Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Češi závodí na Carrera Panamericana (II)

Druhé dějství zavedlo soutěžící, tak jako vloni, do Mexico City, ale nejdříve je čekala šestice horských erzet v okolí Oaxaky, na něž následoval dlouhý přesun do mexické metropole. Ani tentokrát se technické problémy oběma českým posádkám nevyhýbaly.

Etapa začínala zamračeným počasím a končila v dešti. Ani nevlídné podnebí ale neodradilo ohromné davy fanoušků, kteří se v mexické metropoli přišli na dojezd soutěžících podívat

Štajfova pouť začala klasicky dobrými časy, ale technika si postavila hlavu i tentokrát: "Mělo by se asi závodit jen dopoledne, protože dopolední sekce nám tu vycházejí, zatímco v těch odpoledních máme smůlu. Dnes nám odešla jedna zapalovací cívka a auto začalo jet v odpoledních erzetách na tři válce. Dokázali jsme zkoušky dokončit, ale časová ztráta, která z poruchy vyplývala, bude asi dost markantní," hodnotí Štajf.

A to čekalo posádku červenobílého Subaru GSR Coupé ještě 260 kilometrů dálničního přesunu do Mexico City. V hustém provozu, který protínal i další velké mexické město Pueblu a před Mexico City překonávala dálnice ještě jeden horský masív, měla posádka na celou vzdálenost časový limit pouhé tři hodiny! "Auto bylo schopné jet maximálně stovkou a do kopce rychlostí 60-70 km/h, takže průměrná rychlost 80 km/h byla opravdu tvrdým soustem. Ale zvládli jsme to o pár minut a časový limit jsme naštěstí stihli.
Také pouť Petra Kačírka s Jaroslavem Jugasem není bez poskrvny. Celonoční práci mechanici sice zvládli a rezervní motor ráno nastartoval. Ve vysokých nadmořských výškách ovšem ani jeho instalace nepomohla
Třetí etapa s cílem ve městě Toluca bude sice dlouhá pro soutěžní posádky, ale doprovody po několika bezesných nocích naštěstí tak daleko nemusejí. Toluca leží poměrně blízko mexické metropole směrem na západ a rychlostní zkoušky jsou situované v jejím okolí. Mezi Mexico City a Tolukou ovšem leží třítisícový horský průsmyk, a tak si motory nejen všech závodních strojů znovu pořádně "dýchnou".




PR 20.10.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar