Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Alcar - Elegance v zimě

Bugatti 35 na Barum rally

Velká lahůdka pro motoristické fanoušky je připravena při srpnové Barum Czech Rally Zlín. Milovníci historických vozidel se mohou těšit na zcela exhibiční jízdu pod názvem Oldtimer Grand Prix Zlín, ve které se představí závodní skvosty třicátých let minulého století.

Diváci tyto nádherné závodní stroje uvidí v pátek 26. srpna v odpoledních hodinách zaparkované před zlínskou Univerzitou Tomáše Bati (tiskové středisko) a Kongresovým centrem a ve večerních hodinách přímo v akci na divácké Super rychlostní zkoušce v ulicích Zlína. Představí se celkem osm vozidel značek Bugatti, Hispano Suiza, Darracq, Jaguar a Walter. Pořadatelé zatím tají, kdo se objeví za jejich volanty, nicméně v jednání jsou velmi zvučná jména. Hlavním organizátorem této akce je JUDr. Ing. Ladislav Samohýl, úspěšný zlínský podnikatel a velký nadšenec a milovník historických vozů.


Pane Samohýle, vaše restaurátorská dílna vyrobí díly, ze kterých se v budoucnu dá složit kopie Bugatti 35. Jak jste se k této práci dostal a kolik replik tohoto závodního vozu se vyrobilo?
K této práci jsem se dostal při renovaci, rekonstrukcí původních vozidel Bugatti 35, 37, 37A, model GP. U těchto vozidel jsme museli vyrobit nově podstatné části např. motoru (bloky, skříň, klikové hřídele atd.) a vzhledem k finanční a technologické náročnosti jsme například při odlévání těchto dílů vyrobili více kusů, než je naše momentální potřeba.


Nejznámější osobností spojenou s automobilem Bugatti 35 v České republice byla závodnice Eliška Junková. Vašeho otce s ní poutalo velké přátelství. Byl to ten hlavní impuls, proč jste se pustil, do tohoto projektu?
Ano, byl to jeden z hlavních impulsů. V naší sbírce značky Bugatti je v současné době osm kusů původních vozidel. Vzhledem ke všemu, co poutalo otce k Elišce Junkové a k maximální snaze instalovat do budoucího muzea ve Zlíně nejen korespondenci, ceny, fotografie a další artefakty týkající se Elišky, bylo maximálním zájmem k tomu vystavit i původní závodní automobil Bugatti 35 model A, rok výroby 1925. A tento automobil bude po celkové rekonstrukci představen při Barum Czech Rally Zlín 2011.


Jak dlouho trvá restaurování těchto nádherných aut? Kolik lidí tvoří pracovní tým, který se podílel na stavbě závodní Bugatti?
Rekonstrukce Bugatti 35 se protáhla na „několik let”, celkem se odpracovalo asi 3200 hodin a najelo několik desítek tisíc kilometrů při shánění dílů. V Otrokovicích sídlící pracovní tým pro restaurování historických aut tvoří celkem čtrnáct lidí.



Kdy vznikla myšlenka uspořádat Oldtimer Grand Prix u příležitosti zlínské barumky?
Myšlenka vznikla v roce 2010 při diskuzích a prohlídce dílen s panem Milošem Regnerem, ředitelem zlínské rally.


Dá se vyčíslit finanční hodnota těchto replik?
Nejsou ještě ve finiši všechny práce a kooperace, proto není možné vyčíslit v současné době hodnotu a ocenění všech dílů pro eventuální sestavu věrné kopie vozidla.


Vozy nejsou určeny jen majetným zákazníkům, ale stanou se součástí nového muzea historických vozů. Kdy plánujete jeho otevření?
Otevření muzea plánujeme do dvou let po dokončení nejen stavebních úprav, ale i renovací dalších vozidel pro toto muzeum, což by mělo čítat celkem 200 vozidel a 100 motocyklů. Součástí sbírek muzea budou originální automobily mnoha značek včetně Bugatti a díly pro sestavení věrné kopie nebo rekonstrukce automobilu B 35 mají již dnes vlastní označení.



RO, 29.7.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec Auto-Extras
Automuzeum CZ


CNW:Counter
© 2014 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar