Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Noblesní veteráni na Pražské noblese

Veteránskou sezona začíná v hlavním městě jarním setkáním na Chvalské tvrzi a Soutěží elegance v Roztokách a končí tradičně Pražskou noblesou, pořádanou Veteran Vintage Clubem.

Koncept je už po několik let stejný, ráno sraz na parkovišti u Žlutých lázní, chleba se sádlem, koláčky a káva, jízda pravidelnosti Jeremenkovou ulicí,na kterou hned navazuje okružní jízda čtvrtým pražským obvodem, k obědu gulášek, druhé jízda pravidelnosti a vyhlášení vítězů, tentokrát spojenou s prohlídkou historické budovy podolské vodárny.
Zájem o akci je každoročně velký, i když ještě v půl deváté ráno byla obě parkoviště prázdná. Ale do deseti hodin se zaplnila více než stovkou automobilů a deseti motocykly, že se sem už jen stěží vešly. A bylo „vyprodáno“.

K Noblese patří pochopitelně nejen noblesní automobily, ale i oblečení a hlavně chování řidičů, a to se v dnešní době z našich silnic úplně vytrácí. Stačí jen vyjet a agresivita některých nezná mezí, o dodržování předpisů nemluvě. Mnozí jsou i barvoslepý, protože jak jinak si vysvětlit, že jezdí na červenou. A potkat dneska auto v jednosměrce není také nic neobvyklého. Ještě, že máte veterány, tady se noblesa dodržuje. Aspoň někde.

Mnoho účastníků přijíždí ve slušivém dobovém oblečení, jako třeba Sherlock Holmes alias Rudolf Žalud s francouzským automobilem Belsize z roku 1914. K tradičním elegánům patří pan JanTreml s manželkou a vozem Hupmobile (1911) nebo Karel Petschke s paní a BMW Dixi.

Noblesní byly letos také automobily. Jen pan Václav Macháček přivezl všechny tři automobily své sbírky a sám jel s Cadillacem 55 z roku 1917, zatímco Cadillac la Salle i Škodu-Laurin Klement zapůjčil příbuzenstvu. S dalším krasavcem, Lincolnem L přijel Václav Kafka, dále byly k vidění Fordy T a A, Dodge Brothers, Nash, Pontiac, Facel Vega, Rolls Royce, Bentley, Ferrari, Jaguar…a samozřejmě i české značky Škoda, Tatra, Praga, Aero i Z. Po dlouhé době jsme viděli opět i tříkolku Phänomobil.

Největší cit pro pravidelnost prokázal Jan Cvrček s Jaguarem 4,2 Litre (/rok výroby 1967), který nasbíral pouhých osm trestných bodů. Nejvíce se k němu přiblížil Martin Žebro se Škodou 450 se 34 body a Jiří Vítek s MG Magbette se 45 body.



J.Lasík 6.10.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar