Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Bezpečná kola pro radost

Eifel Rallye Festival - super akce historiků

Když se pořadatelé Eifel Rallye Festival rozhodli pojmout letošní akci jako oslavu Safari rallye, tak zdaleka nemohli ani v nejmenším tušit, co způsobí. Podařilo se jim sice získat jak několik majitelů historických rallye automobilů, které startovaly v africké soutěži, tak i objednat „monzunové“ počasí.

Hned na první zkoušce, tzv. super stage nechyběla šotolina, skon ani brod a také pořádné vedro. Ale po půldruhé hodině se zatáhlo a Svatý Petr otevřel kohoutky naplno, blesk stíhal blesk, šotolina se proměnila v bahno, a tak nezbylo nic jiného, než zkoušku zrušit. Podmínky na Safari se vším všudy.
Ale v tu chvíli žádná ze zúčastněných posádek netušila, že ráno odstartují naopak do pravé nefalšované RAC Rallye. Mlha a hustý déšť vytvořily dokonalý obraz listopadového počasí na ostrovech a nikoliv v okolí městečka Daun v červenci. Ale protože Daun leží v pohoří Eifel, tak se nelze divit. Tady prší každou chvíli.
Demonstrační jízdy historických soutěžních automobilů se v Daunu konaly v rámci rallye moderních automobilů už řadu let, ale vloni se s podporou Christiana Geistdorfera a hlavního pořadatele Petera Schlömera uspořádat jízdy výhradně pro rallye vozy z 60. až 80. let. Letos jich přijelo 150, včetně tří tuctů bolidů skupiny B z 80.let. Nápad se chytil, letos se uskutečnil druhý ročník a kdo se do Daunu vydal, určitě nelitoval. Snad ještě nikdy se nepodařilo dát dohromady automobily, které psaly dějiny rallye v minulosti. V Daunu jste si připadali jako na mistrovství světa. „Jako bych omládl o pětadvacet let. Připadám si tady jako kdysi“, přiznal dvojnásobný mistr světa Walter Röhrl z roku 1980 a 1982. Vidět ho za volantem Porsche 911, Opel Ascona nebo Audi Sport Quattro v jeho 65 letech byl velkým zážitkem a nejedno oko ze 40 tisíc diváků nezůstalo suché. Ale nebyl jedinou hvězdou. Diváky potěšil i Stig Blomqvist s Fordem 200 RS, Björn Waldegaard s Toyotou Celica Turbo, Fordem Escort nebo Porsche 911, Armin Schwarz s Lancií Stratos (manželka Petra jela s Audi Quattro). Na horké sedadlo usedli mj.Hans Schuller, dvojnásobný vítěz Safari nebo paní Yvonne Mehtová, která tuto soutěž vyhrála se svým manželem pětkrát. Nechyběl ani dakarský specialista a tovární jezdec Citroënu Phillipe Wambergue s Citroënem BX4, speciálem skupiny B, jenž absolvoval pouze tři světové rallye a dnes existuje pouze v jediném pojízdném exempláři. Do tehdejší skupiny B patřily mj. Peugeot 205 Turbo 16, MG Metro, Audi Quattrro, Ford RS 200, Lancia 037 apod. Se Subaru Impreza WRC po Colinu McRae se představil Aaron Burkart, zatímco jeho kolega Sepp Wiegand proháněl VW Golf R60. Slovy nadšení nešetřil ani Harald Demuth, jehož jízda s obrovitým Mercedesem 500 přiváděla diváky do varu. „Můžu říct jen jedno. Geniální. Jezdci, auta, atmosféra, všechno zapadá do sebe. Člověk může jet bez tlaku, a když chcete, tak potěšíte diváky pořádným smykem. Kde jinde si to můžete dnes dovolit.
Na deseti rychlostních zkouškách (čas se neměřil) nechyběly ze slavných automobilů snad jen Lancia Fulvia HF nebo Delta S1, Talbot Lotus, Lada, Moskvič. Naopak třeba modely Audi se představily všechny včetně slavného monstra S1.
Startovní pole tvoří především majitelé a renovátoři těchto úžasných automobilů, a protože každý jede s vozem, jaký se mu líbí a jede tak rychle, jak si troufá. Ale mezi nimi najdete hodně těch, kteří předvádějí nádherné smyky k potěšení diváků. Rallye Festival prostě neměl chybu a mnozí ji dokonce považují za kvalitnější soutěž, než je italská Rallye Legend.



J.Lasík, 30.7.2012


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec Auto-Extras
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar