Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Historické i moderní automobily v Dubči

Při řazení článku o srazu automobilů Rolls-Royce a Bentley jsme byli trochu na vážkách. Jestli di Historie nebo Různé. V přírodním parku v Dubči, na okraji Prahy byly vystaveny nejen historické automobily i motocykly, ale i exkluzivní současná vozidla.

Musíme přiznat, že nás koncepce srazu trochu překvapila, a nejen nás, ale i další milovníky automobilové historie. Ačkoliv byl sraz uváděn ve velké míře i na veteránských kalendářích, tak většina automobilů Rolls-Royce a Bentley až na pár vyjímek byla mladšího data vydání. Z předválečných modelů byl pouze zelený Rolls-Royce Twenty, který v době naší návštěvy v areálu nebyl.

Nejstarším exponátem tak byl Bentley R z první poloviny padesátých let se šestiválcem Rolls-Royce o objemu 4,5 litru se sacími ventily umístěnými nad výfukovými. S výkonem ca 112 kW dosahoval rychlosti 170 km/h.

Asi nejkrásnější a nejzajímavější byly rozhodně dva vozy Rolls-Royce Silver Cloud (Stříbrný mrak), vyráběný v letech 1955 až 1965. Jde o první RR, jehož karosérie se vyráběla přímo v továrně. Vůz si ponechával samostatný podvozek, aby si mohli případně majitelé vůz nechat jednoduchým způsobem přestavět. Podvozek byl také použit například pro Bentley Continental z roku 1955 nebo řady S1 a S2. Původně vůz poháněl šestiválec 4,8 litru, ale protože nebyl pro 5,4 metru dlouhý Clou dost výkonný, tak byl později vidlicový osmiválec 6,2 litru s výkonem kolem 147 kW. Spotřeba se pohybovala mezi 17 až 19 litry na sto kilometrů.


V tomto směru historie trochu pokulhávala, přitom předválečné automobily obou značek bychom našli ve sbírkách českých veteránistů. Škoda také, že u řady automobilů chyběly popisky, byť je pořadatelé připravili.

Otázkou je, co návštěvníci od srazu očekávali? Pokud chtěli vidět vozy Rolls-Royce a Bentley jakéhokoliv roku výroby nebo pár exkluzivních automobilů, potom mohli být spokojeni. Jestli ale přišli za klasickými veterány, potom odcházeli trochu zklamáni. Třeba za rok bude přehlídka pestřejší.

První část u vchodu byly vyhrazena automobilům Rolls Royce (především řady Silver Shadow) a Bentley. Vystavené vozy byly v původním stavu, ale i v různých fázích renovace. K vidění byly také nejnovější modely, například coupé Rolls-Royce Wraith, které zapůjčila automobilka Rolls-Royce, nebo Bentley Continental GT Speed . Nejdražším byl černý Phantom za dvacet milionů korun.

Střední část patřila výstavě exkluzivních vozidel, především pak dvěma Ferrari F12, jedno sériové, druhé v exkluzivní úpravě Novitec Rosso N-Largo,dále zde byl například Lotus Exige, Maserati Ghibli, Mercedes-AMG GT nebo BMW i8. Pozornost budilo také moderní pojetí Škody 110 R, model R200 non-fiction pocházející z dílny Hoffmann & Novague. To kromě moderního designu přijíždí s technikou supersportovního Audi R8.

Spodní část patřila historickým vozidlům a youngtimerům, z nichž asi nejzajímavější byly dva Jaguary E-Type nebo Buick Riviera, který si odvezl diváckou cenu za nejhezčí veterán srazu. Pozornému návštěvníkovi neušel třeba ani Saab 95 V4 v provedení kombi.
Sobotní den ale nebyl jen o autech. Připraven byl doprovodný program pro děti, módní přehlídky historického oblečení a klobouků, výstava historických motocyklů, ale i kapela The Villains.


JL 27.5.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar