Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bezpečná kola pro radost

Jarní Sosnění - vydařená vzpomínka na minulost

V sobotu se na sosnovském autodromu uskutečnil další ročník Jarního Sosnění historických sportovních a závodních automobilů. Pěkné teplé počasí přilákalo na sedm desítek jezdců s nejrůznějšími automobily a monoposty F3 a také přišli i diváci.

Bohužel se omluvili mj. Vladimír Berger a Otakar Stuchlík, nestartovali ani Petr Žáček s Audi nebo Jan Šipka s Fiatem 124 Abarth, ale přesto mohli být diváci spokojeni. Snad jen několik automobilů sem zavítalo spíš „omylem“ jako Škoda 100 nebo Ford Hot rod. Hned po prvním tréninku museli pořadatelé Czech Classic Car Clubu „umravnit“ Viktora Zpěváka s BMW 321, který si závody veteránů trochu popletl s driftováním. Ale pochopil smysl jízd pravidelnosti, a v dalších jízdách se choval již ukázněně.
Premiéru v Sosnění měl Jiří Švec, bývalý úspěšný jezdec v závodech do vrchu, který přivezl svůj „spider“ Alfa Romeo 2000, s nímž byl zařazen mezi monoposty F3. Moc hezký souboj svedl v jedné rozjížďce s Jaroslavem Rezkem s formulí Gbelec-Kondor z roku 1966. Jejich jízda patřila asi k tomu nejlepšímu co bylo možné v Sosnové vidět. Bylo by hezké, kdyby třeba už na podzim si našli cestu do Sosnové další majitelé podobných „prototypů“ nebo i předválečných závodních veteránů. Tentokrát se vydal na trať pouze Karel Petsche, který zakoupil Austin Seven z roku 1938 od Davida Steinbergera, jenž si pořídil sportovní vůz Marlet Special, rok výroby 1962. Oba společně s Oldřichem Hanušem s Rulem soupeřili mezi sebou a dalšími jezdci v jízdě pravidelnosti.
Škoda, že kromě Oty Stuchlíka nepřijelo ještě několik dalších jezdců s „formulkami“ a v sobotu jsme neviděli ani Zdeňka Křivohlavého, který půjčil svůj vůz Katce Trojanové, která také závod formulí vyhrála před Pavlou Vovsovou s vozem MTX.
Zatímco všechny cestovní automobily poprvé jezdily na celé trati, tak formule zůstaly věrné „motokárovému“ okruhu z důvodu několika větších nerovností na bývalé rallycrossové trati.
V kategorii závodních automobilů možná tak trochu překvapivě zvítězil Jan Kynčl se Škodou 130 LR před zkušeným ex-vrchařem Jiljí Chmelařem s Mini Cooperem a Jaroslavem Rejkou s pěkným dvanáctiválcovým Jaguarem XJS, který nám tak připomněl slavnou éru těchto vozů na brněnském okruhu v osmdesátých letech.
Pořadatelé připravují ještě Podzimní Sosnění, o jehož termínu by se mělo rozhodnout v nejbližších dnech.



Jízda pravidelnosti – 1. skupina
1.Jiří HladíkSaab 9919740,728 s
2.Oldřich HanušRULO19506,664 s
3.Josef KadlecPorsche 911197914, 537 s


(rozdíl. dvou jízd, každá jízda 6 kol)


2. skupina (závod na 6 kol se startem „Le Mans“)
1.Eugen ŠalounPorsche 911 SC1980
2.Roman BenešBMW 1600 ti1970
3.Zdeněk ŠilhavýAutobianchi A112 Abarth1976




3. skupina (závod na 6 kol se startem „Le Mans“)
1.David KadlecPorsche 9111979
2.Jiří ŠarochaToyota Celica GT1973
3.Martin KotBMW E30 325i1984





4. skupina (závod na 6 kol s pevným startem)
1.Petr HornaŠkoda 120 LS1981
2 Petr DaníčekŠkoda 130 LR/H1984
3.Leoš HradilŠkoda 1000 MB1968




5. skupina (závod na 6 kol s pevným startem)
1.Jan KynčlŠkoda 130 LR1984
2.Jiljí ChmelařBMC Mooris Cooper1969
3.Jaroslav RejkaJaguár XJS V121983




Formule F3 (závod na 9 kol s pevným startem)
1.Katka TrojanováWartburg F31964
2.Pavla VovsováMTX 1-011970
3.Jaroslav RezekKbelec Kondor1966




J.Lasík 9.5.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Legendy 2014 - motoristická slavnost
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar