Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Carrera Panamericana (6) - před poslední etapou

Šestá etapa zavedla závodníky do překrásného historického centra města Zacatecas, v němž loňská Carrera končila. Vojta Štajf vzal všechny rychlostní zkoušky posílen vědomím, že jeho největší soupeř Raul Gonzáles je v jednotlivých vložkách techničtějšího charakteru porazitelný.

Jenže i jeho potkaly technické problémy a po defektu olejového čerpadla musel Mexičan vynechat odpolední část soutěže. Čeká ho tedy podobná penalizace, jaká potkala Štajfa v etapě do Morelie. Její výši se však všichni dozvědí až ráno. Nejlepší čas z českých závodníků opět zajel Petr Kačírek, jehož BMW 3,0 CS skončilo na 16. místě absolutně a čtvrté ve své třídě Historica B.

Etapa spojila dvě unikátní historická centra, Guanajuato a Zacatecas. Rychlostní zkoušky už byly situovány do členitého reliéfu místních polopouští, s vyprahlou krajinou plnou kaktusů, jejíž obzor lemovaly občasné impozantní stolové hory. „Jeli jsme samozřejmě naše maximum, ale četné úseky do kopce s táhlými rovinkami nám nesvědčí, proti dvoulitrům ztrácíme. Musíme to vynahrazovat čistotou jízdního stylu a dostatečnou rychlostí v zatáčkách, kde naopak šetříme brzdy, abychom zbytečně neztráceli tempo. Ačkoliv nás dnes potkal horký den, v horách nad Guanajuatem byla v prvních dvou vložkách mlha a pršelo. V té deštivé jsme dokázali zajet devátý čas absolutně!“ Naopak odpoledne Štajfovi svědčilo, některé erzety se jely v opačném směru z kopce. V celkovém hodnocení dne skončil Vojta znovu první ve své třídě a 22. absolutně. „Na to, že dnešek obsahoval tolik táhlých úseků na rychlost, které nám tolik nesedí, je to opravdu slušný výsledek, jsme spokojeni,“ dodal.

Problémy však už ráno postihly Štajfova hlavního soupeře Raula Gonzálese, místního matadora a specialistu na Carreru Panamericanu. Na první přesun ke startu úvodní erzety vyrazil rychle, ovšem už před prvním měřeným úsekem musel opravovat. Do první servisní zóny po poledni dorazil s velkým zpožděním a dle svých slov odevzdal průjezdní kartu s tím, že se odpoledních vložek nezúčastní. Na vině bylo nefungující olejové čerpadlo jeho dvoulitrového vzduchem chlazeného boxer, pohánějícího jeho krásně provedený Karmann. Jak uvedl, sedmou etapu rozhodně pojede, a tak budou mít se Štajfem oba možnost rozhodnout o prvenství ve třídě Historica A Plus v poslední etapě, dle mnohých nejtěžší z celého závodu, obsahující také nejdelší erzety. Kategorie malých čtyřválcových dvoulitrů tak dozná svého přirozeného vyvrcholení právě v poslední etapě. Podle večerních údajů pořadatelů by v součtu časů měl být na startu do etapy Gonzales na druhém místě ve třídě, přibližně 50-55 sekund za Štajfem. Celkové časy se ovšem ještě vždy precizují do rána následujícího dne.

Petr Kačírek dojel do poledního servisu v dobrém tempu a vzhledem k haváriím dvou soupeřů i v lepším pořadí, než v jakém do etapy startoval, příliš spokojen však nebyl: „Bohužel se nám občas ‚koušou‘ zadní brzdy, díky čemuž jsou jízdní vlastnosti méně předvídatelné. Snad to napravíme. Musím uznat, že mi dnešní erzety příliš nesedly, z nějakého důvodu,“ dodal. Na celkových výsledcích se to však negativně neprojevilo – Petr zajel 16. čas absolutně a čtvrtý ve své třídě. Jarda Petrásek byl v cíli spokojený, ale neopomněl připomenout určitý výkonový handicap s dvoulitrovým šestiválcovým motorem ve třílitrové třídě.

Poslední den se tedy soutěžní peloton přesune do Duranga, vzdáleného od Zacatecas zhruba 300 kilometrů. Nejprve je bude čekat 300 kilometrů přesunu do okolí Duranga a teprve poté program 7 rychlostních testů dále směrem od Duranga, proložených dvěma servisními zónami. Nejdelší erzeta měří 34 kilometrů. Vítězové i poražení jsou očekáváni v centru Duranga opět naveče.


Jiří Vintr

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar