Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bezpečná kola pro radost

Jako za starých časů

Rallye Praha Revival měla se soutěží pořádanou v 70. letech Autoklubem Bílá Labuť společný jen název, protože trať dlouhá nějakých 560 kilometrů (z toho asi 25 km na čas) zavedla posádky do Sosnové, Hradce Králové, Pardubic a Čáslavi. V Praze byla pak jen start a cíl.

Bolšik - Bolšik

Bolšik - Bolšik

Igor Bolšik

Igor Bolšik

Pacala - Pacala

Pacala - Pacala

Cyril Pacala

Cyril Pacala

Dowgird - Syroka

Dowgird - Syroka

Maier - Minářík

Maier - Minářík

Šmahel - Doležal

Šmahel - Doležal

Poprvé se na startu objevilo i několik zahraničních posádek, z nichž největší hvězdou byli bratři Igor a Nikolaj Bolšikové pro které připravil Edda Patera repliku Lady 21011 z 80. let. Jejich jízda na sosnovském okruhu byla asi tím nejlepším co mohla „Praha“ nabídnout a bylo vidět, že Bolšik ze svého řidičského umění nic nezapomněl.
Pro Tomasze Ciecierzynského, bývalého továrního jezdce polského Polonezu, připravil Patera zase Renault 5 Alpine, s nímž startoval i Patrick Landon, bývalý šéf týmu Renault. Z Rakouska pak přijel Falko Jensen s Volvem Amazon nebo Jensch s BMW 2002, údajně po Björnu Waldeagrdovi.
Zapomenou ale nesmíme ani na slovenského soutěžáky, z nich „Dodo“ Studenič si Rallye Praha Revival vyzkoušel se Škodou 120 už vloni, letos přijel z Levice populární Cyril Pacala se Škodou 130 RS. Také on patřil v 80. letech mezi naší absolutní špičku. Bohužel jeho stálý spolujezdce Daniel Jantošík nás vloni v září opustil, a tak na horké sedalo usedl Pacala mladší. Shledání se stále veselým „Cyrilkem“ po dvaceti letech bylo opravdu hodně milé.
Na startu se pochopitelně objevilo i mnoho jezdců a spolujezdců, kteří v minulosti brázdili naše nebo i světové rallye. K nejznámějším patřili určitě Václav Blahna a Milan Zapadlo (s kupátkem po V.Bobkovi). Oba jezdci patřili v době, kdy startovali za tovární tým Škoda k absolutní špičce. Jiří Moskal jezdil s formulí Easter, pak s Liazem i Dakar nebo závody kamionů na okruzích. Zdeněk Halada si v BMW 325 zavzpomínal na časy, kdy startoval s BMW v rallye, na kopcích i na okruzích. Z dalších osobností vzpomeňme třeba Tomáše Hanka, Václava Polívku, Tomáše Fuchse, „čechoněmce“ Petera Holuba, manželé Rajchmanovi. Po mnoha letech jsme viděli opět Jana a Pavlínu Trajboldovi s Fordem Sierra Cosworth stejně jako Pavla Šofra. Na horké sedadlo BMW 2002 vedle Zdeňka Šmahela usedl Pavel Doležal, jenž tvořil nerozlučnou dvojici se svým bratrem Petrem, později vynikajícím vrchařem. Příznivci rallyecrossu si zase dobře pamatují na Václava Farku, Petra Fürsta, nebo Radko Polcara. Nechyběli ani „tranbantisté“ Jiří Webinger se Zdeňkem Civínem nebo Aleš Hodouš, který narychlo postavil pěkný Wartburg 353. Škoda jen, že daleko nedojel Zdeněk Ponec s krásným Renaultem 12 Gordini nebo Jan Mach, kdysi hvězda sériových Fiatů 128.
Po startu na Václavském náměstí se více než stovka posádek vydala ještě v pátek večer na okruh do Sosnové, kde obkroužila dvě kola, stejně jako v sobotu ráno. Pak je čekalo dvakrát letiště v Hradčanech, jedno na Malé Straně u Poděbrad a Czech Ring v Hradci Králové. Neděli zpestřila dvakrát plochá dráha v Pardubicích, kde byla i zkouška v kasárnách a posledním měřeným úsekem byl v prostoru zemědělského muzea v Čáslavi.
Protože jde o jízdu pravidelnosti, tak hodně záleží na schopnostech spolujezdců a o výsledcích se tedy nerozhoduje na zvláštních zkouškách. Zvítězili Hubálek s Haškem (BMW 323) před Formánkem se Šimanem na Trabnatu 601 a rakouským soutěžákem Schlagerem se Švábkem s VW Golf.


J. Lasík, 30.4.2012

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Legendy 2014 - motoristická slavnost
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar