Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Oldtimer Bohemia Rally začíná v Mladé Boleslavi

Akce se zúčastní i tři atraktivní historické vozy Laurin & Klement 300 z počátku dvacátých let, Škoda 860 z roku 1932 a Škoda Tudor z roku 1948. Všechny vozy pocházejí se sbírek Muzea. Celkem je přihlášeno šedesát automobilů.

Paní Eva Ticová, vedoucí restaurátorské díly ŠKODA Auto Muzea, se těší na rallye za humny firemního muzea: „Oldtimer Bohemia Rally se rozvinula v oblíbenou veteránskou soutěž. Účastníci oceňují zajímavé tratě, diváci jsou nadšeni pestrostí automobilové historie. Jsme rádi, že můžeme k této události v naší vlasti přispět třemi skvělými vozy.“
Skutečnou pastvou pro oči a uši je závodní vůz Laurin & Klement 300. L&K 300 poháněný čtyřválcem 4,7 litru (4.713 cm³) o výkonu 50 k. Se svou vysokou, otevřenou karoserií padne tento okrově zbarvený vůz okamžitě každému do oka. Otevřená výfukový soustava oznamuje příjezd vozu L&K 300 už dávno před tím, než se automobil objeví. Správnou pohonnou směs motoru dodává karburátor Zenith-42. Čtyřstupňová ručně řazená převodovka se zpětných chodem pohání zadní kola tohoto vozu rámové konstrukce. Maximální rychlost činí 100 km/h, normální cestovní rychlost 60 km/h.
ŠKODA 860 z roku 1932 je luxusním vozem par excellence. V letech 1929 až 1933 bylo vyrobenou pouze necelých 100 vozů. Číselné označení 860 vypovídá o počtu válců a o výkonu motoru. Osmička označuje vodou chlazený řadový osmiválec o objemu 3.880 cm³. Číslice 60 odkazuje na výkon 60 k. Majestátní vůz, dlouhý 5424 mm, vznikl v roce 1932, karoserii na míru vyrobila pražská firma Jech. Na přelomu tisíciletí převzaloŠkoda Muzeum tento zachovalý vůz do své sbírky.
Dalším klasikem značky Škoda je elegantní kabriolet Tudor. Vůz, vyrobený v roce 1948, je lákadlem mnoha veteránských soutěží ale nadchnout dokáže zase a znova. Pohon Tudoru zajišťuje čtyřválcový motor o objemu 1.089 cm³ a o výkonu 32 k. Maximální rychlost činí 100 km/h. Škoda Tudor byla ve výrobním programu v letech 1946 až 1952, bylo vyrobeno více než 80 tisíc vozů.
Účastníky čekají tři dny s celkem 300 km tratí, start a cíl je v Mladé Boleslavi. Na startovní listině je zapsáno celkem 63 týmů z ČR, včetně šesti z Německa a čtyř ze Slovinska. Předválečných automobilů do roku 1940 je dvacet, přičemž nejstarším bude RAF H10, vyrobený v roce 1905 pana Evžena Majoroše. Jen o pár let mladší je z roku 1915 Brewster Knight pana Michala Fleišera.
Mezi přihlášenými veterány budou dále k vidění např.:Amilcar SS (1923), Chrysler 50 (1925), BMW DIXI DA2 (1928), Chevrolet AC (1928), Sima Standrad (1928), Praga Alfa (1923), Opel Kapitan (1939), Chevrolet Corvette C1 1957) atd. Z přihlášených šesti motocyklů stojí za zmínku vzácný Moto Guzzi 500 GTV z roku 1947.
Rally se zúčastní také Ivo Daněk s francouzským vozem značky SIMA Standard A 5 CV. Francouzský automobilový závodník a konstruktér Marcel Violet postavil několik vozů. Jedním z nich byl tzv. cyclecar Violet-Bogey z roku 1913. Violet se však převážně specializoval na stavbu dvoudobých motorů. V roce 1924 postavil lehký cyclecar Sima-Violet, který pak do roku 1929 vyráběla firma Sima (Société Industrielle de Matériel Automobile). Později firma postavila také model s větším objemem motoru - typ SIMA Standard A 5 CV.


JL, 30.8.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar