Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Edda Cup Benecko - historici(II)

Součástí Českého mistrovství v závodech automobilů do vrchu, tzv. Edda Cup, jsou také historické automobily, které se těší značné obliby mezi diváky. Při posledním závodě na Benecku se jich představily takřka čtyři desítky.

H 1300

Třídu obohatil start místní legendy Josefa Srnského sr., který kromě své známé Škody 110 R Coupé představil i soutěžní VAZ 2103 v barvách Barum teamu V depu přitahoval možná ještě větší pozornost než moderní hi- tech stroje. J. Srnský se dostal do rukou lékařů, tak mu přejeme, aby vše dobře dopadlo, a se žigulem i kupátkem si užil ještě hodně legrace. Třídu skoro z poloviny obsadily výstavní škodovky Pegas týmu. V sobotu se jim ještě dokázal Luboš Krameš na Škodě Rapid ubránit a zvítězil před Pavlem Klobásou na Škodě 130 LR a Tomášem Nerudou na Škodě 110. V neděli Pavel Klobása vyměnil „eleru“ za Š 110 R Coupé a zvítězil, na druhé místo postoupil Tomáš Neruda a třetí místo zbylo na Luboše Krameše.


H 1300p

Různé varianty Škody 130 RS v této třídě obohatil Josef Čermák st. se Škodou 120 S z Pegas týmu. V sobotu zvítězil ještě stále mírně zdravotně indisponovaný Michal Šmíd před Petrem Strnadem a Jiřím Bažatou. O vyrovnanosti třídy svědčí to, že v neděli se pořadí úplně proměnilo. Zvítězil Jiří Bažata před Michalem Šmídem, třetí místo vybojoval Pavel Jiras.


H 1600

Technické problémy se nevyhnuly nikomu ze špičky této třídy. S problémy, v tomto případě s převodovkou se nejlépe vyrovnal David Patera a dvakrát vyhrál. Lídr třídy Josef Srnský jr. přišel v tréninku o motor, do závodu stihl alespoň přehodit neupravený, s kterým se mu ještě podařilo ukořistit body za třetí místo. Nejhůře ze špičky dopadl Pavel Maier, který spolu se svým guru Oldou Gottfriedem naložili po první sobotní závodní jízdě Ford Escort Mk.I a odjeli do Prahy do dílny pracovat. Bohužel se ukázalo, že práce je proti předpokladům víc a na zamýšlený nedělní závod se už nevrátili. Druhý v sobotu skončil Pavel Suchý na Lotusu Elan. V neděli na druhém místě s už třetím motorem víkendu skončil Josef Srnský jr. a třetí místo zbylo na Pavla Suchého. Diváky pobavil tradičně ve Vrchlabí Petr Ungrád na Moskviči, navíc beroucí na sebe při svozech od cíle podobu Vladimíra Iljiče.


H 2000

První závodní jízdu víkendu vyhrál Eda Patera na Peugeotu 205 GTI, ale to bylo naposledy, kdy se mu podařilo Ivo Krále na VW Golf překonat. Vypadávající druhý převodový stupeň v pravých zatáčkách mu nedovolil závodit naplno. I když se na převodovce v sobotu do večer pracovalo, ani v neděli nedokázal Eda na svého největšího rivala najít recept. Dvojité vítězství udělalo Ivo Královi velkou radost. O tom, že byl Ivo v neděli k neporažení svědčí i to, že byl rychlejší než Petr Žáček s quattrem.V souboji o třetí místo byl úspěšnější Lubomír Zdeněk na VW Golf, když porazil Jana Šipku na Fiatu 124 Abarth.


H +2000

Audi Sport Quattro S1 Petra Žáčka pokud funguje, což se děje a jeho pilot neblbne, což se neděje, tak je v této třídě bez konkurence a ostatní závodí mezi sebou, o kolik jim Petr ujede. Žáček dvakrát zvítězil, i když v neděli, jak už výše napsáno, nejrychlejším historikem nebyl. Za ním skončil dvakrát druhý Jaroslav Rejka na Jaguaru XJS, ani dvanáct válců nedokáže rychleji dotlačit do cíle ohromnou hmotu anglického vozu. V sobotu skončil na třetím místě Robert Kacálek hostující na BMW 325 z promotérovy stáje. V neděli se na třetí místo dokázal probojovat Stanislav Urbánek, také na BMW 325e. Objevil se zde i exotický stroj. Německý jezdec Hans Joswics startoval s luxusním výkonným kupé Citroenem SM s motorem Maserati. Vůz je připravován pro start na Rally Maroc historique a ve Vrchlabí budil velkou pozornost, kromě jiného i zvláštní barvou, která se někomu zdála zelená, někomu modrá, nehledě na jedince, kteří viděli šedivou a já nevím ještě jakou. Dohady ukončil sám majitel, když na dotaz po barvě odpověděl „blaugrün“.




J.Malík

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar