Jarní Sosnění - vydařená vzpomínka na minulost
V sobotu se na sosnovském autodromu uskutečnil další ročník Jarního Sosnění historických sportovních a závodních automobilů. Pěkné teplé počasí přilákalo na sedm desítek jezdců s nejrůznějšími automobily a monoposty F3 a také přišli i diváci.
Bohužel se omluvili mj. Vladimír Berger a Otakar Stuchlík, nestartovali ani Petr Žáček s Audi nebo Jan Šipka s Fiatem 124 Abarth, ale přesto mohli být diváci spokojeni. Snad jen několik automobilů sem zavítalo spíš „omylem“ jako Škoda 100 nebo Ford Hot rod. Hned po prvním tréninku museli pořadatelé Czech Classic Car Clubu „umravnit“ Viktora Zpěváka s BMW 321, který si závody veteránů trochu popletl s driftováním. Ale pochopil smysl jízd pravidelnosti, a v dalších jízdách se choval již ukázněně.
Premiéru v Sosnění měl Jiří Švec, bývalý úspěšný jezdec v závodech do vrchu, který přivezl svůj „spider“ Alfa Romeo 2000, s nímž byl zařazen mezi monoposty F3. Moc hezký souboj svedl v jedné rozjížďce s Jaroslavem Rezkem s formulí Gbelec-Kondor z roku 1966. Jejich jízda patřila asi k tomu nejlepšímu co bylo možné v Sosnové vidět. Bylo by hezké, kdyby třeba už na podzim si našli cestu do Sosnové další majitelé podobných „prototypů“ nebo i předválečných závodních veteránů. Tentokrát se vydal na trať pouze Karel Petsche, který zakoupil Austin Seven z roku 1938 od Davida Steinbergera, jenž si pořídil sportovní vůz Marlet Special, rok výroby 1962. Oba společně s Oldřichem Hanušem s Rulem soupeřili mezi sebou a dalšími jezdci v jízdě pravidelnosti.
Škoda, že kromě Oty Stuchlíka nepřijelo ještě několik dalších jezdců s „formulkami“ a v sobotu jsme neviděli ani Zdeňka Křivohlavého, který půjčil svůj vůz Katce Trojanové, která také závod formulí vyhrála před Pavlou Vovsovou s vozem MTX.
Zatímco všechny cestovní automobily poprvé jezdily na celé trati, tak formule zůstaly věrné „motokárovému“ okruhu z důvodu několika větších nerovností na bývalé rallycrossové trati.
V kategorii závodních automobilů možná tak trochu překvapivě zvítězil Jan Kynčl se Škodou 130 LR před zkušeným ex-vrchařem Jiljí Chmelařem s Mini Cooperem a Jaroslavem Rejkou s pěkným dvanáctiválcovým Jaguarem XJS, který nám tak připomněl slavnou éru těchto vozů na brněnském okruhu v osmdesátých letech.
Pořadatelé připravují ještě Podzimní Sosnění, o jehož termínu by se mělo rozhodnout v nejbližších dnech.
Jízda pravidelnosti – 1. skupina
(rozdíl. dvou jízd, každá jízda 6 kol)
2. skupina (závod na 6 kol se startem „Le Mans“)
3. skupina (závod na 6 kol se startem „Le Mans“)
4. skupina (závod na 6 kol s pevným startem)
5. skupina (závod na 6 kol s pevným startem)
Formule F3 (závod na 9 kol s pevným startem)
J.Lasík 9.5.2012
Premiéru v Sosnění měl Jiří Švec, bývalý úspěšný jezdec v závodech do vrchu, který přivezl svůj „spider“ Alfa Romeo 2000, s nímž byl zařazen mezi monoposty F3. Moc hezký souboj svedl v jedné rozjížďce s Jaroslavem Rezkem s formulí Gbelec-Kondor z roku 1966. Jejich jízda patřila asi k tomu nejlepšímu co bylo možné v Sosnové vidět. Bylo by hezké, kdyby třeba už na podzim si našli cestu do Sosnové další majitelé podobných „prototypů“ nebo i předválečných závodních veteránů. Tentokrát se vydal na trať pouze Karel Petsche, který zakoupil Austin Seven z roku 1938 od Davida Steinbergera, jenž si pořídil sportovní vůz Marlet Special, rok výroby 1962. Oba společně s Oldřichem Hanušem s Rulem soupeřili mezi sebou a dalšími jezdci v jízdě pravidelnosti.
Škoda, že kromě Oty Stuchlíka nepřijelo ještě několik dalších jezdců s „formulkami“ a v sobotu jsme neviděli ani Zdeňka Křivohlavého, který půjčil svůj vůz Katce Trojanové, která také závod formulí vyhrála před Pavlou Vovsovou s vozem MTX.
Zatímco všechny cestovní automobily poprvé jezdily na celé trati, tak formule zůstaly věrné „motokárovému“ okruhu z důvodu několika větších nerovností na bývalé rallycrossové trati.
V kategorii závodních automobilů možná tak trochu překvapivě zvítězil Jan Kynčl se Škodou 130 LR před zkušeným ex-vrchařem Jiljí Chmelařem s Mini Cooperem a Jaroslavem Rejkou s pěkným dvanáctiválcovým Jaguarem XJS, který nám tak připomněl slavnou éru těchto vozů na brněnském okruhu v osmdesátých letech.
Pořadatelé připravují ještě Podzimní Sosnění, o jehož termínu by se mělo rozhodnout v nejbližších dnech.
Jízda pravidelnosti – 1. skupina
1.Jiří Hladík | Saab 99 | 1974 | 0,728 s |
2.Oldřich Hanuš | RULO | 1950 | 6,664 s |
3.Josef Kadlec | Porsche 911 | 1979 | 14, 537 s |
(rozdíl. dvou jízd, každá jízda 6 kol)
2. skupina (závod na 6 kol se startem „Le Mans“)
1.Eugen Šaloun | Porsche 911 SC | 1980 |
2.Roman Beneš | BMW 1600 ti | 1970 |
3.Zdeněk Šilhavý | Autobianchi A112 Abarth | 1976 |
3. skupina (závod na 6 kol se startem „Le Mans“)
1.David Kadlec | Porsche 911 | 1979 |
2.Jiří Šarocha | Toyota Celica GT | 1973 |
3.Martin Kot | BMW E30 325i | 1984 |
4. skupina (závod na 6 kol s pevným startem)
1.Petr Horna | Škoda 120 LS | 1981 |
2 Petr Daníček | Škoda 130 LR/H | 1984 |
3.Leoš Hradil | Škoda 1000 MB | 1968 |
5. skupina (závod na 6 kol s pevným startem)
1.Jan Kynčl | Škoda 130 LR | 1984 |
2.Jiljí Chmelař | BMC Mooris Cooper | 1969 |
3.Jaroslav Rejka | Jaguár XJS V12 | 1983 |
Formule F3 (závod na 9 kol s pevným startem)
1.Katka Trojanová | Wartburg F3 | 1964 |
2.Pavla Vovsová | MTX 1-01 | 1970 |
3.Jaroslav Rezek | Kbelec Kondor | 1966 |
J.Lasík 9.5.2012
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout