Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Pan Profesor vrchů odešel

Začátkem listopadu zarmoutila všechny příznivce automobilového sportu, zvláště pak závodů do vrchu zpráva, že zemřel Ital Mauro Nesti, největší osobnost tohoto sportu. Právem se mu přezdívalo Pan Profesor.

[*6

Měl jsem to štěstí, že jsem Maura Nestiho viděl několikrát na vlastní oči na Ecce Homo ve Šternberku, a to jak při perfektních průjezdech zatáčkou, tak i o v okamžiku, kdy chyboval, udělal hodiny a přišel o vítězství. Mazuro Nesti byl pan jezdec se vším všudy. Jízda s Osellou byla na milimetry přesná jízda co jízda.

Kariéru začal, jak řada jiných jezdců ve dvaceti letech s motocyklem MV Agusta, ale už koncem šedesátých let přešel na Fiat Abarth 850. V roce 1971 usedl do prvního spidera (AMS 2000), s nímž začal nejen vyhrávat závody, ale startoval i v Targa Florio. Od té doby zůstal věrný spiderům, nejdříve jezdil v Itálii, později v celém evropském šampionátu, v němž se objevil poprvé v roce 1974 Jen v 70. letech si občas odskočil na okruhy. Dalšími vozy byly Chevron. March, Lola od roku 1980 byl věrný Oselle PA9. Jen málokdo jej dokázat porazit, snad jedině čas od času nějaký Francouz nebo Švýcar s formulí 2, ale ty tehdy v Evropě nebodovaly.

Do Šternberka přijel poprvé v roce 1983 a hned zvítězil s náskokem neuvěřitelných sedmnácti sekund před Kurtem Buessem. V následujícím roce jsme sledovali jeden z nejzajímavějších závodů ve Šternberku, kde byl hned několikrát překonán rekord trarě. V první jízdě zajel Nesti rekord, který vydržel jen do chvíle, než projel cílem Švýcar Caprez s Martini F2. V druhé jízdě Nesti ještě dokázal zrychlit, ale taky Caprez , který tak vyhrál. Ovšem v klasifikaci ME byl první. Na takový závod se nezapomíná. To se mu ale nepodařilo v dalším roce, kdy vyrobil už zmíněné hodiny a skončil třetí. Naposledy se ve Šternberku objevil v roce 1989, kdy ale už celý šampionát nejel, ale k nám jezdil vždy rád. Jenže proti předpisům nahříval pneumatiky pro opravnou jízdu a ze závodu byl diskvalifikován.
V tu dobu měl na kontě už osm titulů mistra Evropy a vrátil se do italského šampionátu a sbíral jeden titul za druhým. Celkem jich získal sedmnáct. V polovině devadesátých let už přestával na nejrychlejší jezdce stačit, a s vozy Lucchnini nebo Breda jezdil spíš už jen pro zábavu.
Na konci karieri přestoupil mezi veterány, kde s Osellou PA9 patřil opět mezi nejrychlejší.



J.L.29.11.2013

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar