nás, že odpadl jen malý počet posádek. Nevzdal například ani Japonec Iwasaki, který otočil svůj Nissan Fairlandy z roku 1973.
Zkoušku na Stoderzinken vynechal také Rakušan Ingo Strolz, jedoucí s druhým nejstarším automobilem La France Tourer 1917. Jeho vůz potřeboval výměnu pneumatik, která u takového „náklaďáku“ přijde na pár hodin. Naopak až do výšky nějakých 1800 metrů nad mořem se vyšplhal stařický Ford T z roku 1913 řízený Irem Nicky Baileyem.
Náš obdiv měli posádky z automobilů z dvacátých let bez střechy nebo jen s plátěnou. A nebylo jich málo, dvě desítky. Ve startovním poli se objevilo i několik pro nás „cizokrajných“ veteránů, jako byly například Chevrolet Coupe, Ford Coupe, Chevrolet Surburan, Pontiac De Luxe, Holden EM nebo pikap Holden 48-215 nebo Leyland P76 či Studebaker Hawk.
Celou soutěž pořádá jen malá skupina Angličanů s doprovodnými automobily Toyota Hilux a vše si zajišťují úplně sami. V Rakousku dokonce nepotřebovali ani policejní asistenci při uzavírce silnice třeba na Stoderzinken nebo na Planai. Při tom jsme si vzpomněli na Jízdu Slunovratu (v porovnání s Rally Peking – Paříž jde o miniakci okresního formátu), kde se to Městskou policiií jen hemžilo. To jen na okraj.
Posádkami, které absolvovali Rallye z Pekingu do Paříže můžeme jen poblahopřát k dosažení cíle ve francouzské metropoli. Mají náš hluboký obdiv.


J.Lasík 28.6.2013

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar