Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Rally Bohemia - střípky ze zákulisí

Tak je za námi 38. ročník Rally Bohemia a musíme konstatovat, že se vydařil, ale usnout na vavřínech by určitě nebylo dobré. Vylepšovat se dá vždycky něco. Organizačnímu výboru pod vedením Pavla Dušánka se podařilo uspořádat kvalitní soutěž, jejímž největším trumfem byla bezpochyby krásná a nároční trať.

V.Berger

V.Berger

P.Dušánek

P.Dušánek

S.Kafka

S.Kafka

P.Pavlát

P.Pavlát

J.Dlouhý

J.Dlouhý

Daníček, Haugland, Brožek

Daníček, Haugland, Brožek

M.Malý

M.Malý

A.Mahe

A.Mahe

Tu má na svědomí hlavně Petr Pavlát z Malé Skály, stejně jako v minulých letech. Vzhledem k tomu, že svoji „profesi“ dělá už mnoho let, tak zná kdejakou silničku v Podkrkonoší a Pojizeří. A právě tato oblast dělá odjakživa bohemku bohemkou. Dříve to bývalo ještě Kokořínsko, ale tam se dnes už bohužel nejezdí.
Mužem v pozadí, takovou holkou pro všechno, je Standa Kafka, oficiálně zástupce ředitele. Svým klidem a hlavně humorem dokáže vyřešit snad i neřešitelné. Stará se prakticky o všechno, co souvisí s vlastním závoděním, a navíc ještě o historiky. Každým rokem vyhrožuje, že za rok sedne sám za volant jedné ze svých historických soutěžních škodovek a pojede. Zatím se mu to nepodařilo. Pokud s ním však chcete prohodit pár slov, tak musíte mít vyloženě štěstí, protože jinak mu neustále někdo volá a něco chce.
Několik let zastává funkci ředitele Honza Mochan z Jičína a svoji práci dělá dobře. Hlavně díky jeho klidu a rozvaze má soutěž, ale třeba i rallycross hladký průběh, který letos narušili snad jen neukáznění diváci na rychlostní zkoušce nad Tanvaldem.
Nesmíme zapomenout ani na Davida Novotného, který měl na starost organizaci celého servisního areálu, jenž se letos přestěhoval z letiště v Hoškovicích do Mladé Boleslavi, přímo naproti vedení společnosti Škoda Auto. Nápad dobrý, ale pro historiky bych se přimlouval najít nějaký prostor někde v okolí Železného Brodu, aby nemuseli stále pendlovat mezi Železným Brodem a Mladou Boleslavi.
Když už jsme u servisu, tak rozhodně musíme pochválit catering pana Jana Dlouhého. Výběr a dostatek hned několika jídel včetně vychlazených nápojů po celou dobu soutěže. Dokonce čepoval i super chlazené nealko-pivo, což se na motoristických akcích zatím nestává tak často. Maximálně bývají k dispozici jen třetinky nebo limonády. Po soutěži jsme u něj během chvilky vypili v tom vedru hned tři kousky, a jak nám chutnalo. Stoly čisté, všude uklizeno, žádné odpadky – občerstvení opravdu na vysoké úrovni, prostě se vším všudy. I v tomto směru se Rally Bohemia posunula dál.
Rallye se nikdy nemůže obejít bez populárního Johna Hauglanda, byť závodění už pověsil už dávno na hřebík a letos v září oslaví už 64 .narozeniny. V doprovodu věrného přítele Karla Švábka nemohl chybět ani letos. Divákům se představil na sosnovském okruhu, ale bohužel jen krátce, neboť došlo k poškození vozu Škoda 130 LR/Evo. Tento automobil si postavil Petr Daníček ze Železného Brodu a jde vlastně o evoluci Škody 130 LR, původně připravovanou pro skupinu S. Jenže ta nakonec nebyla vypsána a vůz tak nikdy nedostal homologaci. A tady je kámen úrazu, protože aby se mohl účastnit sportovních podniků, tak musí mít poznávací značku R. Snad se jednou podaří i tuto záležitost zlegalizovat, protože Petr Daníček by si rád zajezdil na zkouškách hned „za barákem“.
K trati si odskočil podívat ze svého Wellness hotelu V nebo také Martin Malý, bývalý velice úspěšný reprezentant v soutěžích historických vozidel s vozem BMW 1800. „Když mi trať vede dvě stě metrů od domu, tak si tam vždycky odskočím z kuchyně. První průjezd mi zrušili, tak snad uvidím aspoň druhý. Hlavně na historiky kouknu, a doufám, a pořád doufám, že se k rallye ještě jednou vrátím. Aspoň dvakrát třikrát bych se rád svezl v zahraničí,“ prozradil stále dobře naladěný Martin Malý.
Rekordmanem v počtu účastí v nejrůznějších funkcích je Vladimír Berger, bývalá tovární jezdec Škoda Auto. Letos se účastnil po osmadvacáté, a protože první Škoda Octavia, vyrobená v Mladé Boleslavi, už nemůže startovat v hlavní soutěž, tak přivítal možnost svézt se aspoň v Bohemia Historic Show. A na jeho jízdě bylo vidět, že stále umí. Už v roce 1984 dojel do cíle, tehdy ještě s druhou výkonnostní třídou, a na voze Š 120 LS do cíle na 31. místě. K nejlepším výsledkům patří páté místo v roce 1990, dvě sedmá v roce 1992 a 2004 a osmé v roce 1994.
Jak jsme už psali, mezi smolaře se zařadili Mike a Michele Riechertové z Magdeburgu, kteří museli svoje překrásné Audi Quattro odstavit již po páteční superspeciálce. Dodnes Mike vzpomíná, jak jako divák (tehdy mu bylo 21 let) navštívil Rallye Škoda už v roce 1981 a dodnes má v dílně vystavený plakát z roku 1982. Pak k nám pravidelně jezdil až do roku 1988, než se narodil jeho syn Michél, současný spolujezdec,. V té době také závodil v bývalém NDR s Fiatem 125p. Na místo činu se vrátil nejdříve ještě jako divák v roce 2002, s Audi přijel poprvé před dvěma roky.
Na Rally Bohemia jsme mohli také spatřit jednu z velkých osobností automobilového sportu - Francouze Alaina Mahe. Když jsem si toto jméno přečetl ve funkci sportovního komisaře tak mě bylo nějaké povědomé. To přeci nemůže být nikdo jiný, než spolujezdec vynikajícího francouzského soutěžáka sedmdesátých letech Bernarda Darniche. Více než deset let spolu usedali do vozů Renault Alpine, Lancia Stratos, Fiat 131 Abarth nebo také Audi Quattro. Zvítězili mj. v Rallye Monte Carlo 79, v Rallye Korsika 75, 77, 78, 79 a 80, Rallye Maroko 73, Tour de France 75, 77, 79 a 80, a stali se také dvojnásobnými mistry Evropy 76 a 77.


J.Lasík, 9.7.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar