LEGENDY na Retro Classics ve Stuttgartu
Pořadatelé motoristické slavnosti LEGENDY, která se uskuteční ve dnech 14. a 15.června v Praze, se prezentovali také na veteránském veletrhu Retro Classics ve Stuttgartu. Na společném stánku s Autoklubem ČR vystavili sportovní automobil LEGR 01.
Nemusíte být ani milionářem, pokud byste si přáli posadit se volant sportovního automobilu. Existují totiž automobily, které nemusí mít stovky koní pod kapotou, ale přesto mohou nabídnout radost z jízdy. Jeden příklad za všechny. Už před půl stoletím vzniklo z dílů VW Brouk zajímavé a oblíbené sportovní náčiní, monopost Fotrmule V.
V duchu této filozofie postavila česká průmyslová firma Šlégr a.s.se sídlem v Horním Slavkově vlastní sportovní automobil. Vlastník a šéf firmy Pavel Šlégr je velký automobilový nadšenec, který si splnil vlastní sen a zkonstruoval a postavil podle svých představ sportovní automobil s názvem Legr 01. Ke stavbě si přivzal na pomoc ing. Václava Pauera, konstruktéra závodních automobilů, především monopostů od šedesátých do osmdesátých let.
Použil laciné komponenty sériového automobilu včetně zážehovém čtyřválce Dacia o objemu 1,4 litru a výkonu 75 k. díky hmotnosti pouhých 815 kilogramů se tak dostal na velice slušnou výkonovou hmotnost 10,8 kg/k. Motor je uložený napříč nad zadní nápravou. Z Dacie Logan jsou i převodovka, brzdy, řídicí jednotka, výfuková soustava atd. Práce na sporťáku trvaly pět let a byly dokončeny v roce 2011.
JL, 21.3.2014
V duchu této filozofie postavila česká průmyslová firma Šlégr a.s.se sídlem v Horním Slavkově vlastní sportovní automobil. Vlastník a šéf firmy Pavel Šlégr je velký automobilový nadšenec, který si splnil vlastní sen a zkonstruoval a postavil podle svých představ sportovní automobil s názvem Legr 01. Ke stavbě si přivzal na pomoc ing. Václava Pauera, konstruktéra závodních automobilů, především monopostů od šedesátých do osmdesátých let.
Použil laciné komponenty sériového automobilu včetně zážehovém čtyřválce Dacia o objemu 1,4 litru a výkonu 75 k. díky hmotnosti pouhých 815 kilogramů se tak dostal na velice slušnou výkonovou hmotnost 10,8 kg/k. Motor je uložený napříč nad zadní nápravou. Z Dacie Logan jsou i převodovka, brzdy, řídicí jednotka, výfuková soustava atd. Práce na sporťáku trvaly pět let a byly dokončeny v roce 2011.
JL, 21.3.2014
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout