Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Češi závodí na Carrera Panamericana (I)

V prvním dějství Carrery Panamericany se od českého týmu štěstí odvrátilo. Ani jedna z našich posádek po technických problémech etapu nedokončila. Předpisy umožňují účastníkům se v další etapě do závodu vrátit a s penalizací, při níž ještě lze bojovat o slušná umístění.

Smůla si i další den v řadě počíhala na posádku Petra Kačírka, jehož šestiválcové BMW 3,0 CS nemohlo dokončit už předcházející prolog kvůli nefunkčnímu posilovači řízení. Mechanici dlouho do noci pracovali na voze tak, aby ráno mohl vystartovat, byť ze zadních startovních pozic. První rychlostní zkouška byla zrušena, v dalších dvou se mu a v jedné vložce předjel čtyři soupeře.

Ve vysokých nadmořských výškách dodýchal nový, výkonnější závodní motor. "Bohužel, řídnoucí vzduch našemu motoru nedělal dobře. Nejdříve jel agregát na pět válců a my stále bojovali, pak už jen na čtyři, na tři, ještě na dva válce jsme byli v pohybu, následně jsme už auto odstavili a nechali se naložit kluky z asistence. Bohužel nás čeká výměna motoru - do auta půjde agregát, který absolvoval loňskou Carreru. Mechaniky čeká celonoční směna spojená s výměnou, je to pro ně podobná zátěž už podruhé za sebou," shrnuje Kačírek. Mechanici musejí ihned ráno po opravě zvládnout 600 kilometrů přesunu do Mexico City, které je uvítá svou adrenalinovou dopravní situací.

Příběh Vojty Štajfa z první etapy je odlišný, ale také plný vzletů a pádů. Úvodní dva rychlostní testy zvládl na výbornou, vyhrával svou třídu a v absolutním pořadí nakukoval do první desítky: "Nechtěl jsem riskovat, ale museli jsme svižně, také nám pomohla mokrá trať první erzety," dodává Vojta. Ve druhé vložce začínal ovšem unikat olej z předního diferenciálu, takže bylo zřejmé, že mechanici budou mít v servisní zóně o práci postaráno.

Na přesunu ovšem promluvil do děje mexický faktor: "Asi ve stodvacetikilometrové rychlosti jsme na spojovačce trefili psa, který odněkud vyběhl na silnici. Ve snaze se mu vyhnout jsme měli hned další kolizi s protijedoucím autem, naše Subaru to odneslo určitými karosářskými šrámy. Jenže po servisní zóně se problémy kumulovaly. Asi po dvou kilometrech přestalo fungovat dobíjení a museli jsme jet jen na baterii. To by samo o sobě nebylo tak hrozné, ale poškozená poloosa nám vystavila stopku, a tak jsme, podobně jako Petrova posádka, dojeli do Oaxaky na přívěsu.



PR 20.10.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar