Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Loukotě a řemeny nás vrátily o 100 let zpátky

Uplynulý víkend v Českém ráji patřil ojedinělé veteránské akci, které byste po celé Evropě spočítali na prstech jedné ruky. Loukotě a řemeny přilákaly do Jičína na čtyři desítky majitelů automobilů do roku 1918 a řemenových motocyklů. Ovšem akci ještě předcházela Acetylénová jízda z Vídně do Jičína.

Sedm odvážlivců včele s hlavními organizátory obou akcí Janem Zápotockým s Renaultem, Michalem Geislerem s Maxwellem a Vladislavem Kučerou s motocyklem San Sou Pap, se rozhodli urazit 329 kilometrů za necelé dny mezi Vídní a Jičínem, aby hned večer nastoupili na večerní jízdu „za svitů“ karbidek ulicemi Jičína.
Ale to už jsme na šestém ročníku Loukotí a řemenů, který opět vedl malebnou krajinou Českého ráje, kolem Trosek, přes Kost na zámek Hrubý Rohozec, kde na ně čekalo několik stovek, možná i tisícovka diváků včetně svatebčanů. Poté přes Rovensko zpátky do Jičína a v neděli dopoledne ještě do Lázní Bělohrad, kde byla jízda oficiálně ukončena.
Vedle stálých účastníků, mezi nimiž ani tentokrát nechyběli rakouští přátelé Franz Hofer s Oldsmobilem (1904) a Gotttfried Pilz s Peugeotem (1906), se objevilo i několik novinek. Bohužel ne všechny se vydaly na celou jízdu a představily se pouze například v páteční večerní jízdě. Z kytínského spolku motocyklistů dorazili letos opět pan Michal Pomahač s Renaultem, který pozval k jízdě i zástupkyni naší redakce. Sekundoval mu ještě jeho kolega Jaroslav Čermák s australským motocyklem Bilyard King, rok výroby 1919. Zatímco v minulých letech se nám zdálo, že motocyklisté byli v převaze, tak letos měly navrch automobily z dob počátku motorismu.
Premiéru na Loukotích měl mimo jiné vůz Unic B 10 (1915), De Dion Bouton (1909) nebo nádherný černý De Dion Bouton či sportovní verze Fordu T. Naopak Ludvík Otto dodržel slovo z loňska, kdy tehdy svůj parní automobil Stanley představil pouze na jičínském náměstí, tak letos absolvoval celou trasu k velkému nadšení všude přítomných diváků, zvláště když vypouštěl páru. Pravda, větší stoupání mu dělalo problémy, ale jinak zvládl všechny nástrahy tratě v pohodě.
Při Loukotích se neplní žádné úkoly, není stanoven žádný průměr a v podstatě jde o pohodovou jízdu s většími nebo menšími přestávkami. Tak, aby byl čas „poklábosit“ se stejně postiženými nadšenci. Není divu, že počet účastníků roste, ale jak sami pořadatelé přiznávají, větší počet vozidel by byl už neúnosný.
Ale nemůžeme se zbavit dojmu, že pokud by majitelé těchto vozidel z okolních zemí o Loukotích věděli, tak by k nám určitě zavítali.



J.Lasík, 6.8.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar