Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Češi závodí na Carrera Panamericana (III)

Třetí etapa letošní zůstala v okolí Mexico City, konkrétně u historického města Toluca, v jehož centru si Vojta Štajf s Vladimírem Zelinkou převzali medaili za dokončenou etapu a za třetí místo v etapě.

Nebylo to však bez problémů... Trable s motorem naopak sužovaly BMW Petra Kačírka do té míry, že musel po absolvované první erzetě odstoupit. Mechanici tak měli na zkoumání příčin potíží více času a večer hlásili, že je závada odstraněna - Petr nejen že bude v soutěži pokračovat, ale mělo by to být už konečně v plném tempu!

Šestice erzet je v okolí Toluky tradičně namotána do zdejších hor ve výšce okolo 2500 metrů nad mořem, vložky se jely ve dvou blocích - nejdříve jedním směrem a poté opačně.

V zásadě největší pohromou byla pro Vojtu Štajfa už erzeta číslo jedna, a to už kilometr po startu, kdy jej postihl defekt, záležitost na kvalitních mexických asfaltech spíše málo vídaná. "Tahle etapa je specifická tím, že jsme ji museli jet podle rozpisu pořadatelů, náš vlastní rozpis nám chyběl. Vložky jsou napsány v poněkud jiném módu, a tak se stalo, že jsem po startu čtyři zatáčky trefil správně, ale pátá už mě vynesla až na kraj cesty, kde jsme zachytili levým předním kolem o kámen. Pneumatiky pro Carreru nevydrží tolik jako soutěžní pláště v Evropě, výsledkem byl málo vídaný defekt. Je to škoda - konečně jsme zažili etapu bez jediného technického trable, ale jediné větší chyby jsem se bohužel dopustil já sám," podotýká Štajf.

Přesto - nebylo vhodnější pneumatiku na místě vyměnit? Její cáry mohly poškodit zavěšení kola i karosérii, jejíž oprava by pak už mohla být velmi problematická. "Samozřejmě jsem se musel rychle rozhodnout a kolo jsme měnili až za vložkou. Bylo to jistě velmi riskantní, ale ztratili jsme na erzetě asi minutu a půl, ale v dalším průběhu etapy jsme dojeli alespoň na tom třetím místě. Výměna by nás stála snad šest nebo sedm minut - tohle Subaru je menší a kompaktnější než soudobá Impreza, kde výměnu zvládáme za dvě minuty. Pro vyjmutí pneumatiky z karoserie bychom museli demontovat zadní okno! Ne že by to byl problém, ale všechno stojí čas," dodává Vojta.

Podivná odyssea krásného a elegantního BMW 3,0 CS Petra Kačírka pokračovala i ve třetí etapě. Nadmořská výška 2500 metrů nevěstila nic dobrého a BMW se zastavilo už po první erzetě, všechny metody pomoci selhaly, a tak se modrobílý speciál s českou trikolórou znovu poroučel do cíle etapy na vleku za doprovodným vozidlem.

"Letos jsme přijeli mnohem lépe připraveni než vloni, ale na tuhle záležitost máme zkrátka pech. U nás prostě nejde závodní provoz v takových podmínkách nasimulovat. Doma vše fungovalo perfektně a z chování vozu jsme měli opravdu radost. Jenže jak se bude technika chovat v reálném závodním nasazení tak specifické soutěže jako Carrera, to se může ukázat pouze tady v Mexiku. Nikde v Evropě bychom účinný trénink ani nedokázali nacvičit," říká zklamaný Petr Kačírek.

Laborování s palivovým systémem, zdá se, vedlo k úspěchu a příčina potíží se sáním u motoru je odstraněna! A pořadatelé i nadále umožňují posádkám, které nedokončí etapu, pokračovat s penalizací i další den. "Penalizace je nyní už nabalena opravdu vysoká, ale my to ještě nevzdáváme, na Carreře je stále o co bojovat. Pokud auto pojede dle našich představ, jistě se ještě posuneme vzhůru a hlavně se chceme dobře ukázat v rámci jednotlivých etapových hodnocení," uzavírá Petr Kačírek.

Horské erzety budou pokračovat čtvrtý den na trati mezi Tolucou a Morelií, v jejímž historickém centru budou davy diváků vítat - doufejme - obě české posádky!



PR 21.10.2015
Foto Petr Frýba

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar