Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Loukotě a řemeny nezastavilo ani vedro

Uplynulý tropický víkend lákal spíš k vodě a někam do chládku, ale přesto se našlo několik nadšenců, aby se sjeli do Jičína na ojedinělou třídenní veteránskou akci s názvem Loukotě a řemeny. Jak už víte z předchozích reportáží, setkání je určené pro automobily do roku 1918 a řemenové motocykly.

A právě tím je tato akce unikátní nejen u nás, ale i v zahraničí. Proč takové omezení? Odpověď je jednoduchá. Protože trojice hlavních pořadatelů, Jan Zápotocký, Michal Geisler a Vladislav Kučera právě takové stroje vlastní. Akci nejen uspořádají, ale také se jí aktivně zúčastní – Jan Zápotocký s dřevěným Renaultem NC z roku 1903, Michal Geisler se sportovní verzí Fordu T, paní Věra Geislerová s tradičním Maxwellem a Vladislav Kučera na řemenáči San Sou Pap.

K večerní jízdě ulicemi Jičína za svitu karbidek se dostavily tři desítky automobilů a deset motocyklů. Troufneme si říct, že z devadesáti procent jde o stálé účastníky a jen několik vozidel se objeví poprvé. Letos to byla například Praga s patřičnou karosářskou patinou, takže vypadala i po renovaci jako v nálezovém stavu nebo Panhard Levassor 10 cv z roku 1911.

Nejpočetnější výpravou byl Kytínský a Chouzavský spolek motocyklistů. Michal Pomahač a Josef Holakovský jeli s Renaultem VI (rokem 1905 druhý nejstarší automobil na Loukotích), Jaroslav Čermák na australském motocyklu Bilyard-King, Milan Fára s Terrotem a Petr Hůlka se stoletou sajdkou Sunbeam 5.

Trasu, až na drobnou změnu, použili pořadatelé z Veteránem Českým rájem a jakoby tušili, že uhodí tropická vedra a větší kopce by nedělaly strojům dobře. Jediným větším stoupáním byl tak výjezd na Veliš a pak už se jelo většinou jen po rovině k leteckému muzeu Metoděje Vlacha a zpátky do Jičína.

Nikdo si na vysoké teploty nestěžoval, ani známý cestovatel Petr Hošťálek, který sice musel čas od času dolévat trocha benzínu do motocyklu Laurin&Klement TB, který byl rokem výroby 1901 nejstarším vozidlem celé akce. Vedro bral s nadhledem a jen se kochal pěknou krajinou. Je vidět, že v sobě dobrodružnou povahu nezapře a ani teploty šplhající se ke čtyřicítkám, mu na dobré náladě neubraly.

Bylo by hezké, kdyby se jednou podařilo dát dohromady všechny automobily do roku 1918 a řemenové motocykly. Kromě těch, které se zúčastnily v Jičíně, jsou u nás ještě další zajímavé stroje. Třeba se jednou dočkáme.


JLasík 11.7.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar