Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Brno-Soběšice se jede již zítra

Pánové Jiří Hořice, předseda Veteran Automoto Clubu, a Karel Kupka, ředitel jízdy, zvou diváky 21. září 2013 k celodennímu programu jízdy automobilů do vrchu Brno – Soběšice. Historické automobily i motocykly bude možné vidět jednak při statické výstavě, ale i v jízdě.

Krátce po deváté hodině ranní, po splnění formalit a ukončení rozpravy, se vydají účastníci na první seznámení s tříkilometrovou tratí, představující výškový rozdílu téměř 160 metrů. Poté bude následovat slavnostní start prvního vozidla s posádkou a za nimi se jednotlivě, ve stanovených časových intervalech, vydají do soběšického stoupání další účastníci, kteří se na podzimní setkání pravidelně sjíždějí ze všech koutů republiky a i ze Slovenska a Rakouska.
Vědomí souvislosti historických událostí započatých před osmdesáti devíti lety má především pro účastníky zvláštní kouzlo. Centrum dění a parkoviště strojů je v areálu ústavu Kociánka, v jehož parku pod vysokými letitými stromy mohou auta a motocykly v klidu i v pohybu obdivovat, fotit a slyšet velcí i malí milovníci staré techniky. Divácky nejzajímavější je úsek ihned po startu, ale stroje v plné jízdě lze sledovat po celé délce trasy, tedy ve stoupání okolo Střelnice, při průjezdu Soběsicemi, Lesnou a zpět ulicí Křižíkovou.
Závod do vrchu Brno–Soběšice, který se od roku 1924 jezdil na téže trati, má bohatou historii. Pořadatelem všech šesti předválečných ročníků byl ČAMS (Český autoklub pro Moravu a Slezsko). Už první ročník měl ve startovní listině 54 jmen domácích a zahraničních účastníků. Až do roku 1929 se do Králova Pole každoročně sjížděli k závodu jezdci představující dobovou evropskou špičku. Stejně na úrovni byla i používaná technika – motocykly a automobily tehdejší vrcholné konstrukce. V témže roce už začaly terénní úpravy a stavební přípravy pro Masarykův okruh, jehož první ročník se jel již v září následujícího roku.
K závodu Brno – Soběšice je přihlášeno sto předválečných automobilů a takřka dvě stovky motocyklů, vše pouze do roku 1940. Nejstaršími automobily jsou Panhard Levassor (1912), parní Woods Stanley (1916) a Laurin Klement 100 (1924), dále se mohou diváci těšit na tři vozy Bugatti, Austro Daimler, Ford A, Walter 6B. Mirek Krejsa využije „Soběšice“ k otestování závodního speciálu Z BZV 6 před závodem na Klausenpass. V motocyklech se představí mj. 25 strojů značky Ariel, 22 Nortonů, 9 Rudge atd.



Předpokládaný časový plán

07.30 - 09.30 registrace účastníků, přejímka vozidel
08.15 rozprava s jezdci
08.40 - 10.45 tréninkové jízdy. Využijte jich, jsou dvě hodiny, ať si můžete zajezdit na uzavřené trati – to vám nikde jinde nenabízí. Pozor toto je změna, tréninky začínají dříve.
11.00 slavnostní start jízdy pravidelnosti na uzavřené trati.
15.00 předpokládané ukončení jízd, silnice do Soběšic otevřena pro veřejnou dopravu
16.00 - 16.30 vyhlášení výsledků, předání cen.

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar