Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Pražská Noblesa s více než stovkou veteránů

Tradiční Pražská Noblesa zakončila v sobotu veteránskou sezonu nejen v hlavním městě, ale prakticky v celé republice. A začala nám několikaměsíční přestávka zhruba až do poloviny dubna. Ale ještě před tím dorazila na parkoviště ke Žlutým lázním více než stovka účastníků.

Možná ranní mlha odradila několik majitelů pěkných a zajímavých automobilů, například s vozy Hispano Siuza, Alfa Romeo 6C, SIMA Standard, Ford T, Fiat 508, Laurin Klement 105 Phaeton atd. Škoda, Pražská Noblesa mohla být ještě noblesnější, ale i tak si všichni návštěvníci a pořadatelé Vintage Veteran Car Clubu si přišli na své.

Tak třeba pan Václav Macháček přivezl ze své sbírky hned tři automobily – vedle Cadillacu 55, mimochodem rokem výroby 1917 druhý nejstarší automobil na Noblese, ještě Laurin Klement-Škoda a La Salle z roku 1927.

Se startovním číslem jedna se vydal na jízdu pravidelnosti Jeremenkovou ulicí, trať měřila jednu míli, pan Václav Jiroušek s vozem Singer 10 HP (1918) a hned za ním Jan Treml s Hupmobile 20, vyrobeným v roce 1911. Vůz je však stále v natolik skvělé kondici, že zvládne v pohodě ročně několik soutěží. Asi jen málokterý automobil zpočátku minulého století můžeme vídat častěji.

Kategorii do roku 1930 zastupovaly především zahraniční značky, vesměs dnes již zaniklé, jako jsou třeba Nash Standard, Chyrsler 50, Willy Knight nebo Dodge 116 Tourer, nechyběl ani Chevrolet T a Ford A. Se skvostným osmiválcovým Lincolnem L o objemu 6,3 litr a vyrobeným v roce 1928 přijel pan Václav Kafka, předseda Pražského Veteran Car Clubu. Pokud jde o velikost a sílu, tak si s ním rozhodně nezadal Pierce Arrow 836, který v příštím roce oslaví osmdesáté narozeniny.

Bohatě zastoupená byla šedesátá léta, milovníky britských automobilů potěšilo určitě několik sportovních automobilů Jaguar E-Type. Bez těchto vozů si ani Noblesu neumíme představit.

Na Pražské Noblese ani nejde o to, kdo zvítězí, i když někteří berou „závodění“ vážně, ale nejdůležitější je potkat se s přáteli se stejnými zájmy. K výsledkům a pohledem do „zákulisí“ se ještě podíváme.


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar