Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

La Carrera Panamericana odstartovala

Jihomexický Veracruz a jeho kongresové centrum hostí základnu 27. ročníku La Carrera Panamericana. Početná členská základna českého týmu se 15. října sešla v depu týmu, kde mechanici připravují trojici závodních speciálů, jež absolvovaly před večerním slavnostním startem na rampě ještě pětikilometrový rozřazovací prolog.

Přejímky

Česká sestava odcestovala do Mexika ve dvou vlnách. Ta první čítala všechny posádky, mechaniky i kameramanku Vlastu Čtvrtníčkovou a měla na starost zajištění všech doprovodných vozidel v Mexico City, včetně těžkých servisních pokapu. Po příjezdu do Veracruz je čekalo vybavení všech formalit a převzetí obou kontejnerů se vzácným nákladem v podobě všech závodních speciálů a servisního materiálu. Všichni se dali do práce, podle poznatků z posledních testování před odjezdem ještě mechanici pod vedením Pavla Janouška dokázali řadu detailů na všech vozidlech poupravit.


Po absolvování technických přejímek v útrobách haly kongresového centra se české posádky postupně vydávaly na obhlídku tratě prologu, přilehlých rychlostních zkoušek a zajíždění závodních strojů, které jinak defilovaly v hale spolu se všemi ostatními účastníky závodu. Nejvíce si při zajíždění užil svého auta Petr Kačírek s Jardou Jugasem.


Prolog

Ráno 16. října čekal na posádky úvodní prolog, situovaný na venkovském úseku silnice přibližně 50 kilometrů od Veracruz. Jeho cílem bylo pouze stanovení startovního pořadí do první etapy. „Je třeba si uvědomit, že Carrera opravdu není jen o závodění na rychlostních zkouškách,“ říká Vojta Štajf. „Naopak, přesuny na erzetu jsou nesmírně vysilující. Časové intervaly, stanovené pro přejezdy mezi rychlostními zkouškami, jsou doslova šibeniční a na hranici možností vozů a posádek je splnit. Nablížení po dálnici znamená, že musíme jet neustále stopadesátkou, protože průjezdy venkovem budou pomalejší. A to všechno nás čeká po celých 3500 kilometrů letošní Carrery.“

Venkovské spojovací úseky navíc vynikají velkým množstvím zpomalovacích prahů, v průměru trojnásobných proti tomu, na co jsme zvyklí v Čechách. Je to prakticky jediná regulace dopravy mimo město a jediný prostředek k tomu, jak místní řidiče zpomalit. „Přes prahy jsme museli na štorc, jinak hrozilo, že poškodíme spodek vozidla. Bylo potřeba to poctivě ohlídat,“ říká navigátor Vladimír Zelinka.


Start

Večerní startovní ceremoniál proběhl ve velmi slavnostním duchu. Na pódium promotéra soutěže Eduarda Leóna doprovodil i guvernér státu Veracruz pan Javier Duarte de Ochoa. Startovní rampou projely nejen favorizované americké studebakery, ale I všechny tři speciály La Carrera Panamericana Czech Republic Rally Teamu.

Velkolepá hudební a světelná show se spustila se setměním. Promotér soutěže Eduardo León ve svém krátkém proslovu zejména vyzdvihl účast závodníků z České republiky a věnoval Česku více pozornosti než kterékoli jiné zemi, včetně té vlastní… o významu, jaký české účasti přikládá, svědčí I fakt, že při slavnostním zahájení závodu nenesl na hlavě “firemní” černou kšiltovku Panamericany, ale bílou, která je součástí týmového oblečení českého týmu, tedy I s nápisem Czech Republic.

Posádky se nicméně mohly potkat s diváky ve zhruba jedenapůlhodinovém seřadišti, kde podpisové karty mizely jedním proudem v rukou nadšených fanoušků a adekvátně se kupily žádosti o společnou fotografii.

17. října už tedy naostro…posádky I celý doprovodný tým do noci uklízel celé týmové zázemí, které se první den přesouvá do Oaxaky. První závodní, ale I logistická zkouška je tedy před námi.


Jiří Vintr


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar