Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bezpečná kola pro radost

Rally Mecsek - Janota pátý

Maďarská Mecsek Rally byla čtvrtým podnikem ME historických vozidel, které se Miroslav Janota s Lukášem Vyoralem a Opelem Kadett C/GT-E, 16V zúčastnili. Soutěž ale svým charakterem nebyla příliš přátelská k méně výkonnému vozu. Trať, která místy připomínala spíše okruhové závody, či závody do vrchu, seděla více výkonným vozům Porsche.

Hned po startu zamířily posádky na okraj města, kde se uskutečnil prolog, který byl zajímavou podívanou pro diváky, kteří lemovali celou trať. Velký aplaus tady sklidil právě Opel Kadett C/GT-E, 16V posádky Janota – Vyoral. Kromě atraktivní jízdy předvedli i nejrychlejší jízdu, což předznamenalo jejich úspěšný vstup do soutěže.
Slunce bylo krátce před startem úvodních rychlostních zkoušek vystřídáno prudkým lijákem. Na první z nich Janota nezvolil nejvhodnější pneumatiky a nebyl se svým výkonem příliš spokojený. Ostatní posádky ale v dešti zpomalily ještě více a výsledkem byl sedmý čas. Na druhou už vyrazil s vhodnějším obutím, což se odrazilo ve skvělém druhém nejrychlejším čase absolutně, nad kterým soupeři nevěřícně kroutili hlavou. Hájek Historic Czech National Rally Team odevzdával vozidlo do uzavřeného parkoviště na pátém místě absolutně.
Technický pokrok nejde zastavit, stejně jako se nedají obelstít fyzikální zákony a vozy, které jsou výkonově o zhruba osmdesát koní silnější proti Janotově vozu, měly na hodně rychlých a širokých tratích navrch. I přesto se Janotovi s Vyoralem dařilo udržet pozici, kterou si vybudovali v první etapě a do cíle dojeli na skvělém pátém místě absolutní klasifikace, třetím v kategorii II a zvítězili ve své třídě C3.
Miroslav Janota: „Na rychlostních zkouškách jsme odvedli maximum toho, co umíme. Za deště se nám dařilo držet krok s výkonnějšími vozy, ale za sucha se karta obrátila a snažili jsme se udržet pozici. Hlavně na nejdelší rychlostní zkoušce, která měřila 28 kilometrů, jsme jeli maximum auta i posádky, přesto jsme tady dvakrát dostali asi minutu. Dobrý řidič s Porsche si z nás na této skoro okruhové trati udělá trhací kalendář. Náš Opel je ideální na úzkou a rozbitou trať. Za svou kariéru jsem při stoprocentním výkonu posádky takový obklad ještě nedostal. Zrychlit se už příliš nedalo, a i tak jsme na téhle RZ zažili asi pět krizovek, kdy už jsem čekal, že „to zazvoní“. Body, které z Maďarska vezeme, byly těžce vydřené a mám z nich radost.“
Karel Jirátko, poradce týmu: „Pro mě je pozitivním zjištěním to, že tým je skutečně maximálně profesionální a panuje v něm perfektní nálada. To je pro další výsledky nezbytný předpoklad. Ctirad Hájek do týmu vkládá velké prostředky a hlavně velký kus srdce a nadšení. To se dnes už moc nevidí. Mechanici, pod vedením Toníka Sůsy, si skvěle poradili se všemi technickými problémy, které nás potkaly. Vůz dokonale znají a dokáží si poradit v každé situaci. Se sportovním výsledkem, který posádka předvedla, musíme být spokojení, protože kluci odvedli svoje maximum, a vůz podle mého názoru vyždímali k maximu. Proti silným vozům Porsche na této trati nebylo příliš šancí, přesto se o to kluci pokusili a bojovali. Já pojedu z Maďarska domů spokojený.“
Ctirad Hájek, majitel týmu: „Co k tomu dále dodat? Vše již bylo řečeno. Každopádně s výkonem týmu jsem spokojený, všichni podali maximální výkon. Zajeli jsme krásné časy na rychlostních zkouškách a ukázali jsme, jaké jsou maximální možnosti našeho Opelu. Děkuji Karlu Jirátkovi za obrovskou pomoc a zkušenosti, které nám předává. Jsem rád, že přijal nabídku na další spolupráci s týmem a pojede s námi dál. Karel se vrátil do mistrovství Evropy historiků, kde sám před lety čtyři roky závodil. Taktéž chci poděkovat všem našim partnerům, bez nichž by nebylo možné reprezentovat, v čele s Opel C&S. “

1."Pedro" – VerdelliLancia Rally 0371:26:50,8
2.Harrach – WelsersheimbMitsubishi Lancer 2000+0:00:17,0
3.Myrsell – JunttilaPorsche 911 RSR+0:02:16,3
4.Brazzoli – BaronePorsche 911 RS 3.0+0:02:47,5
5.Janota – VyoralOpel Kadett C-GT/E+0:03:11,4
6.Werner – EdelmannAudi Quattro+0:04:18,1
7.Cunningham – Mc ElhinneyFord Escort RS 1800+0:05:06,6
8.Pasutti – CampeisPorsche 911 RS SC3+0:06:12,0
9.Montini – BigoniPorsche 911 SC+0:06:18,3
10.Bosurgi – GranataLancia Rally 037+0:07:22,8



PE, 6.6.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec Auto-Extras
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar