Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Brno - Soběšice do vrchu v sobotu

Tradičně poslední sobotu v měsíci září pořádá Veteran Automoto Club Brno ukázkovou jízdu historických vozidel do vrchu a výstavu v reprezentativním parku Centra Kociánka. Krátce po deváté hodině ranní se vydají účastníci na první seznámení s tříkilometrovou tratí, představující výškový rozdíl téměř 160 metrů.

V pravé poledne bude následovat slavnostní start prvního vozidla s posádkou a za nimi se jednotlivě, ve stanovených časových intervalech, vydají do soběšického stoupání další účastníci, kteří se na podzimní setkání pravidelně sjíždějí ze všech koutů republiky, ale i ze Slovenska, Německa a Rakouska.

Vědomí souvislosti historických událostí započatých před více než devadesáti lety má především pro účastníky zvláštní kouzlo. Centrum dění a parkoviště strojů je v areálu Centrum Kociánka, v jehož parku pod vysokými letitými stromy mohou auta a motocykly v klidu i v pohybu obdivovat, fotit a slyšet velcí i malí milovníci staré techniky.
Divácky nejzajímavější je úsek ihned po startu, ale stroje v plné jízdě lze sledovat po celé délce trasy, tedy ve stoupání okolo Střelnice, při průjezdu Soběšicemi, Lesnou a zpět ulicí Křižíkovou.

Závod do vrchu Brno–Soběšice, který se od roku 1924 jezdil na téže trati, má bohatou historii. Kromě toho, že se jedná o první mezinárodní závod na území města Brna, započal i dlouhou tradici motoristických závodů a veletrhů, které přinesly městu věhlas po celém světě. Pořadatelem všech šesti předválečných ročníků byl ČAMS (Československý automobilový klub pro Moravu a Slezsko). Už první ročník měl ve startovní listině 54 jmen domácích a zahraničních účastníků. Až do roku 1929 se do Králova Pole každoročně sjížděli k závodu jezdci představující dobovou evropskou špičku. Stejně na úrovni byla i používaná technika – motocykly a automobily tehdejší vrcholné konstrukce. V témže roce už začaly terénní úpravy a stavební přípravy pro Masarykův okruh, jehož první ročník se jel již v září 1930.

Jiří Hořice, předseda Veteran Automoto Clubu, a Karel Kupka, ředitel jízdy, zvou diváky 26. září 2015 k celodennímu programu, kdy bude možné vidět jednak při statické výstavě, ale i v pohybu motocykly a automobily ve velké většině již zaniklých výrobních značek.
Účast je opět víc než bohatá. S nejstarším automobilem Autocar Model E z roku 1902 pojede právě Jiří Hořice, zatímco Karel Kupka osedlá motocykl Rudge. Na startu budou mj. čtyři Bugatti a dále ze zajímavých vozů třeba Auburn, Lagonda, Austro Daimler, Wikov 7/28 Super Sport, Walter 6B Super, a tak bychom mohli pokračovat, až bychom došli k číslu 116. Právě tolik je přihlášených automobilů. Motocyklů všech nejrůznějších světových značek bude přes dvě stovky.

V době od 9 do ukončení jízd bude uzavřena silnice na ulici Kociánka. Časy, kdy bude umožněn průjezd, a to pouze směrem do Soběšic, se dozvíte u traťových komisařů.

www.VeteranBrno.cz
24.9.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar